Seuraa 

Onko hajua, onko ns. jauhottomia/maidottomia karkkeja myynnissä? (lapsella viljatuotteet (ei kaura), kananmuna, peruna ja maitoallergia)

Olen kuullut, että tummaa suklaata vois syödä, mutta minkä merkkistä ja mistä olette ostaneet? Olen viettänyt makeishyllyillä jo pienen elämän, eikä sitten löydy ei.. Melkein kaikissa karkeissa nähtävästi on perunatärkkelystä/maitoa/venhää/ruisjauhoa.

Kaurajäätelö on tämänhetkinen ainut herkku :)

Kommentit (12)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja Candy King prinsessamarmeladit tulee ekaksi mieleen. Mutta kannattaa tarkistaa tuoteseloste vaikka netistä, voi olla että tärkkelyksen alkuperä on muuttunutkin.

Harmi, kun löysin allermiinan sivuilta hyviä keksejä, muttakun viimeinen lause oli: Saattaa sisältää jäämiä pähkinöistä, munasta, soijasta ja maitotuotteista. :/

Onko kellään omia keksireseptejä? (joita voisi koettaa muokata) :)

Moi!

Helsingissä on sellanen kauppa kun namiparatiisi, josta löytyy ainakin hedelmänalleja. (Ainekset: hedelmämehutiiviste (omena,rypäle,johanneksenleipäpuu) liivate (siasta),hedelmä-ja marjamehutiivisteet 3,5 appelsiini,sitruuna,omena,mustaherukka,vadelma)happamuudensäätöaine (omenahappo), luontaisia aromeja,kasvi-ja marjauutteet (mustaherukka,porkkana,paprika,nokkonen,pinaatti) kasviöljy,pintakäsittelyaineet(mehiläisvaha ja karnaubavaha).)

Ja Stokkalta löytyy karkkitankoja, joissa on vain sokeria ja väri- ja aromiaineita.

Candy Kingillä oli ainakin ennen pääsiäisrakeita ja vadelmaveneitä, jotka kävi, tuoteseloste on toki voinut muuttua.

Allermiinassa on tosiaan monenlaista ja kuivatut hedelmätkin on aika käteviä. Niitähän saa varsinkin joulun alla vaikka mitä. Noh, siihen on toki aikaa ;)

maraboun ja brunbergin tummat suklaat käyvät maitoallergiselle ainakin.

ulkomaista tummaa suklaata olen ostanut ainakin hakaniemen hallista parhialan liikkeestä.

Pääkaupunkiseudulla olen löytänyt ihan S-marketeista ja Citymarketeista, muualta en tiedä mistä löytyisi. Ehkä voisit soittaa Dammenbergin tehtaalle Tampereelle ja kysäistä lähintä jälleenmyyjää? On muuten todella hyvää tummaa suklaata ja oikeastaa ainoata " karkkia" mitä meidän moniallerginen poikamme syö.

Tuolta allermiinan nettikaupasta ainakin löytyy jotain. Niissä muistaakseni oli suurimmassa osaa käytetty maissitärkkelystä. Tikkareita omalleni sitä kautta tilasin joskus, niin huippumakeita vaan ovat. Sellasia vanhan ajan tikkunekun olosia.

Ja nyt oli näköjään tullut uusia nalsuja myyntiin.

tietty jos Tampereen lähistöllä asuu niin sieltähän voi käydä ostamassa paikan päältäkin.

Olen siis käynyt neuvolan kautta ravitsemusterapeutilla (puolitoista kuukautta sitten), jonka piti laatia ruokavalioon sopivia ruoka-aineita+ohjeita. Mutta tämä immeinen ei osannut oikein mitään kertoa. Lupasi etsiä ja lähettää ruoka-ohjeita postitse perässä, mutta ei ole tähän pvään mennessä kuulunut :) vaikka perään olen soitellut parikin kertaa :) Eli näin Tiksussa hommat hoituu.. :)

Itse olen koittanut salapoliisia leikkiä tässä lukemalla pakkaus-selosteita :)

RItter Sport- suklaata on ainakin kahta erilaista maidotonta. Toinen on vihreä paketti : minttu-suklaata ja toinen tummaa suklaata (paketin väriä en muista). Myydään ainakin Lidl- kaupoissa ja aika monessa muussakin ruokakaupassa.

Mitäs suosittelette meille, tytöille ei käy:

-viljat mitkään

-maissi

-maito

-muna

-riisi

-tattari&hirssi

Ja sitten paljon muuta, käytössä on ruoka-aineista nyt

peruna,. naudan- ja porsaanliha, kurkku, ananas, rypsiöljy, toisella banaanikin .

Meinaa mennä hermot kun kaikessa on kaikkea, ja olisi kiva antaa lapsille muutakin hyvää kun vaan itsetehtyä vaahtokarkkia ja sulatettua sokerikarkkia....

Auttakaa jos joku osaa, ai niin ja myöskin ovat allergisia noille omena ja sitruunahapoille sekä palmuöljylle ja monelle muulle lisäaineelle..

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat