Vierailija

oon ylpeä itsestäni, kun teen lapsille itse ruoat. Tein esikoiselle ja teen nyt kuopukselle. Juuri hetki sitten kuopus herkutteli hedelmäsoseella (pesikkaa, omenaa, kiiwiä ja banaania)

Tulee paljon halvemmaksi ja helpommaksi

Sivut

Kommentit (46)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eiköhän se meillä suomalaisilla ole aika yleistä, että laitetaan itse ruokamme lapsille. Teethän myös omat leivät, niin voit vaikuttaa suolapitoisuuteen, käytettyihin viljoihin ja lisätä tarpeelliset öljyt/siemenet/ yms. taikinaan.

Että teet kaikki ruoat itse ja että juuri herkuteltiin tekemälläsi hedelmäsoseella, jonka ainekset luettelit. Kyllähän sinä sanoit.

13

Kuule, hieno juttu! Niin minäkin tein ja olin itsestäni ylpeä. Kuten olen nytkin perheen kunnollisesta ruokkimisesta kunnollisella ruualla :)

Joten taitaa olla kateellista sakkia liikkeellä kun pitää ottaa juuri se yksi esimerkki ja muunnella sitä. Mutta sehän täällä av:lla on ihan normaalia näköjään.

Nykyään vaan niin monet ostavat lapsille pelkkää purkkiruokaa, että oikein hirvittää! Ja itse syödään eineksiä.

Kyllä itseään saa onnitella asioista, joihin on itsessään tyytyväinen - niitä parantamisen kohteitakin kun itse kullakin kyllä riittää. Helposti sitä vaan haukkuu itseään, mutta ei muista kehua hyvistä jutuista. Minä en kaksosteni pikkulapsiaikana jaksanut tehdä ruokia itse tms. " hienoa" . Silti olis kannattanut löytää itsestään joitakin muita hyviä juttuja, joista vois kehua itseään. Jokaisella kun myös niitä hyviä juttuja tietysti on, mutta niitä ei vaan oikein itse aina tajua :).

Ei ole minusta mitenkään ylivoimaista, vaikken toden totta mikään kokki olekaan. Ja hedelmäsoseen tekoa en kyllä minäkään kutsuisi " ruoanlaitoksi" . Sitten valmispizzan tilaaminenkin olisi jo sitä.

Minä teen myös itse soseita isoille ja pienille lapsille. Esim. puuron päällä menee isoillakin itse, omista ompuista tehty omenasose. Mustikat (naapurin metsästä) ja mansikat (omasta penkistä) sörssään itse. Koitan käyttää sitä mitä milloinkin saa edullisemmin.

Harvemmin ostan kiivejä tai aprikooseja, mutta käytän paljon puolukoita, hilloja, karviaisia, herukoita, karpaloita, mustikoita ja omppuja, koska ne saan ilmaiseksi.

Vierailija:

Lainaus:

oon ylpeä itsestäni, kun teen lapsille itse ruoat. Tein esikoiselle ja teen nyt kuopukselle. Juuri hetki sitten kuopus herkutteli hedelmäsoseella (pesikkaa, omenaa, kiiwiä ja banaania)

Tulee paljon halvemmaksi ja helpommaksi

Esim meillä ei syödä juuri ollenkaan valmisruokaa, johtuen lasten allergioista. Ja onhan se itse tehty paremman makuista.

En kyllä ole koskaan ajatellut, että tässä olisi joku millä ylpeillä. Olen kasvanut perheessä, jossa äiti oli kotona ja teki kaikki ruoat itse, leipoi myös leivät. Eli minusta tämä on ihan normaalia.

Vauvalle saa soseet pienellä vaivalla kun tekee muullekin perheelle ruokaa esim keittää perunat, porkkanat ja muut kasvikset. Lihaa soseutan erikseen annospaloiksi pakkaseen.

Mäkin tein ja teen itse ja olen myös ihan kohtalaisen ylpeä itsestäni. Itse asiassa olen ihmetellyt, miksen käytä valmisruokia, sillä en mitenkään periaatteellisesti vastusta niitä. Jotenkin vain äklöttää ostovaiheessa ja teen sitten itse lihapullat ja kastikkeet ja perunamuussit ja sen sellaiset.

Ulkomaiset, kaupan tiskiltä ostetut vähänkin eksoottisemmat hedelmät ovat melkoisen tymäkästi kaiken maailman torjunta-aineilla käsiteltyjä, jotta kestävät pitkän matkan varastointeineen ja säilyisivät freesinä vielä pitkään siellä Citymarketin tiskissäkin.

Vauvanruoille sen sijaan on Suomessa määritelty tiukat normit siitä, mitä kaikkea jäämiä ne ja/tai niihin käytetyt hedelmät saavat sisältää, ja nämä normit ovat _huomattavasti_ tiukemmat kuin hedelmätiskin tuotteilla jotka voivat olla täynnä ties mitä ruiskutteita.

Eli ainakin meillä vihannekset ja marjat kotikeittiöstä, mangot, persikat, kiivit ja aprikoosit yms. yms. paikallisesta marketista. Ja kun purkki hedelmäsosetta maksaa noin 0,20 ¿, niin......

Meillä mies tekee ruoat, täytyy varmaan sitten olla ylpeä hyvästä valinnasta. :D Ei vaan, en oikeasti näe siinä mitään pahaa että käyttää puolivalmisteita tai eineksiä, kunhan nyt ruokavalio ei kokonaan niihin perustu. Viisas pääsee vähemmällä, sanotaan. Toki jos rahasta tiukkaa, niin sitten on eri juttu.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat