Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mieheni on keskituloinen työssäkäyvä ja minä opiskelija. Sovimme, etten nosta kesältä opintotukea tai hae kesätöitä, vaan hoidan lapsia kotona. Meillä on eri tilit ja minulle ei tässä tilanteessa ole mitään tuloja. Mies ei nyt suostukaan siirtämään tililleni mitään järkevää summaa, vaan antaa vain pientä " ruokarahaa" meille päivittäin. Olen ihan raivoissani, että lasten ja minun pitää pihistellä kaikesta koko kesä, vaikkei koko perheen rahatilanne siihen pakottaisi.

Sivut

Kommentit (66)

Myyt niitä kaikessa hiljaisuudessa ja käytät käteiset itse humputteluusi?

Näin minä teen kun sama tilanne ja ukko on valittanut rahasta.

Ainakin 300 - 400 vielä tulossa kaikesta pienestä. Kyllä sillä jo vähän aikaa käy kahvilla ja alemyynnistä ostelee jotain pientä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei TIETENKÄÄN se ole oikein. Pistä lapsi hoitoon ja mene töihin, kesduunia saa takuulla edelleen - ainakin kiristät miestäsi tällä. Se on nyt nykäsittäin up yours annatko nöyryyttää itseäsi vai teetkö asialle jotain.

Ei taida olla eka kerta kun miehes laistaa sopimuksista, vai mitä?

vaan isossa velattomassa omakotitalossa.

Kyllä minusta kannattaa " säästää" juuri noissa, eikä ole iso uhraus, päinvastoin, koska lapset tykkää siitä, kun tehdään ne eväät yhdessä jne. On paljon mukavampi retki kuin se jossa puolet ajasta menee jotain ylijäädytettyä ylihintaista jätskiä jonotettaessa. Samaten voidaan syödä just silloin, kun lapsille tulee nälkä. Eikä mene sitten se toinen puoli retkestä siihen ruokapaikan etsimiseen ja ylihintaisen kuivan pasteijan närsimiseen ja siihen, että kittaa kympillä kupillisen haaleaa seisonutta kahvia...

Ja jos on rahat tiukalla, kuten ap:n perheellä, ne tuolla lailla säästyneet rahat, voi käyttääkin sitten ihan kunnolliseen ravintolalaskuun yhdessä.

53

Jos ei, ymmärrän miestäsi erittäin hyvin. Kaksi lasta ja yksi elättäjä, ja hänkin vain keskituloinen.

Mitä jos et saakaan töitä? Etpä saa tuloja sittenkään, miehesi tulojen takia. Silloin voi säästöt olla tarpeen.

että antaa pikkusumman päivittäin - ruokaan! - ja joudut kerjäämään kuin opetettu koira makupalaa. Isompi summa, useita satasia kerralla!

Jos mieskin on sitä mieltä, että haluaa sinun hoitavan lapset kesän ajan kotona niin hän on velvollinen maksamaan siitä sinulle. Siis joku könttäsumma joko kerran kuussa tai kerran viikossa, jotta sulla on rahaa esim lasten jäätelöihin rannalla tai ruokaan kaupassa.

Tälläisestä pitäisi aina sopia etukäteen, jotta molemmat olisi tyytyväisiä.

Toinen vaihtoehtohan olisi ollut että olet töissä ja lapset hoidossa, mutta ihana mahdollisuus antaa lasten olla kesän kotona.

ne vaan pitää pudottaa maanpinnalle aina välillä ja onneksi lapsilla on äiti joka voi jossain vaiheessa omilla tuloillaan vähän hemmotella lasta =) ei kalliita leluja mutta esim. kakun teko yms.

mies oli rikas ja vaimo kulki viimeisillä rääsyillä. Lapset eivät saaneet kunnolla ruokaa jne.... sitten kerran miehen sihteeri hoiti rahat perheen tileiltä ja tuli ero. Ja eron jälkeen omaisuus kas yllättäen lisääntyi sihteeri+ miehellä ja ex-vaimo ja lapset olivat puilla paljailla. Lapset eivät ole isäänsä sen kummemmin arvostaneet.

Jos sillä pitäisi kustantaa myös ruoka-ostokset 4 hlön perheelle. Se lapsilisä kannattaa ottaa nyt huvirahaksi sulle ja lapsille, mutta muista menoista on mies vastuussa. Eli joko hän käy kaupassa tai antaa sulle joka kuukausi tietyn talousrahan, jolla ostat ruoat jne.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat