Seuraa 

Ollaan muuttamassa Suomeen syyskuun loppupuolella taalta Briteista, jolloin vauva olisi noin 1.5 kk ikainen. Vaihtoehtona olisi joko lentaminen tai sitten autossa matkaaminen Ranskan-Belgian-Saksan-Tanskan-Ruotsin kautta Suomeen. Automatkalle voitaisiin varata runsaasti aikaa, jotta lepotaukoja tulisi riittavasti, mutta silti ajatus vahan hirvittaa. Toisaalta mies joutuisi sitten ajamaan koko matkan yksin, jos hyppaamme vauvelin kanssa siiville. Onko kellaan muilla kokemuksia/suosituksia?

Kiitos etukateen!

Kommentit (10)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

lentaisin vauvan kanssa, lennon noustessa ja laskiessa tarjoaisin rintaa ja muutenhan voi vaikka pitaa sylissa jos haluaa.

Mies menkoon omassa rauhassa autolla. Itse matkustin 3 kk vauvan kanssa Englannista Australiaan ja se olikin rankempi koska selvasti pidempi reissu, silti sitakin suosittelisin!

itsellä edessä myös eka lentomatka 3 kk pojan kanssa, vähän hirvittää! mutta eiköhän se mene hyvin, toivotaan ainakin.

tosin juuri tuli uusi tutkimus jossa kerrotaan että alle vuoden vanhan lapsen vieminen lentokoneeseen saattaa vahingoittaa ajan myötä kuuloa. en ole itse ko. tutkimusta nähnyt vaan veljeni siitä minulle kertoi, oli jossain tiedelehdessä juttua.

sitten vielä, onko kukaan koittanut niitä uusia painetta vähentäviä korvatulppia lapselle?

tutkimuksessa perää, ainakin se selittäisi miksi meidän nyt jo 4 vee ei ota äidin kieltoja ja kehoituksia kuuleviin korviinsakaan ;-) !!!!

Silloin vauva-aikana oli niin kiva lennellä, helppoa ja edullista sinne 2 vee saakka ja ennenkuin se käytävillä kävely alkoi.

Poika edelleen syö matkaeväät ja alkaa kuorsaamaan kun on nousu ohi, herää tunnin, parin päästä. tämä rutiini ollut jo vauvasta saakka. paitsi se hankala 18kk ikä jolloin on tosi kivaa juosta käytävällä ja minä itse haluan tehdä kaiken nyt heti ja koko ajan- vaihe...

Lentoa minäkin suosittelisin. Itse rullailin aina rattailla koneen ovelle asti. Siinä rattaat linkkuun ja ruumaan, kassi, vauva ja äiti koneeseen. Koneesta tullessa tosin rattaat joskus tulivat vasta matkatavarahihnalle, joskus ne odottivat ovella lähtiessä jos kone parkkaa tunnelin suulle, joskus kentällä jos on esim bussikuljetus tai kävely koneesta kentällä terminaaliin. joten sitten vauvaa tarttee kantaa koneesta hihnalle saakka. Kerrankin prkl jättivät ne siihen sateeseen makaamaan kun purkivat matkalaukkuja ... grrr. mutta muuten rattaiden kanssa ei ole ollut mitään ongelmia.

Kerran yksi kanssamatkustajaensikertalaisäiti ei millään meinannut saada rattaita koneen ovella linkkuun, vuorotellen pideltiin vauvaa ja yritettiin taitella ja vääntää rattaita kasaan, eli kaikenlaisia mutkia voi tulla matkaan, mutta kun on itse rauhallinen ja ystävällinen, on henkilökunta ja kanssamatkustajat poikkeuksetta ystävällisiä ja avuliaita.

kun lapsi oli vajaa 2 kk. Health visitor neuvoi syottamaan vauvaa nousun ja laskun ajan, koska imemistoiminto estaa korvien lukkiintumisen. Ja hyvin meni, nukkui lapi lennon. Enkusta lentaa Suomeen joskus parissakin tunnissa, joten omasta mielesta kaikkein helpoin vaihtoehto. Lapsiystavallisin lentoyhtio on ollut British Airways, jotka on valmiita jopa kantaan kassit ja rattaat laitetaan overhead lockereihin, jos siis mahtuu. Jos kone ei ole taysin taynna, automaattisesti antavat koko rivin vauvaperheelle, vaikka siihen jonkun muun paikkalippu oiskin maksettu. Joten vauvan saa nukkuun esim. keskimmaiselle istuimelle, jos ei jaksa pidella koko lentoa.

Hauskaa muuttoa!!

kommenteista ja rohkaisusta! Vahan hirvittaa lahtea yksin reissuun, kun on esikoinen kyseessa ja " sormi keskella kammenta" mita pienen vauvan kanssa toimimiseen tulee, mutta onhan mulla sitten puolisentoista kuukautta aikaa harjoitella:) Toi lentaminen kylla kuulostaa jarkevimmalta vaihtoehdolta, kun Heathrow:n lentokenttakin on ihan " kotikulmilla" .

Nyt taytyy vaan saada vauva onnellisesti maailmaan ja sitten suunnittelemaan Suomeen paluuta:)

Hyvaa kesan jatkoa kaikille!

itse. Mutta nämähän voi olla näitä makuasioita kanssa ja riippuu varmasti siitä millainen vauvakin on. Tossa iässä kyllä vauvat tarvitsevat aika paljon syliä jne. eikä turvakaukalossa saa istuttaa kuin max. 2,5h kerrallaan (ellei sitten ole sitä sellaista autoon käyvää kantokoppaa), että aika pitkäksi ja vähän stressavaksi voi automatka venyä.

Me lennettiin Suomeen (yhdellä vaihdolla) 8vkoa ja tulin vielä yksin neidin kanssa takaisin, kun puolisko tuli vkoa aikasemmin ja mua jännitti hirveesti se paluumatka mutta se meni ihan yhtä loistavan hyvin kuin menomatkakin. Kantoreppu/liina on ihan must ja suht pieni hoitolaukku ;) Lentoemot oli aika avuliaita. Meillä ei reagoitu nousuihin ja laskuihin juurikaan, tyrkytin kyllä tissiä ja tuttia varuiksi, mutta eihän ne joka kerralla maistunu. MUISTA PASSI VAUVALLE, minkä reitin sitten valitsettekin :)

Eli ollaan siis seka lennetty pienen kanssa etta ajettu autolla Pohjois-Suomesta Hollantiin 6 viikkoisen kanssa.

Molemmilla kerroilla matka on sujunut hyvin (vauva nukkui koko ajan). Autolla tietty on muistettava lepotaukoja pitaa, kun vauva ei saisi olla kaukalossa kovin kauaa yhteen putkeen. Kummassakaan en nae mitaan ongelmaa. Nyt kun lapset on jo isompia (ja heita on kaksi tappelupukaria), en varmasti lahtisi autoilemaan noin pitkaa matkaa, mutta vauvan kanssa siita jopa ' nauttii' , samoin kuin lentamisesta, kun ei tarvi perassa juosta kaytavilla tai koko ajan viihdyketta keksia.

Hyvaa matkaa!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat