Vierailija

Eli kotihoidontuki loppui kun avohuollossa puhuin olenkohan valmis hakemaan töitä niin hoitaja ja lääkääri sanoi että sairaslomaa ainakin syyskuun loppuun. Nyt olen 55 päivää 0 s. päivärahalla joka jälkeen saan 15.20e miinus verot. Eka maksu on elokuun lopussa (n. 330e).

Ok, olen naimisissa (mietimme eroa) tosi kiva kun joudun olemaan vielä taloudellisestikin hänestä riippuvainen : (

Kukaan ollut samassa tilanteessa?

+ lääkkeeni ja terapiani joutuu myös mies maksamaan : (

Kommentit (8)

Olen loppusuoralla oleva opiskelija ja olen ollut kevään opettajan sijaisena. Äitiyslomalla oleva opettaja palasi kesäksi töihin ja nostaa palkan. Työkkäriin ei voi ilmoittautua, kun on opiskelija. Opintotuki loppui joulukuussa, joten seuraava palkka tulee vasta syyskuussa, kun työt taas alkavat...

Onneksi sentään parisuhde kunnossa ja miehellä ihan ok työpaikka

kun pahoinpiteli minut brutaalisti ja sapettaa, että joudun olemaan hänen armoillaan (vaikkei kuulemma näin ajattele) mutta eipä kuulemma ollut suunnitellut minua hakkaavanikaan, päässä vaan naksahti. : (

Voi hiton hitto, tätä elämää. Tulisinpa pian työkuntoon, haluisin niin jo mennä työhön! :`(

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

piti aloittaa töissä, mutta sain toisen työn joka alkaa vasta syksyllä. Lapset jatkaa hoidossa ja teen gradua. En saa siis kotihoidontukea enkä opintotukea.

Mullakaan ei ole mitään tuloja nyt, kun ei ole töitä. Edellinen loppui maaliskuussa haen kyllä uutta ihan aktiivisesti. En ole hakenut mitään tukia, kun en usko niitä saavani. Asun miehen kanssa ja byrokratian porras olettaa hänen siis elättävän minua.

Tällaisia tapauksia on muitakin, enkä sillain valita. Kuitenkin minusta olisi oikein ja kohtuus, että toista aikuista elättävä saisi vaikka kevennystä veroissa. Kun ne puolison tulot otetaan huomioon, niin otettaisiin sitten verotuksessakin.

Mieheni tienaa n. 3000¿. Jos olisimme kaksi pieni tuloista, 1500¿ tienaavaa duunaria meille jäisikin verotuksen jälkeen paljon enemmän käteen. Joten tässä ilonaihe niille ihmisille, jotka eivät ole tajunneet kuinka hyvin heillä asiat ovatkaan.

Tilanne on kieltämättä hankala kun joudut olemaan taloudellisesti puolisostasi riippuvainen, varsinkin suhteen ollessa epävakaa. Jos puolisollasi on hyvät tulot, toimeentulotukeakaan et sairauskuluihisi voi saada.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat