Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen tutustunut perhekerhossa ihan mukavaan äitiin, mutta aika pian huomasin hänen olevan elämänarvoiltaan erilainen kuin minä. Olen ajatellut sen olevan rikkaus, mutta samalla ärsyttää. Hän on kovin fanaattinen jossain asioissa ja minun mielipiteeni ovat hänestä selkeästi vääriä. On jotenkin rasittavaa niellä jatkuvasti omat mielipiteensä ja yrittää olla möläyttelemättä niitä. Nämä mielipiteet liittyvät enimmäkseen lapsen hoitoon liittyviin asioihin, kuten imetykseen jne. Kannattaako tuollaista tuttavuutta jatkaa, vai olenko minä jotenkin rajoitteinen?

Ystäviä minulla ei ole mitenkään liikaa ja vanhemmalla iällä on muutenkin vaikeaa enää tutustua ihmisiin. Huomaan vaan, että samanhenkisten ihmisten kanssa minulla on hauskempaa.

Kommentit (11)

Älä nyt hätäile suhteen katkaisemisen kanssa. Jos hänen lapsensa käyttäytyy mukavasti ja luulet ettei lapsesi opi huonoa mallia hänen lapsiltaan niin sen puoleen ei ongelmaa ole. Sano suoraan että ajattelet eri lailla ja jokaisella on oikeus kasvattaa lapsensa parhaakseen katsomalla tavalla. Paina villasella hänen fanaattiset mielipiteensä jos voit ja jos suhde muuten antoisa. Kuuntele itseäsi ja tunteitasi, jos suhteesta tulee paha olo on selvää ettei sitä kannata jatkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

että antaako tämä ihminen sinulle enemmän kuin ottaa? Siis tarkoitan antaako hän sinulle positiivista energiaa enemmän kuin negatiivista?

Vähän hassusti selitetty, mutta varmaan tajusit mitä tarkoitin =)

fanaattinen tämä ihminen on. Itse olen törmännyt niin junttiin äitiin, joka kielsi tutinkäytön ja sitten huusi siitä muille, jotka tuttia vauvalleen antavat. Siis tuon ihmisen kiersin sen jälkeen kaukaa, ei tulisi mieleenkään jatkaa mitään tuttavuutta..

Lähinnä eri arvomme johtuvat juuri sellaisista asioista, jotka vähentävät merkitystään tulevaisuudessa. Monesti äideillä on pikkuvauva-aikana ihme fanaattisuuksia, jotka sitten menettävät merkityksensä myöhemmin. Minullakin oli, mutta enemmän pidän asioita sisälläni. En jaksa käännyttää muita ihmisiä niinkuin taas tämä äiti haluaa. Muissa asioissa meillä on paljon yhteistä ja juttua kyllä riittää muutenkin.

Olen aika diplomaattinen ihminen ja välttelen ristiriitoja. Siksi minun on luultavasti vaikeaa olla ihan oma itseni tässä suhteessa.

ap

tai siis tuttavuus. Toinen vaihtoehto on tehdä selväksi, että sinulla on omat valinnat niinkuin hänelläkin. tehkää sopimus: molemmat kunnioittaa toisen ratkaisuja, neuvoa saa, mutta ei painostaa.

Tämä toimi erään nykyisen ystäväni kohdalla ja nykyään meillä on huippuhauskaa yhdessä :)

minulla itselläni (olen muslimi) on kaikenlaisia periaatteita ja ajatuksia, miten asiat mielestäni ovat oikein. En kuitenkaan missään tapauksessa tuomitse ystävien ja työkaverien ajatuksia tai tekemisiä, se on heidän oma asiansa, ja he elävät sen mukaan kuin ovat itse oppineet ja uskovat oikeaksi.

Minulla on aika paljon ystäviä, jotka eivät ole muslimeja ja siinä mielessä olemme erilaisia, mutta hyvin samankaltaisia olemme siinä, että annamme reilusti toistemme olla sellaisia kuin olemme.

En alkaisi kaveerata kenenkään kanssa, joka ei hyväksyisi minua sellaisena kuin olen, tai teilaisi ajatukseni. Minusta fiksuun ja asialliseen vuorovaikutukseen kuuluu se, että vaikka ei toisten juttuja tajuaisi, niin suvaitaan niitä ja ymmärretään että maailmassa on toinenkin näkökulma kuin oma.

Yleensä tuttuasteella kumpikaan osapuoli ei oikein osaa/uskalla olla 100% oma itsensä. Toisilla se näkyy niin, että he eivät ilmaise omia ajatuksiaan kovin selkeästi ainakaan (kuten ap ilmeisesti) ja toisilla taas ihan päinvastoin eli he antavat vahingissa itsestään kärkkäämmän mielikuvan kuin mitä oikeasti ovat.

Olisiko tässä kyse tästä?

Toisaalta jos jaksaisin tutustua vähän paremmin, niin voihan olla että kyseinen äiti on ihan mukava. Tunnemme siis aika pintapuolisesti vielä. Häntä on hauska tavata, mutta tapaamisen jälkeen on höntti olo.

Mutta kiitos vastauksistanne!

ap

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat