Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Miten tehdään huono työhakemus? Kaikki vinkit kehiin. sellainen, ettei tule kutsua edes haastatteluun... pakko hakea työtä, joka vastaa koulutustani, mutta paikka ei todellakaan kiinnosta. Enkä halua edes haastatteluun, kun on toisessa kaupungissa.

Kommentit (10)

Opettajan paikkaa haen, että ne kirjoitusvirheet voivat tosiaankin vähän häiritä. Pelkän vaan, ettei hakemuksia tule paljon, kun on sellainen tuppukylä kyseessä ja vähän erityisen alan opettajasta kyse...

Lisää vinkkejä otetaan vastaan!

Kerrot suunnitelmistasi epämääräiseen tyyliin, että et ehkä oikeastaan tiedä mitä haluat työksesi tehdä. Jos olet joskus ollut työllistettynä, niin korosta näitä jaksoja: joku muu on siis hommannut työtä, et ole sitä aktiivisesti saanut hakemalla. Etkä ainakaan tiedä mitä osaat, oikeastaan et mitään. Et halua oppia uutta, etkä missään nimessä ole sosiaalinen ja ahkera. Et oikeastaan harrastakaan mitään. Osoite ja jokin gmaili löytyy, mutta älä laita puhelinnumeroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

a) kerro itsestäsi mahdollisimman suppeasti ja epämääräisesti

b) tee hakemus, jossa kehut itseäsi ihan sikana tyyliin " olen todella loistavan hyvä" .

Bonuksena molempiin vielä paljon kirjoitusvirheitä ja epäselvä asettelu.

Eiköhän nämä tapa kiinnostuksen.

Vähän vaan häiritsee, kun tossa työkkäristä tulleessa kirjeessä luki, että " tulee toimia siten, että edistätte työnsaantianne, muuten saattaa seurata työttömyysturvan menetys" . Edistäisiköhän se krapulassa otettu kuva mun työllistymistä?!? Ja pakko kai ne yhteystiedotkin on laittaa... ja työkokemustakin mulla on tuolta alalta valitettavan paljon.

Pyydän tulla otetuksi huomioon, kun täytätte .....

Ja surkea fontti (Courier), epäsiisti asettelu, yhdyssanavirheet, allekirjoitus lyijykynällä, sotkuinen kirjekuori.

Onnea matkaan.

älä kerro tutkinnoistasi, älä työkokemuksestasi. laitat vaan jotain " haluan hakea teille tätä ja tätä työtä." älä laita yhteystietoja, kirjoita vain etunimi.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat