Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (32)

Ihan älyttömän huvittava kuunnella kun Onni lauleskelee liikennelaulua omilla sanoillaan ja kohta " turva verraton" pitää sitten oikein korostuneella pärinä ärrällä (vähän kuin r-vikaisen ärrä) päräyttää. Ja olipa kerran pieni paha noita taipui olipa kerran viivi papanoita.

Pinosta ei mitään mielessä. Jotenkin nää sivut on taas tökkiny, joten en ole päässy kirjautumaan.

No Ankkis menee huomenna uuteen työhön, onnea kovasti!!!

Lomasuunnitelmia meillä ei ole. Ei olla koskaan menty minnekään minkään suunnitelman mukaan, joten paha sanoa kuka päättäis ja varais jne. No, ennen lasta toki käytiin ja mies sitten varaili lennot sun muut. Tää kesä menee töissä, heinäkuun lopulle mulla näillä näkymin osuu pidempi vapaa, sitten mennään katsoon, josko Onni olis jo saanut uuden serkkupojan miehen kotiseudulla.

Ihan himona olen taas vaan lisää istutellut kesäkukkia pihaan. Ja vihdoin sain viimeiset monivuotiset kukat takapihan perältä istutettua etupihan tulppaanien tilalle. Kauan ne siellä lojuikin ja olen niitä jakanut vaikka kenelle - niin paljon niitä oli.

Kun on sisustuskuvia laiteltu, laiteltaisko sähköpostiin kukkapenkkikuvia??? Mua kiinnostais nähdä:)

Nyt pitää mennä. Huomenna vapaapäivä, tarhaan pitää mennä tutustumaan. Nyt vaan on niin, että ekat 2-3 näppylää havaittu Onnissa. Josko se neljännellä kerralla olis saanut tartunnan! Naapurin lapsista nyt toinen, nuorempi on ihan pilkkuja täys.

Palaan paremmalla ajalla.

T-P

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Töistä tulossa ja aamulla taas sinne menossa.... Ei jaksa / kerkeä pinoilla. mutta mielessä olette.

Lomaa tartteisi, mutta kun ei oo. Tai kertyneitä lomapäiviä on 5, mutta niitä ei saa pitää. Ehkä joskus marraskuussa?

Minun Vauva (Neiti siis, ikää nyt 1v5kk) siirtyi nyt sitten omaan huoneeseen nukkumaan. Tai siis T:n kanssa samaan huoneeseen. Sniisk! Enää ei pieni käärö tuhise vieressä pinnasängyssä. Ihmeen kivuttomasti on ainakin alku mennyt, mutta ei siitä sen enempää, ettei ota takapakkia ***kuiskaa siis ihan äänettömästi***

Suuri Harppaus eteenpäin on menty myös vaipattomuudessa. Tällä viikolla on oltu päivät ilman vaippaa Syysherran kanssa ja vain pari vahinkoa. Ehkä meilläkin ollaan vielä joskus vaipattomia?

Jaksamista tasapuolisesti kaikille! Palaan paremmalla ajalla. Nyt nukkumaan, jotta taasen aamulla jaksaa rientää luokse sairaiden....

Mimmu. the työläinen, ilman lomaa :(

Ps: sori omanapaisuus !

Aika se vaan juoksee. Tämä työ on ensimmäinen, jossa en katsele kello sillä mielellä, että voi i, miten paljon vielä työtunteja jäljellä. Tässä työssä katselen kelloa ja tuumin, hitsi enää nuon vähän aikaa jäljellä. Onko tämä sitten hyvä vai huono asia...riippuu miltä kantilta katsoo. Onneksi on perhe, joka auttaa hyvin erottamaan työn ja koti-ajan. Muuten tämä veisi mennessään.

Kahtena seuraavana viikkona leireilen varhaisnuorten kanssa maanantaista keskiviikkoon. Jees juttu, mutta Nöösän puolesta taas hirvittää. Tai olisiko itseni vuoksi. No, tärkeää harjoitusta elokuun alun viikon rippileiriin. Kääk!

Nöösälle kuuluu ihan hyvää. Altistuksia menossa ja positiivista toivoa on, mutta ei vielä nuolaista. Jutut ja leikit on ihania neidillä. Muistipeli on ihan ykkösjuttu tällä hetkellä. Nöösän elämä on tosin hivenen mullillaan, kun vanhemmat stressaa mm. autonetsinnästä jne. Olisi ollut niin hyvä, että ensi viikolla mies olisi pystynyt viemään ja hakemaan Nöösän hoidosta. Olisi pysynyt arki edes suurin piiretin normaalina, vaikka äiti onkin yötä myöten leirillä. Miehen työajat on niin hullut näin kesällä, että paras on anopin ja appiukon tulla Nöösän seuraksi. Nöösä vain reagoi melkoisesti näihin sukulaisvierailuihin, vaikka tuttuja ja rakkaita ihmisiä ovatkin hänelle kaikki.

Ankkikselle paljon onnea työpaikasta ja upeasti menneistä työhaastatteluista. wau!

Onnittelut kaikille päivänsankareille männä päivinä ja tulevina päivinä.

Työtuumailuihin kaikille tsemppiä!

Onneksi on ollut lapsilla ja aikuisilla suojelusenkeleitä hurjissa tapahtumissa.

Meidän autopalon mukanaan tuomat ongelmat alkaa helpottaa, kun saatiin viikolla vakuutuksesta rahat tilille. Vielä kun ei menisi kaikki kiinnostavat yksilöt nenän edestä. Toivottavasti mies tänään/huomenna löytäää hyvän auton ja saakin sen ennen toista ostajaa.

Mukavaa vikkkistä ja lomaa kaikille! Olette ajatuksissani usein, vaikka täällä käynti on usein vain lukemista. Smuik! =)

-Mimmuli

Jostain syystä en jaksanut itse alottaa päivällä pinoa.

Meidän syysneiti on ollut pitempiäkin jaksoja pissaamatta tänään. Siis meille on pitkä 1,5-2h. Kaupassakin käytiin päiväkodin jälkeen eikä mitään ongelmaa ollut, vaikka äitiä vähän jännitti. Vaippaa en laittanut edes aamulla enää, vaan ainoastaan päiväunilla on ollut vaippa päällä. Tää tuntuu tosiaan sujuvan aika kivuttomasti ja itsekin ollaan suhtauduttu tosi rennosti pissapyykkiin jota on tähän asti jonkun verran tullut.

Syyslastaan jos saa kehua, niin meidän neiti on edelleen aivan valloittava ihminen. Aina sanon näin, mutta pessimistisemmän esikoisen jälkeen olen ihan myyty, kun toinen on niin iloluontoinen. Tai ei esikoinen varmaan ole pessimisti ollenkaan. Lähinnä odottaa itseltään paljon ja on todella huono kestämään pettymyksiä missään asioissa. Mutta on myös kasvanut aika isoksi tytöksi ja on hirmu älykäs ja muistaa tosi paljon asioita mitä ollaan kerrottu tai " opetettu" . Kuitenkin osaa olla myös pieni lapsi vielä.

Nyt pitäis jo siivota täysillä. Ärsyttää, kun miehen kanssa ollaan yritetty pitää kiinni viikkosiivouspäivästä, mutta mies aina viivyttelee näin myöhään, että rupeaa tekemään mitään. Lasten pitäis kuitenkin olla jo iltapalalla ja menossa kohta nukkumaan. Kaikki jää taas mun hoidettavaksi, mutta mies imuroikoot ja peskööt lattioita sitten koko loppuillan. Minä en rupea eiliseen tahtiin hösäämään enää, kun vasta klo 23 pääsin nukkumaan.

Nyt menen vielä jatkamaan eilistä pyykkirumbaa.

T: Ynis

Eilen illalla kotiuduimme. Vielä osa laukuista purkamatta, pyykkiä on tunturillinen...

Kyselin lounaspöydässä lasten tuntemuksia lomasta. Kaikista mukavinta oli ollut Sea Lifessa ja seuraavaksi kivointa Lintsillä. Turussa mukavinta oli ollut serkun ristiäisissä.

Olimme Linnanmäellä siis torstaina. Kuumissa, helteisissä merkeissä alkanut lomamme huipentui sateeseen. lapset jaksoivat kuitenkin temmeltää. Antsan kanssa kävin läpi kaikki pienemmille tarkoitetut laitteet. Itse olin aika märkä ja nuutunut, poika istui vakavana, silmät suurina joka laitteessa. Aina halusi kuitenkin seuraavaan. isommat olivat isänsä kanssa isommissa laitteissa. Hampurilaisella istuessamme kertoi Antsa isilleen, miten hän oli ollut " lattattamassa hepalla" ja " puolimassa kalusellissa" .

Jälkeenpäin ajatellen vähän harmitti, ettemme sitten lähteneetkään syysmammojen kanssa puistoilemaan. Olisi ollut mukavaa nähdä muita syyslapsosia ja sisaruksiaan. Onneksi sentään näin muutaman syysmamman hyvän ruoan merkeissä.

Sain melkein siskoni puhuttua hyppäämään meidän kyytiimme lastensa kanssa, muttei lopulta lähtenyt kuitenkaan. Äitini sai kai hänen päähänsä tolkutettua miten " matka on niiiin hankala lasten kanssa" . Olen huolissani siskostani, mutta ajattelin lopulta, ettei ketään voi " pelastaa" vasten omaa tahtoaan. Oikeastaan olen tosin enemmän huolissani hänen lapsistaan.

Parista muustakin asiasta olen huolissani...Tämä on kai jonkinlaista loman jälkeistä masennusta. Taas tuli tuhlattua liikaa rahaa, tehtyä matkalla liian vähän ja nähtyä liian vähän ihmisiä..hmmm..

Pitänee kertoa vielä eilisiltainen tunnelma. Kun saavuimme lappiin, kirkastui taivas yht´äkkiä. Aurinko paistoi korkealta, siniseltä taivaalta suoraan silmiin. Tunturi näytti satumaisen kauniilta. Lapset hihkuivat: " Ollaan kotona!"

positiivisin, negatiivisin ja taas positiivisin ajatuksin,

Saamuska

Maha liian täys pizzaa.Ulkoiltiin,nälkä ja laiskuus yllätti...

Milleniumlapsi:23,9kg ja 122,8cm

Kukkuu:En vertaa mutta kuitenkin ;-))Meidänkin poikanäyttää kovin laihalle ja kaikki housut putoaa jalasta...Teillä kai vyö vaikiona?!

Ynis:Varasin meille Naantalin leirintäalueelta mökin.Halusin sellasen mis on oma vessa ja suhku.On myös pieni keittiö.2vkon aikana 1sellanen mökki oli vapaa ja se la-su.Olisin tahtonu arkipäivänä jos olis ollu edes vähä rauhallisempaa muumimaassa..taitaa kyl heinäkuu olla aika täys jokapaikassa!Sielt on reilu 2km muumimaahan,500m NAantalin keskustaa,uimaranta,leikkipaikka..Saa nähä millanen,mut vaikutti kivalle.

Eli ilmahan on silloin upea..muumeillaan la,iltasella Naantalissa kävellään ja grillaillaan leirintäalueella.Su sitten pysähdytään Turussa kavereilla(jos mies saa otettua yhteyttä heihin)... ;-))

Puuhiksessa käyty mut en osaa sanoa mitään..MEillä kun hvyin vilkkaat ja jokapaikkaan tunkevat lapset ni en todellakaan osaa ajatella millaista siellä on..Ekankerran keskityin kantamaan mahaan(kesällä-04) ja viimekesänä pitämään silmät toisessa lapsessa...

Nyt typy ja mies hereille.jumbo kutsuu..Sain eilen cabrit(miten se kirjotetaa??) ja kengät mut pari toppia tarttis...

Ai nii,eilen soitettii pojalle.Olivat menneet mökille ja hän ei ehtiny puhua ku piti uida ja onkia ja soutaa yms.

jatu

Oltiin eilen muumimaailmassa, kivaa oli ja koko päivä meni! Kannattaa ottaa tosiaan omat eväät mukaan, siellä on kuitenkin paljon paikkoja joissa syödä ja juoda omia eväitä. Lisäksi teatteri Emmassa oli tosi hyvät esitykset, mörkökin oli mukana naamiaisissa eikä ollut lainkaan pelottava. Aaro nukku suht hyvät päiväunet, loppupäivän kannoin vuokraamassani Patapumissa ja ku oltiin poistumassa Muumimaailmasta ni Ida nukahti rattaisiin ja Aaro sitten mun syliin. Ja mikä " parasta" , Ida oli ilman vaippaa eikä yhtään vahinkoa sattunu vaikka oli paljon kiinnostavaa tekemistä ja joi mehuakin jonkin verran! :)

Aaro ei suostu enää nukkumaan vaunuissa, oon ihan ihmeissäni ku Idaa en koskaan saanu sisälle nukkumaan, paitsi sit ku oli 1v9kk vanha... aina se nukku ulkona vaan...

Syötiin eilen illalla pizzaa, pari tuntia sen jälkeen mulla alko maha sattua ihan hirveästi, ihan ku ois krampannu ja selkääki särki. Oksensinkin pari kertaa. Lähdin sit päivystykseen ku oli jo 1½h sattunu, siel sit rupes kipu helpottaa ja lääkäri määräs lääkkeet ruokatorven tulehduksen estoon... Sellasta, mies sai syödä mun lppupizzan, mä en siihen enää koske!

Nyt Ida tahtoo katsoa kuvia koneelta, joten päästän sen tähän.

Tuli vaan omaa napaa, yritän palailla uudestaan piakkoin.

Petra ja Ida

Heh, eka kerros keittiön seinän syvennyksessä valmis. Hirvittää kyllä lopputulos, kun maali on niin tumman väristä. Eka kerros ei peittänyt kermanvaaleaa väriä alleen, joten toisen kerroksen joudun vielä vetämään. Mutta miten ihmeessä ne sudilla vedetyt reunat ja telalla vedetty muu seinä kohtaa toisensa nätisti :o/

Ps. Mammakirppis oiskin hyvä, mutta enhän minä tutuilta kehtais mitään rahaa pyytää:)

Huuto keittiössä. Aiheena " minä haluan mannapuurua!" Kun keitettynä on kauraa. Pitänee mennä katsomaan. Josko palaan pian kun vihdoin löysin tuon,mistä kirjautua sisälle. Ollut hakusessa...

T-P

Minäkin täällä kävin ihmettelemässä että eikö tule tälle päivälle yhtään juttua?!

Itse haahulin muumimajotusten parissa ja siinä menikin aikaa...

Sitten ryhdistäydyin ja pesin 2koneellista pyykkiä ja siivosin kämpän.Kävin jumpassa ja sen jälkee psein kylppärin sillee kunnolla et kaikki rojut pois ja seinätki putsasin...Ja sitten saunaan :-)

Niin T@hti,kyllähän se typy varmasti oppii.Tuntuu vaan et mikä siinä kakassa on.Pissat tekee kyllä pottaan ja mekään ei enää kaupoillekaan vaippaa laiteta,pidättää hyvin vaik kaupssa tulis hätä ni kotiin on selvitty.Kakalle pyytää vaipan-onneks pyytää eikä kaki housuun mutta miksi ei voi tehä pottaan??!Typy kyllä kakkii seisoaltaa et ehkä siit puuttuu viel joku juju...

G loppuviikoksi??Kuka teillä hoitaa lomajärjestelyt???

Tästä syömässä olessa puhuttiin ja taas tänään tuli niin mieleen että kuka hoitaa.Minä mietin ja pähkin ja miehelle yritän vaihtoehtoja töihin soitella..Nyt on risteily ja muumimaa varattu.Senkin miehelle sanoin että nämä maksetaan niillä edellisen työn lomarahoilla mitkä laitoin jemmaan ku mies vaihto työpaikkaa marraskuussa..sitä alko ihmettelemään sentäs ku on tajunnu et rahaa ei ole ikinä yhtää,varsinki nyt autolainan jälkee...Eikuitenkaa muistanu niitä rahoja enää!!!

Mitähän me tehtäs jos mies hoitas ;-))) Varas itelleemyös ajotunnin sille päivälle ku ollaa Ruotsissa,et hyvin se merkkaa muistii nää menot..

Nyt iltapalalle!Huomenna taas yh-päivä,joten Enkeli:Mul ei ole la mitää kiirettä kotiin!

jatu

Heissan,

Ihania lomatunnelmia syysperheissä, niistä on aina kiva kuulla! Luullakseni lomalta paluuseen liittyy melkein aina sekä ihanat että vähemmän ihanat tunnelmat. T@hden miehen päiväkirja nauratti täällä:D Me päästään kesän tekemis stressistä helpolla, kun on niin kiire, osaa olla onnellinen kaikesta pienestäkin rentoutuksesta:)

Kesän kiireisintä aikaa vietämme, muutoin oikeastaan ihan kiva, mutta miehen kanssa on mennyt taistoksi pari viimeistä päivää, nyt ärsyttää jo pelkästään jos näen koko miestä. Ja anoppi käy myös omilla tempuillaan pahasti hermoon, argh, kraah, plääh. Heh, kiitos, helpotti. Helpotusta on luvassa myös puolen tunnin päästä, kun veljeni tyttöystävä saapuu Motin hoitajaksi seuraavaksi kahdeksi viikoksi.

G: Lomat suunnittelemme yhdessä ja se hoitaa varaukset, kellä on siihen sillä hetkellä eniten aikaa. Yhtälailla jaamme myös muut hoidettavat asiat ja työt, se tekee kuka kerkiää ja osaa parhaiten. Mutta meillä tämä harrastus/yritys/työ vaikuttaa siihen, on pakko hoitaa, joten samalla sitten muutkin. Tänä kesänä kohteena Ahvenanmaa yhdeksi viikoksi hyvien ystävien kanssa ja yksi viikko mennään sinne minne silloin sattuu huvittamaan, mikäli työt antaa periksi. Loma tulee kyllä tarpeeseen.

Torstai ja perjantai pyörähdettiin Helsingissä, kun miehellä oli koulutus siellä. Kotona onneksi sujui kaikki hyvin lomittajalta, vaikka viime hetkeen asti emmin lähtöä. Siksi en syysmammoillekaan,taaskaan, mitään ilmoittanut ja teillä tapaamisia jo tälle viikkoa riittikin. Oltiin siskoni luona, jolla oli sopivasti vapaata. Käytettiin Mottia sadepäivän takia Hakaniemen arena centerin lasten peuhapaikassa, kun ei jaksettu Hoplopiin lähteä. Motti kyllä viihtyi, mutta muutoin ei kyllä ollut ehkä hintansa väärti. Shoppailtua tuli myös ahkerasti, huh, taitaa saada jäädä alet väliin;).

Jos maksais laskuja, kun juttu meinaa lopahtaa aivan kesken.

Kaikkea hyvää!

Aavis ja Motti

Typy on tasan 2v9kk eli 3kk armonaikaa.Työ pyörii mielessä mut ei millää jeeee meinigillä!Ku sais tyrkättyä koko työn pois mielestä!

Ja kyllä se kolmonenki edellee on ajatuksissa.En nyt sitä enää jokapäivä itke mut ku oikein alkaa miettiä ni tunne on suuri että yksi puuttuu...Ja mies ei lämpene edelleenkään yhtään ajatukselle :-(

jatu

Kiva kuulla lomalaisten tunnelmia!

Meillä meni Lintsillä ihan hyvin. Ainoastaan se vesitornin ympäri kiertävä juna sai pienellä aikaan ison itkun. On herkkä koville äänille ja ilmeisesti kiskot oli kirskuneet niin kovaa, että huuto kuului jo metrien päähän, kun juna saapui " asemalle" . Meilläkin laitteissa saattaa olla lapsilla aika vakavat ilmeet, mutta jälkikäteen innoissaan kehuvat niitä. Esikoisen kanssa päästiin jo Vekkulaan, eka ns. isojen " laite" . Pienempi olikin sillä aikaa ihan simahtanut, mutta herätin heti kohta, ettei nuku liian myöhään liian pitkiä päikkäreitä. Taisi yöunille nukahtaa melkein saman tien. Esikoinenkaan ei jaksanut enää hillua sängyssään. Helppo tapa väsyttää lapset:)

Juhannus tosiaan häämöttää jo lähitulevaisuudessa. Sitä ennen pitäis kuitenkin huomenna hoitaa miljoona asiaa ja saada oikeasti ne keittiön hyllyt valmiiksi. Lapset menee mummolaan, että voidaan huudattaa sahaa pihalla. Mies lähtee maanantaina rapakon taa, joten yh-aikaakin tiedossa monta päivää.

Taidan mennä kastelemaan kukat pihalle...

Miestä tässä odotan,ollu jossain kuvaamassa.Tehiksen katoin äsken ihan rauhassa,nyt sais jo tulla!

Mimmuli:kiva kun jaksoit ja ehit tulla pinoon.Ihana että olt löytänyt kivan työn..sellaisesta minäkin haaveilen,siis se kello juttu.. :-)

Ankkis:Kiitos samoin!Muistanko ihan väärin kun muistelen että olet ollut sitä mieltä että lapsiluku on täysi?Mietin vain kun miehelle olen sanonut että jos kolmannen saan niin varmasti en halua enempää... Voiko vauvoja olla haluamatta?! :-)

Toivottavasti saat myös lepoa!Kevään aika on ollut aika hurjaa sinulla!

Mimmu:En ymmärrä mistä voimasi otat!Rankkavuorotyö,pienet lapset ja paria lomapäivääkään et saa-ei ole oikein!Jaksua!

Sain miehen kotiin :-) Pelottaa varsinkin vklna kuu myöhään menee kalliiden kameroidensa kanssa!!!

Huomenna olis shoppausta enkelin kanssa..Toivottavasti hänen miehensä selkä kestää!

Ayap:Oletko jo kotona??Missä olitte?Miten matka meni?

Kauniita unia!

jatu

... Iika, 11kk, joka oli aiemmin tyytyväinen, iloinen ja liikkuvainen vauva, mutta nyt jo pieni määrätietoinen mies. Iika konttaa yhä kovaa ja myös kävelee tukea vasten. Ei kuitenkaan ilman tukea. I HALUAA olla kylvyssä, ulkona, leikkimassä toisten kanssa tai äitin sylissä ja, että joku on läsnä, kun pitää nukahtaa. I EI HALUA, että hänelle sanotaan ei.

Pekka, 2v9kk, tosi herttainen pikkumies, joka tekee ja touhuaa, mutta myös itkee ja tahtoo. Joka paikkaan pitäisi päästä muitten mukaan ja siksi pukee halutessaan pikavauhtia ja on aina valmiina lähtöön. Kaikki touhuaminen heijastuu myös öihin, jolloin onnellisena ilman vaippaa pissailee petivaatteet likomäriksi ja uneksuu kovinkin.

Neiti,5v1kk, joka HALUAA tehdä kaikkea samaa kuin isovelikin ja että muut tekevät, kuten hän haluaa. On tarkka vaatteistaan (ei sotkeentumisesta tmv, vaan siitä, mitkä on mieluisia päällä ja hänen mielestään kivan näköisiä/" tyttöjen värisiä" ) Neiti EI HALUA kerätä jälkiään, tosin välillä jo yllättää tottelemalla ilman valtavaa itku/kiukku/huutokohtausta.

Esikoinen, 7v4kk, joka osaa ja ymmärtää jo monenlaista, kyselee ja miettii. Mutta on samalla pieni poika, joka väsyy ja turhautuu/kiukustuu, jos asiat eivät mene mielen mukaan. On tosi tarkka, että asiat menevät, kuten on sovittu, mutta ymmärtää myös puhetta ja miettimisen jälkeen selitykset myös (kun kaikki ei ana menekään niin kuin on alunperin tuumittu tmv).

Isi, joka pitää päiväkirjaa " ettei sitte syksyllä tarvi miettiä, että koko kesänä en oo mitään tehny" Päiväkirjaan on kertyny paljon pihahommia, ja lenkkeilyä,mutta kalaankin pitää välillä päästä, kun kerran on loma.

Äiti, joka EI TIEDÄ, MITÄ HALUAA ja on siksi välillä kärttyinen ja itkukin tulee. Onneksi kuitenkin paljon hyviä hetkiä on. Äiti yrittää tarttua hetkeen ja miettiä, että nyt on mahdollisuus antaa tämä aika lapsille ja se on sen arvoista, vaikka taloudellisia seuraamuksia tulee vielä useiksi vuosiksi lainanmaksujen viivästymisenä, kun palkkatuloja ei kerry.

Koiruus pihalla, joka on aina valppaana, josko pääsisi isännän mukaan pihalle tai metsälle ja jota isäntä taas kovasti kouluttaa.

T@hti

Olen ollut laiskana ja väsyneenä aamun. En ole yli viikkoon nukkunut kunnolla ja eilen oltiin työkavereiden kanssa picnicillä ja vielä kaupungillakin yli puoleen yöhön. Oli tosi kivaa. Sääkin lämpeni illaksi niin, että istuttiin ulkona monta tuntia. Nähtiin myös taitava tenoriesitys, kun joku työporukka oli tilannut läksiäislahjaksi eläkkeellejäävälle työkaverilleen. Mahtavaa.

Tänään pitäis lähteä Lintsille. Sanoin jo lapsillekin, ettei väsyneenä ruveta perumaan enää:) Esikoinen ois lähtenyt heti, mutta vähän joutuu kyllä odottamaan:)

Jatulle ja Enkelille hyvää shoppailureissua!

Jatu. Älä huoli. Typy ihan varmasti oppii pottailun ajallaan. Ymmärrän toki, että äitinä koet, että aika olisi jo.

Saamuskalla oli hyvä viisaus tähän ja mietinkin taas, että sama pätee niin moneen juttuun. Eli toiset oppivat näennäisen aikaisin, mutta sitten vahinkoja tulee pitkäänkin tai takapakkia. Toiset taas oppivat olevinaan myöhään, mutta kerralla kunnolla.

Ankkikselle synttärionnittelut ja onnea työasioitten järjestymisestä myös!

Samalla kuitenkin huolestuin kovin, että millonkas sitten lepäät???

Oonkohan muistanut sanoa, että mulla vasta hiljattain välähti, että työasiat on näinä aikoina ollu palstalla erityisesti tapetilla siksi, että syyslapsoset täyttää syksyllä 3v? Ite kun sain pari vuotta " jatkoaikaa" Iikan ansiosta.

T@hti muitten kuulumisia odotellen

Kiitos otsikosta, Saamuska :)

Myös minä +/- tunnelmissa. Lomalla oli kivaa, vaikkei kaikki nähty ollutkaan ihan mieltä ylentävää, kotiin oli kiva palata ja huomata miten hyvin tässä maassa on moni asia. Arki lyö vasten kasvoja kyllä varsin mojovasti - muutaman päivän poissaolo näkyy ja tuntuu niin hyvässä kuin pahassa. Lapsilla oli mennyt kaikki oikein mukavasti ja vanhempanikin selvisivät ilman vakavia vammoja ;)

Pile, jos hommat käy täällä vähiin, niin eräässä saarivaltiossa riittää tekemistä :) Ruoka oli niiiiiiin rasvaista, että vieläkin tekee pahaa. Koska söimme enimmäkseen vain kerran päivässä kunnolisen aterian, emme olleet salaattilinjalla. Vikana iltana söimme hauskassa pubissa, ruokana " Surf n' turf" - 60oz pihvi (tavallisen kokoinen minusta, en tiedä paljonko tuo on grammoina) ja ravunpyrstöjä. Pihvi oli paistettu ihan parilalla, samoin puolikas tomaatti. Ravunpyrstöt oli friteerattu (paljon taikinaa), lisäkkeinä oli tomaatin lisäksi friteerattuja sipulirenkaita ja ranskalaisia perunoita sekä herneitä (ilman taikinaa ja upporasvapaistoa). En syönyt lautasta tyhjäksi.

Sen vielä tässä sanon, että oli _ilahduttavaa_ huomata kielitaidon riittävän - pelkäsin sen aivan käytönpuutteessa ruostuneen. Lisää matkasta myöhemmin. Laitan sitten kuviakin, maisemat olivat monessa paikassa hienoja, joissain aivan upeita!

Kaffen keittoon...

Pitäs mennä nukkumaan,mutta noita omia kirjotuksia tulin oikomaan vielä..Siis toivottavasti Enkelin miehen selkä kestää olla lasten kanssa että Enkeli pääsee kaupoille.Sitä kun kirjottelee ajatuksissaan ni lauseet on mitä sattuu ;-))

Jos nyt tää menis..

jatu

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat