Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tyttöni 12v heräsi aamulla tuntia ennen kellon soittoa kauheaan päänsärkyyn. Itki ja piti toista puolta kiinni. kipu ohimolla ja silmän vieressä.

Sai Panadolia.

Sanat oli ihan sekaisin, tuli ihan outoja sanoja. Yritti sanoa oikeilla sanoilla ja ihmetteli kun ei saanut sanotuksi.

Nukkui tunnin ja heräsi taas uudestaan kipuun ja pahoinvointiin. Oksettaa, mutta mitään ei saa tulemaan, koska ei uskalla, kun pää hajoo. Makoili ja itki. Sai uudestaan lääkettä Buranaa.

Nyt makaa hievahtamatta peiton alla.

Minulla on joskus toispuoleisia päänsärkyjä, samoin pojallani 20v on migreeni

Sivut

Kommentit (29)

Voimakas päänsärkyhän voi olla myös purentavirheestäkin johtuva.

Itselläni on alle kouluikäisenä todettu migreeni. Ei sitä migreeniä tutkita kohtaukse

en aikana, silloin vaan lääkitään. Hyvä päätös siis viedä lääkäriin.

Kylmä pyyhe otsalla voi auttaa myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

minulla eka migreeni oli alle kouluikäisenä, kesällä kovan auringonpaisteisen päivän jälkeen.

kun olimme menossa lääkärille, halusin ehdottomasti pukea jotain päälleni, enkä sitä minkä äitini tarjosi, mutten saanut sanaa mieleeni. en muista tutkimuksista mitään, mutta kohtaus meni ohi, eikä siihen aikaan lapsille ollut siihen mitään lääkettä. migreenit jatkuivat sitten vasta murrosiässä.

Jos kyseessä olisi esim. aivokasvaimen aiheuttama paineennnousu aivoissa (kasvain estäisi aivonesteen kierron) niin silloin tila voi olla hengenvaarallinen. Kysymys voi olla tunneista.

Mutta suosittelen silti viemään tytön lääkäriin, jos tällaista ei ole ollut aiemmin. Itselläni tuli ensimmäinen migreenikohtaus suunnilleen tuossa iässä lähes samoin kuin tyttärelläsi. Voi liittyä kai jotenkin käynnistyvään hormonitoimintaan.

Ketoprofeeni tepsii migreeniin paremmin.

Saattaa ilmetä lievänkin migreenin yhteydessä. Toinen yhtä pelästyttävä oire on käden tai suun puutuminen.

Lainaus:

Toi sanojen sekoittaminen kuulostaa erikoiselta. Mulla on välillä paljonkin pahoja migreeni kohtauksia, mutta ei mulla sanat sekoa.

Itte oon huomannut sen, että neurologilla käynti on kaiken paras, saa siinä kerralla hoidettua kuntoon kaikki. Toki yksityisellä on hyviä yleislääkäreitä tai jopa lastenlääkäri tuossa tapauksessa joka osaa neurologiaa sivuta jos neurologi ei ole paikalla.

Ootte niin hyvän annoksen ottanut jo molempia kotona alle, että lapselle nuo pitäs normiin särkyyn jo auttaa ja jos sitä esiintyy viikottain niin on aika tutkia.

Joskus oon mennyt suoraan päivystykseenkin ja siellä katkaisevat sen migreenin sekä tekevät tutkimukset mutta se on jo sitten niin pitkä tie, kestää siis useita tunteja 4-6h koko käynti että mielummin käy neurologilla jos ajan saa. Yleensä saa kun kertoo tilanteen olevan akuutti ja he neuvovatkin sieltä jos ei ole aikoja heti.

ei ole lääkärin diagnoosia migreenistä, mutta näköoireisia migreenikohtauksia ollut noin 10 kertaa elämäni aikana. Ensimmäinen tuli 14-vuotiaana ruotsin tunnilla, kun katselin kirkasta talvipäivää ikkunasta. Ruotsin tehtävät, joita olin tunnilla kirjoittanut, olivat ihan siansaksaa.

Miehellä oli kovia päänsärkyjä yläasteella. Syytä ei meinannut löytyä, otettiin magneettikuvia aivoista ym ja alettiin jo miettiä psykiatrista hoitoa, että varmaan kuvittelee särkynsä. Lopulta syy selvisi; purentavika. Sai hammaskiskot, ja oireet hävisivät. Nykyään käyttää edelleen purentakiskoja öisin, muuten alkaa säryt.

yhdistettynä pahoinvointiin voivat olla oire aivokasvaimesta. Ap:n tyttären kohdalla migreeni on varmasti todennäköisempi vaihtoehto, mutta aina kannattaa toimia varman päälle ja käyttää lapsi lääkärissä.

Lainaus:

miksi just aamupäänsäryt pitää tarkistuttaa?.

Tuo ikä on just kun alkaa hormoonitoiminta muuttua tytöillä ja siinä voi tulla rajut migreenit, muistan omasta nuoruudesta..äiti tosin luuli aina että olen juonut kaljaa tai polttanut tupakkaa vaikka oikeasti en ollut vaan migreeniä ne oli..

ensin 500mg panadol.

sama satsi kolmen tunnin päästä ja lisäksi hetikohta burana 400mg.

Silmänpohjat on kuvattu aika vasta, tyttärelläni on 1.tyypn diabeteskin.

Päänsärkyä on viikoittain, olen sitä pitänyt jännityspäänsärkynä. On erilaista,koko pään särkyä.

Tilaan illaksi lääkäriajan. Täällä meillä ei saa tK.hon aikoja, joten yksityiselle mennään. Koetan saada neurologille.

voi enää tähän tehdä?

Nyt tyttö nukkuu, tilaan siis illaksi yksityisen, niinkö.

Ajattelin, että onko järkevämpää viedä se heti seuraavan mahdollisen kerran aikana lääkäriin.

Oli eilen iltapäivän huonolla ruualla, kun ei maistunut. Se varmaan laukaisi tämän kohtauksen.

Eiköhän se selvitä kaiken oleellisen ja ajatteli, että koska teillä on tuo diabetes niin tuo lastenlääkäri on varmasti nyt hvyä tässä ja laittaapa sitten jatkoon tarvittaessa.

Jos löydät tämän pinon myöhemmin ja viitsit käydä täällä niin ihan mielenkiinnosta olisi kiva kuulla mitä lääkäri on ollut mieltä ja millainen vointi sitten illan mittaan lapsella oli..miten tästä selvittiin..

Nämä kun jää aina usein auki ja arvoitukseksi.

T.19 jolla itsellä niin paha migreeni ja on tosi kiinnostunut kaikesta migreeniin liittyvästä. JA HEI sitä lääkäriin menoa odotellessa; laita se lapsi suihkuun kun herää, sinne istumaan lämpimän suihkun alle, mulla ainakin auttaa oloon kun mikään lääke ei enää tehoa!

Mulla alkaa AINA aamuyöllä mun migreeni ja se on aina toispuoleinen, silmän takana, ohimolla.

Käykää yksityisellä neurologilla, nuo tavan tk lääkärit ei osaa oikeesti pahassa migreenissä tehdä mitään ja neurologi tekee sen perus tutkimuksen ja katsoo silmänpohjat joka kertoo jo tosi paljon, samoin refleksitutkimus ja saatte ehkä tarvittaessa lähetteen jatkoon. Luulenpa että toteaa vain tavan migreeniksi ja antaa uusien kohtauksien varalle paremmat lääkintäohjeet ja ehkä sen pahoinvointi lääkkeenkin.

lapsesi silmät ja refleksit ja antaa lähetteen neurologille. Aivot voidaan magneettikuvata. Kyllä niitä tutkimuksia löytyy, mutta tietenkin lääkäri voi jo yhden käynnin perusteella päätyä migreenidiagnoosiin, eli joku magneettikuvaus ei tietystikään ole VÄLTTÄMÄTÖN.

Mutta menkää lääkäriin. Aina kannattaa tarkistaa.

Lainaus:

voi enää tähän tehdä?

Nyt tyttö nukkuu, tilaan siis illaksi yksityisen, niinkö.

Ajattelin, että onko järkevämpää viedä se heti seuraavan mahdollisen kerran aikana lääkäriin.

Oli eilen iltapäivän huonolla ruualla, kun ei maistunut. Se varmaan laukaisi tämän kohtauksen.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat