Vierailija

Ollaan siis sovittu, että ma-to lapsi haetaan hoidosta viimeistään klo 16.30 ja pe viimeistään klo 16. Tapanani on ollut käydä perjantaina päästessäni töistä vähän aiemmin kaupassa hoitamassa ruokaostokset ja olen ollut hakemassa lasta klo 15.30.

Nyt PPH rupesi sanomaan, miten en saisi käydä kaupassa ennen lapsen hakemista vaan lapsi pitäisi hakea heti kun pääsen töistä. Ihmettelen hänen kommenttiaan, sillä haen lapsen aina kuitenkin ennen sovittua aikaa. Lapsi 1,5v ja hänen on mukavampi olla pph:n luona kauppareissun ajan kuin ruuha-aikana kaupassa.

Sivut

Kommentit (124)

Keskellä päivää pidettyjä pausseja ja ruoka- & kahvitaukoja ei suinkaa tarkoiteta tässä. Silloin jokainen tekee mitä lystää, mutta silloin kun sulkee työpaikan oven on syytä suunnata suoraan hakemaan lapsi hoidosta ja hoidella muita asioita vasta sitten.

Lapseni viihtyvät päivähoidossa erinomaisesti. Kommenttisi vaan eivät vaikuta kovin asiantuntevilta siihen nähden, että esität ne faktoina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

voit hakea lapsen klo 16.30 ja on oma asiasi mitä teet ennen sitä- olet hakenut lapsen hoitosopimuksen raameissa- se riittää-

(kai olet kirjoittanut hoitotopimukseen hakuajaksi klo 16.30 - etkä aikaisempaa aikaa?- voit muuttaa milloin vain hoitosopimusta muista sekin)

- soita pph:n pomolle eli perhepäivähoidonohjaajalle niin asia valkenee hänellekin

sanoi päiväkodin johtaja, että onhan se lapsellekin mukavampaa päästä ulkoleikeistä suoraan kotiin sen sijaan, että häntä kuskataan vielä kaupan kautta. Meillä ainakin lapset ovat olleet hoitopäivän jälkeen sen verran väsyneitä ja nälkäisiä, että olisi ollut todella väärin lasta kohtaan viedä häntä vielä ruokakauppaan.

Pph:n päivät ovat todella pitkiä johtuen useamman lapsen erilaisista tulo ja haku ajoista joten kyllähän hän varmasti heti luovuttaa mielellään lapset kotiinsa kun joku heitä pääsee noutamaan.

Ensimmäinen saattaa tulla ennen seitsämää ja viimeinen lähteä hyvässä lykyssä vasta kuudelta. Ajatellaan että pph:lla on oma perhe ja tarpeet päästä kauppaan ym. Aikaa ei välttämättä jää itselle paljon toimia myöhäisten hakuaikojen vuoksi.

Minusta ei lasta saa pitää hoidossa vain sen vuoksi että itse pääsee helpommalla kun ei ota lasta kauppaan. Ikävä tosiasia on että lapsista on välillä " harmia" mutta se kuuluu elämään jos lapsia on hankkinut.

Ehdottomasti sanoisin myös jos toimisin pphna ja tietäisin äitien käyvän ostoksilla... Lapset mielestäni siis heti noudetaan ja sitten vasta kauppaan.

Omat lapset on hommattu ja se pitää vaan kestää että aina ei voi päästä helpommalla.

väkisinkin kun töissä käy. MInulla siis kuluu päivittäin työssäkäymisen noin 9 h eli suurinpiiretein yhtä kauan kuin pph:lla työhönsä. Minullakin on kauppareissut sun muut asiat sen lisäksi.

Olen naimisissa miehen kanssa, jolla oma yritys tontillamme. Emme voi muuttaa. Minun työmatka on pitkä. Työpaikkani on lähin mahdollinen minun alan työpaikka (erikoisala), eli en voi vaihtaa työpaikkaa. Ei tosiaan ole oma valinta aina.

Itse asiaan sanoisin, että kukaan ei teitä marttyyriäitejä jotka vietätte kaiken vapaa-aikanne lapsen kanssa kaikissa mielentiloissa, tule kiittämään uhrauksestanne. Pitääkö äidiksi tulevan lakata hengittämästäkin jos lapsi ei ole läsnä? Ja mitähän se 2 v. oppii siellä kaupassa sen väsyneen ja kärttyisen äitinsä kanssa?

Eikö äidillä ole koskaan oikeutta olla väsynyt? Minä olen ainakin hetken ihan kuollut kun tulen töistä kotiin.

Ap:lle suosittelisin, että jos kerran kaupassa ei saa käydä ja siten ehdit siis hakea lapsen aikaisemmin, lyhennä tosiaan sitä hoitosopimusta ja maksa vähemmästä. Koska järjen käyttö on kiellettyä, ala äänestämään jaloillasi. Ikävää kun joudut viemään lapsesi tuollaiselle hoitajalle.

Vierailija:

Lainaus:

Ja onhan sen lapsellekin opetella kauppakäyttäytmistä ; )

Mutta itse varmasti tekisin niin, jollei lapseni hoitopäivä muodustuisi liian pitkäksi ja minulla olisi tarve käydä yksin kaupassa (menen mielummin lapsen kanssa). Niin kauppaostokset reppuun, et jää silloin kiinni.

: )

Toivottavasti olet muuten tyytyväinen hoitajaan (en ole lukenut ketjua).

itkisivät kun viedään päivähoitoon normaaliaikaa myöhemmin. Kertoo paljon perheen sisäisistä suhteista ja oikean kiintymyssuhteen puuttumisesta.

Kotiin päästyä alkaa ruuan laitto, sitten käydään jumpassa, jonka jälkeen pestään pyykkiä/siivotaan/käydään kaupassa/kaverin luona jne. jne.

Jos on töissä 8h+1h työmatkoihin, yht. =9h

+kotityöt, joihin kaikkinensa menee 1-2h illasta, joten täytyy sanoa, että harvalla työssäkäyvällä vanhemmalla on aikaa/voimia leikkiä/askarrella lapsensa kanssa arki-iltoina:(

Lapsi tosiaan nukkuu päiväunet yleensä hoidossa (tällä välin pph yleensä siivoaa, tekee ruuat ymv.) Mutta muun ajan pph voikin viettää aikaa lasten kanssa, ulkoilla ymv.

Ja kannattaa myös muistaa, että monesti viikonloppuisin on myös puuhaa, eli lasten kanssa ei aina ehditä olemaan 100% kun käydään shoppailemassa, kavereita tapaamassa, teatterissa miehen kanssa jne.

Kuten kaikki hoitajat tietävät, silkkaa rahanahneuttahan niitä yötöitä tehdään. Luoja, jos olisikin mahdollisuus tehdä pelkkää päivätyötä. Niin ja tosiaan, miksi ihmeessä hukata yövuoron jälkeisiä päiviä nukkuniseen? Jatkossa pidänkin kolme lastani kotona nuo päivät. Hyvinhän sitä voi olla vaikka kolmevuorokautta valvomatta!

ja ehtii sitten leikkiä puolitoista tuntia lasten kanssa illalla kun ei tarvitse ryysiä koko perheen kanssa kauppaan. Kaupassa käynti lapsiperheessä ei varsinaisesti ole nautinto kellekään. Ja kyllä sitä joka tapauksessa sen verran yhdessäkin käydään kaupassa, ettei sekään arjen toiminto jää vieraaksi.

kun ottavat lapset aina joka paikkaan mukaan ja voivat sitten kehua olevansa niin omistautuneita äitejä. (Vaikkei nuo asiat liitykään oikeasti toisiinsa).

Meidän lasten pph taas oli sitä mieltä, että lapset pitäisi viedä ja hakea samaan aikaan, muuten lapset eivät oikein tiedä missä mennään, menee rytmit sekaisin. Ja jos vein lapsia normaalin kahdeksan sijasta kymmeneltä hoitoon, niin lapset olivat itku silmässä toisin kuin aiemmin vietyinä normaaleina aamuina.

92 on kerrassaan hupaisa...Että oikein päiväkodissa töissä ja vieläpä neljä omaa lasta...Voi jessus tätmä ketju on hauska!

Ja edelleen kysymys kuuluu: Missä kunnissa on tällaiset käytännöt? Ankkalinnassako?

Pääsen joskus töistä aiemmin ja olen mennyt usein hakemaan lapsia jopa ennen kolmea. Kerran pph sitten kysyi, että eikö minulla olisi mitään tekemistä, niin että hakisinkin lapset vasta lähempänä neljää. Ehdotti juuri tuota kaupassa käymistä.

Hän kertoi, että hänen työpäivänsä jää siinä tapauksessa liian lyhyeksi, jos lapset haetaan ennen kolmea ja hän ei saa siitä palkkaa. Minun mielestäni olisi ihan saman vaikka hän olisi näinä muutamana päivänä merkinnyt työajan yli neljään saakka, sillä hän on muuten erittäin joustava. Hän sanoi, että itsekin käy mielellään kaupassa aina lapsia ja ehdotti, että minäkin voisin tehdä niin.

Minä tyhmä olin ajatellut, että hoitaja pääsisi muutamana päivänä vähän aikaisemmin perheensä kanssa viettämään aikaa.

Olen hoitovapaalla kolmen lapsen kanssa ja toki saatan pistäytyä päivällä lasten kanssa kaupassa, mutta pääasiassa meidän perheen ruokaostokset tekee käytännönsyistä toinen vanhemmista iltaisin. Ruokaa ostetaan sen verran isoja määriä kerralla, etten tosiaan ala rattailla raahaaman " keskustasta" bussilla, jos olenkin lasteni kanssa liikenteessä.

Kyllä lastenkin kanssa joskus kaupassa käydään, mutta helpointa s eon hoitaa ilman heitä. Ollaan kai sitten huonoja vanhempia... *huokaa syvään*

Kun palaan taas töihin hoitovapaalta (päiväkotiin muuten) niin työvuorni menevät niin että välillä pääsen töistä jo klo 14.00 välillä jopa 12.30 (työajan tasaus kerran viikossa). Saatan käydä samalla matkalla kaupassa jos jotain puuttuu, koska hölmöä olisi ensin ajaa bussilla työpaikalta lasten päiväkodille (joka tulee olemaan joko 200m tai 400m meidän kotoa) ja siitä sitten ruuhkabussissa ajaa takaisin keskustaan 20min matka tehdäkseni lasten kanssa ne satunnaisesti tarvittavat ostokset ja taas 20min bussissa kotiin.

Hulluhan minä olisin jos näin toimisin!

Tietenkään en mene shoppailemaan huvikseni iltavuorosta klo 17.00 päästessäni, jos lapset jo odottaa oman päiväkodin pihalla minua ja siinä tuleekin heidän hoitoaikansa vastaan.

Turha hurskastella, että kuinka pph pärjää lasten kanssa kaupassa. Hänenkään ei ole pakko koko perheensä ruokaostoksia TYÖaikana tehdä, eihän me muutkaan mennä niitä silloin suorittamaan! Ja jos hoitoaika ko perheellä on 16.30 saakka niin hoitaja saa siihen saakka palkkaa lasten HOITAMISESTA eli turha hänen on kitistä siitä, että joutuu tekemään työnsä loppuun saakka. Pph:n työ on toki siitä ikävää, että päivät on usein pitkiä, palkka huono ja oma koti kuluu työtä tehdessä, " työpaikan" siivoukset joutuu hoitamaan lasten lähdettyä, mutta jokainen on alansa valinnut. Siivoammehan me muutkin kotona vielä työajan jälkeen eli samalla kun pph suorittaa osaa työtehtävästään (siivoaa lasten jäljet) hän tekee myös niitä samoja kotitöitä, joita muutkin ihmiset tekevät.

nauraa tyytyväisenä kun pääsee hoitajan syliin ja on pian kiire kavereiden touhuihin? Tai että kotiin hakiessa lapsi vaikuttaa aina iloiselta ja hyvin hoidossa viihtyvältä?

Minä olen iloinen siitä että lapseni viihtyy hoidossa ja hänen on hyvä olla. Tietysti voisin tuntea piston sydämessäni kun lapselle kelpaa muukin syli ja tulisihan siitä joku ainutlaatuisuuden tunne jos lapsi joka aamu hoitoon jättäessä itkisi katkerasti perääni. Kukaan muu kuin minä ei kelpaa lapselleni!

Mutta oikeasti, kumpikohan malli on lapselle parempi?

kokeilemaan yötyötä. Sinun ohjeesi mukaan voisin valvoa yövuoron jälkeen klo 17 asti ja mennä sitten nukkumaan. Kerkeisin nukkua kaksi tuntia ja sitten voisinkin lähteä reippaana seuraavaan vuoroon. Ihan kaikkeen ei kannattaisi sentään ottaa kantaa, jos on noin irtautunut elämän realiteeteista.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat