Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tai jos on ollut vaikeita synnytyksiä ym niin miten ihmeessä tsemppaatte itsenne aina uudestaan?

Kommentit (15)

ja pelkoa. Kun on monta synnytystä alkaa pelätä enemmän sitä, ettei lapsi ole terve, alkaa pelätä enemmän synnytystä, kun jo tietää, että mitätahansa voi tapahtua. Useimmilla pelkääjillä kaikki ei ole mennyt hyvin. Kohtelukaan ei ole aina asiallista. Kommentointia olen saanut itsekin, eikä millään tavalla tunnu kivalta kuulla niitä synnytyksessä. On käsketty kärsiä, kun siihen on vielä ryhtynyt jne. Yhtä asiatonta on toivottaa tervetulleeksi taas vuoden päästä.

Lapsi ei ole meille numero vaan ainutlaatuinen ja useamman synnyttäneenä koen vielä suurempana ihmeenä kaiken.

Tosin minäkin olen kuullut epäasialliselta uskoutuvalta kätilöltä, että yksilapsiset äidit sitten ovatkin rasittavia marisijoita ja heille pitää kaikki passata eteen...

Pelkäsin kolmatta synnytystäni ihan eniten. Oli kaksi kauheaa synnytystä takana, mutta yllätys, yllätys, kolmas synnytys meni hienosti! Niin meni neljäs ja viideskin synnytys. Nyt tiedän, että synnytys voi mennä hyvinkin, eikä ole aina yhtä kauheaa kuin kaksi ensimmäistä oli. Koskaan en voi tietää miten tuleva synnytys tulee sujumaan, mutta minusta on tärkeintä se, etten pelkää nyt mahdottomasti etukäteen. Pystyn ehkä rentoutumaan paremmin ja lepäämään ennen synnytystä. Lepoa en peloltani saanut ennen kolmatta synnytystä, eikä neuvolassa oltu pelostani huolimatta moksiskaan. Siinäs kun sain rauhassa pelätä. Puhutaan paljon synnytyksestä etukäteen mieheni ja ystävien kanssa. Se auttaa myös paljon että ne pelot, myös typerimmiltä kuulostavat, pystyy sanomaan ääneen ja toinen ottaa ne vakavissaan eikä vähättele.

Minutkin on joka kerta synnäriltä lähtiessäni toivotettu vuoden päästä tervetulleeksi takaisin.

Olen myös saanut kuulla kätilöiltä ja hoitajiltakin niistä äideistä jotka tekevät vain yhden tai kaksi monen vuoden ikäerolla. Monenkinlaista negatiivista palautetta. Lähinnä avuttomuudesta ja maalaisjärjen puutteesta.

T.vl-äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla

olevan keskimääräistä enemmän piikkikammoisia ja synnytystä pelkääviä äitejä. Ovat kuulemma hysteerisiä ja mielenterveytensä ja jaksamisensa rajamailla, kun pitää kerta toisensa jälkeen alistua hoitotoimenpiteisiin ja synnyttää. Säälittää, mutta ammattilaista varmasti pidemmän päälle turhauttaa ja ärsyttää.

16v vanhin ja nuorin 2v. Olen ollut välillä opiskelemassa / töissä ja välillä kotona ollessanikin. Pidin sitä harrastuksenani. Kotona hoidin lapsia 15v . Nyt olen työelämässä vakipaikassa reilun vuoden ja luulisin, etten enää jää kotiäidiksi sanan varsinaisessa merkityksessä vaikka lapsia tulisikin.

On minulle oikeasti sanottu noin ja tunnen muitakin äitejä joille toivotettu samaa.

Synnytyspelkoni kohdistuu lähinnä siihen, että valitettavasti lääkärit eivät aina perehdy kovinkaan hyvin vanhoihin kertomuksiin ja ainakin minun kohdallani samoja ongelmia on tullut synnytyksessä. Sitten kun niistä on oppinut sanomaan, tuntuu, ettei uskota tai vähätellään. Ei ole kiva joutua hätäsektioon sen vuoksi, että lääkäri päätti tehdä toisin varoituksistani huolimatta. Se jättää pelon ja luottamuspulan.

Vierailija:

Lainaus:

ja pelkoa. Kun on monta synnytystä alkaa pelätä enemmän sitä, ettei lapsi ole terve, alkaa pelätä enemmän synnytystä, kun jo tietää, että mitätahansa voi tapahtua. Useimmilla pelkääjillä kaikki ei ole mennyt hyvin. Kohtelukaan ei ole aina asiallista. Kommentointia olen saanut itsekin, eikä millään tavalla tunnu kivalta kuulla niitä synnytyksessä. On käsketty kärsiä, kun siihen on vielä ryhtynyt jne. Yhtä asiatonta on toivottaa tervetulleeksi taas vuoden päästä.

Lapsi ei ole meille numero vaan ainutlaatuinen ja useamman synnyttäneenä koen vielä suurempana ihmeenä kaiken.

Tosin minäkin olen kuullut epäasialliselta uskoutuvalta kätilöltä, että yksilapsiset äidit sitten ovatkin rasittavia marisijoita ja heille pitää kaikki passata eteen...

Ja asiatonta, todellakin.

ap

vaikka muslimeja, mutta yksilapsisista puhui. En silti pidä mitenkään arvostettuna tälläistä toimintaa kätilön taholta. Kertoo paljon hänen ajattelutavastaan.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat