Vierailija

Mitä maksatte sillä tuella ja antaako mies teille vielä rahaa lisäksi?

Minä maksan itse ruoat koko perheelle ja vaatteet itselleni ja lapsille. Lisäksi maksan tuellani omat lääkkeeni ja kampaamo yms. jutut.

Eli eipä kauheasti pysty itselle mitään kivaa ostamaan.

Tämä johtaa siihen että me lasten kanssa syödään joka päivä makaronia ja puuroa (Lidlistä) ja mies käy ravintolassa luonaalla ja ostelee itselleen kivoja juttuja.

Mies maksaa lainat, laskut yms.

Kehtaatteko pyytää mieheltä rahaa? Minä nimittäin en.... Miten teillä muilla nämä asiat menee?

Sivut

Kommentit (58)

Vähintä mitä tuossa voi tehdä, on että mies rupeaa tekemään ja maksamaan kaikki ruoka- yms päivittäistavaraostokset. Ehdottomasti. Jos ei suostu, kun perustelet, niin sitten lakkaat totaalisesti tekemästä hänelle ruokaa ja ostamasta sitä, siivoamasta, pyykkäämästä yms, jos hän ei kerran katso kuuluvansa perheeseen vaan elää kuin poikamies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä mun rahat menee aikalailla samoihin kuin teilläkin, miehen tuloilla maksetaan lainaa, suurimmat laskut, hänen 3 lapsensa elatukset jne. Muuten se maksaa, jolla on rahaa. Periaatteessa mieheltä ei ole tarvetta kinuta rahaa.

Itseensä mies ei käytä rahaa juurikaan.

Lapsille (3) ostelen aika paljon vaatteita (siltä omalta tililtäni ja hyvin ovat riittäneet).

mutta eihän se riitä mihinkään, joten siirrän miehen tililtä omalleni kun tarviin jotain. laskut ja menot ja rahat on yhteisiä, vaikka tilit onkin erikseen molemmilla.

että mies tulee loppukuussa pyytelemään " viikkorahaa" minulta kun on jo kaikki tulonsa käyttänyt laskuihin ruokiin yms. ;) Onko kellään muilla tapahtunut näin? Ja tämä ei ole mikään keksitty juttu. Toteankin usein et " jaa, multa vähätuloiseltahan on hyvä pyytää viikkistä!

marttyyriidioottihyväksikäytettävä ja sitte vielä kysellä täällä, onko muita samanlaisia?!

Jos on mulkun kanssa naimisissa/kimpassa, niin kai se on omalla vastuulla, mitä antaa itselleen tehdä? Oliko ne lapset yhteisiä vai vaan sun aikaansaannostas?

Ja miksi, MIKSI et tee asialle mitään??? Saat minut häpeämään sukupuoltani ja teet turhiksi kaikki kamppailun todellisen tasa-arvon puolesta.

sillä aikaa kun sinä kärvistelet juoksevien menojen kanssa?

Teillä olisi vakavan keskustelun paikka. Mies ei ole ymmärtänyt, että perhe on yhteisyritys ja sinä hoidat HÄNEN lapsiaan ja kotiaan eikä sinun pitäisi PYYTÄÄ yhtään mitään, vaan perheen rahojen tulisi olla sinun käytettävissäsi, koska käytät niitä perheen hyväksi.

Nosta pääsi, rohkaistu, ja jonain hyvänä hetkenä (ei riidan keskellä) ota asia rauhallisesti puheeksi.

Tililleni tulee kuukausittain kotihoidontuki ja lapsilisät. Perheessämme on yhteiset rahat, vaikka palkkatulot ropsahtaa miehen tilille. Laskut maksetaan ihan kummalta tililtä vain, ruokaa ostetaan " kummankin rahoilla" jne... Meillä ei siis ole omia rahoja eikä omia laskuja. Hyvin on pelittänyt jo toistakymmentä vuotta. Olen siis välillä töissäkin ollut, mutta monta vuotta kotihoidontuella. Yhteisiä nämä meidän lapsetkin ovat mitä kotona hoidan! Mielestäni teillä ei toteudu tasa-arvo ollenkaan tuossa asiassa! Ota asiat puheeksi ja laittakaa rahat yhteiseksi!

Maksan sillä

- oman puhelinlaskuni

- lehtilaukseni

- ulkona syömiset/kaffittelut

- satunnaisesti jokusen maitopurkin ja muuta pientä.

Ja silti minulla menee miinukselle :-(. Eli shoppailen liikaa.

Eli mies maksaa meillä asumisen. vakuutukset, ruuan, vaatteet, sähkön, vakuutukset, matkat...... Kaikki pakolliset menot.

Mulla on pankkikortti meidän yhteiselle tilille, ja mies huolehtii, että siellä on rahaa. Eli sinne menee tietysti ne kotihoidontuet ja lapsilisätkin aivan kuten muutkin rahat. Mies vaati tätä järjestelyä, koska hänen mielestään oli itsestääns selvää, ettei perheessä erotella rahoja.

EN VOISI KUVITELLA ELÄVÄNI TUOLLAISISSA SUHTEISSA JOISSA MIES TIENAA JA MINÄ HOITAISIN YHTEISET LAPSET KOTONA JA MAKSAISIN " OMAT OSANI+LAPSIEN" . MIES VOISI SITTEN TÖRSÄTÄ TAI LAITTAA RAHAA SÄÄSTÖÖN!

rahat ja yhteiset menot, koska OLEMME NAIMISISSA, LAPSET ON YHTEISIÄ JA OLEMME PERHE.

Kun olin kotiäitinä 5 vuotta niin tietysti mies toi leivän kotiin. Mä kotihoidontuen, mutta se meni sinne yhteiselle tilille.

Nyt olen taas työssä ja mun palkka menee tietysti sinne samalle yhteiselle tillle kuin miehenkin palkka.

Ja mies voi nyt taas ahlutessaan jäädä kotihoidontulla hoitovapaalle jos haluaa ja mä tuon KOKO perheelle leivän.

Mä en suostuisi elämään päivääkään suhteessa, jossa erotellaan rahoja ja toinen osapuoli pitää toisen kurjuudessa mällätessään itse rahaa taivaan tuuliin.

Mikä on silloin naisen arvo ja miksi alistutte siihen?

YH:na tulonne olisivat korkeammat!

maksan oman osuuteli eli puolet n.800e lainanlyhennyksestä, teen noin kerran viikossa ruokaostokset (yleensä 3 kertaa viikossa käydään kaupassa) ja maksan puolet vakuutuksista, sähköstä ja kaikki henkilökohtaiset juttuni, kuten vaatteet. Säästöillä tässä mennään. Voi helvetti, tilanteen on muututtava. Miten saada mies ymmärtämään???

ja tietysti omista harrastuksistani, lehdistä, puhelinlaskusta, shoppailuista... Muut kulut menee periaatteella " se maksaa kellon rahaa sillä hetkellä"

Ei ole yhteisiä tilejä, harvoin edes tiedämme paljonko toisella on. Kaikki kuitenkin menee mikä tuleekin =)

Niillä sitten ostelen itselleni kaikkea kivaa kun olen kh-tuella eikä mieheltä tarvitse kysellä mitään :) Eipä silti, ei meillä erotella rahoja vaikka kummallakin onkin omat tilit. Mies maksaa asuntolainaa ja kaikki laskut ja muistaa aina kysyä tarvitsenko rahaa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat