Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kyse siis ystäväni lapselleen ostamista lastentarvikkeista, joita heillä ei ole käytönnössä käytetty lainkaan. Ystävä myy ne meille, muttei kehtaa sanoa mitään hintaa. Mitä ehdotan, ettei ihan loukkaukseksi mene?

80%

tai

60%

uuden hinnasta?

Ja älkää sanoko, että kyys ysävältäsi. Kysyin jo kolmesti, muttei osaa sanoa mitään. En halua loukata tarjoamalla liian vähän.

Kommentit (15)

Uudenveroisista tavaroista voi minun mielestäni maksaa kyllä ihan kunnollisen hinnan. Se, että tavaraa on käytetty tai ei-suoraan-kaupasta, ei minusta ole mikään syy puolittaa hintaa.

Vierailija:

Lainaus:

Niin, ystävyyttäkin on monenlaista, ajattelinkin lähinnä, että vastavuoroisuusperiaattellakin voisi toimia: mä annan sulle tän, ja sä joskus jotain mulle...

Me molemmat sitä mieltä, että nämä jutut vaihdetaan rahaa vastaan. Ei tule kummallekaan hyväksikäytetty olo ja kun meillä niin erilainen perhetilanne niin en voisi esim tavara antaakaan hänelle ainakaan lähivuosina ts heillä ei tarvetta sellaiselle mistä voisin luopua.

Kyse siis priimakuntoisesta merkkituotteesta, josta saisi hyvänhinnan muutakin kautta joten en ota puoli-ilmaiseksi vastaan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

niin munkin mielestä max. 50% tavaran arvosta maksaisin. Itse en ainakaan kehtaisi enempää edes pyytää. Ehkä eri asia, jos tuote olisi vielä jopa pakkauksessa eli ei olisi edes avattu. Silloin voisin harkita 60-70% maksamista. Jos baibisitterissä ei heidän vauvansa viihtynyt niin en ymmärrä miksi vanhempien pitäisi saada siitä siitä huolimattakaan lähes täyttä hintaa. Sehän on joka tapauksessa jo aikaisemmin ostettu, avattu ja hieman käytetty.

Kyseessä todella vähän jos ollenkaan käytetyt tavarat (mm sitteri, jossa vauva ei viihtynyt) joten en tosiaan kehtaa ihan puoleen hintaan pyytää niitä. Itse meinasin 80%, mieheni 60% ja täytyy nyt sitten näistä tehdä tarjous kaverille kun en osaa päättää.

Toisaalta onhan sitä joskus alessakin tavaraa -20% joten ihan täyttä hintaa en halua maksaa kun on kuitenkin jo viime vuonna hankittuja juttuja.

ap

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat