Vierailija

Olkoon heillä sen suhteen huoleton lapsuus ja nuoruus. He ehtivät kuitenkin tehdä loppuelämänsä niitä hommia kun ovat muuttaneet pois kotoa, :)

Kommentit (19)

Lapsille täytyy opettaa se, että on myös niitä ikäviä velvollisuuksia. Siivoukset, läksyjen teko ja muut vaateet kuuluvat näihin. Noista ei pääse eroon, vaan kuuluvat lapsen elämään siinä missä iskä ja äiskäkin ovat pakotettuja verojen maksuun. Aurinkokin muuten paistaa paljon kirkkaammin kun on niitä sade- ja pakkaspäiviä vietetty aina välissä.

Voi olla että saat viettää koko loppuikäsi lastesi kanssa. Minulla on tuttavia joiden ei tarvinnut tehdä kotona koskaan mitään, huonosti oppivat myöhemminkään. Huvitti kuunnella valitusta että ei osata pestä pyykkiä saati laittaa ruokaa, kun kotona oli kaikki tehty valmiiksi. Minä olin yllättynyt, koska en osannut kuvitella että tällaisia nuoria aikuisia on oikeasti olemassa, ennen kuin jouduin todistamaan tilannetta! Kyllä ne kodinhoitotaidot merkkaavat tulevalle kumppanillekin jotain. Jos taitoja ei ole, niin kyllä se muu huuma katoaa aika äkkiä ja jäljelle jää partneri jota on passattava kun se ei itse osaa. Ja se siitä sitten.

Minä pakotan lapset osallistumaan kodinhoitoon tavalla tai toisella. Asiat voi tehdä myös niin, että lapsi tuntee homman mielekkääksi. Mikä sen mukavampaa kuin esim. leipominen yhdessä ja kaikki minun tuntemani lapset ovat aina halunneet auttaa tiskaamisessa, kun se tehdään käsin! Rapatessa roiskuu, mutta tuleepahan tuntumaan oikeisiin hommiin leikin kautta. Pyykit viedään pyykkikoriin ja pesukonetta täytetään yhdessä. Näissä tapauksissa lapsia ei tarvitse töihin pakottaa. Kun lapset tottuu osallistumaan kotitöihin jo ihan pienenä, niistä muodostuu rutiineja jotka kuuluvat normaalina osana lasten elämään myös myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kotitöitä voi tehdä yhdessä, lapset tykkää siitä. Kasvatat heistä laiskoja vapaamatkustajia ja avuttomia, ja ennustat ongelmia tulevissa parisuhteissa.

Kotitöiden tekeminen, pieniä määriä ja ikään sopivalla tavalla, aluksi yhdessä, myöhemmin itsenäisesti, opettaa vastuuta ja käytännön taitoja ja tuo lapselle tunteen siitä, että hän on tärkeä ja kuuluu joukkoon.

Teet karhunpalveluksen.

että sotkut siivotaan ja piste. Palkkio tulee sitten siivouksen tuloksesta kun lelut ovat tallessa ja helposti leikittävissä eikä niitä tarvitse etsiä romuläjän alta.

Meillä on kyllä vähän menty kuopuksen (5-vuotias poika) kanssa siitä mistä aita on matalin. On perusluonteeltaan uskomattoman laiska ja jotta tekisi edes jotain kotitöitä, olen antanut tarkoituksella sellaisia " miehekkäitä" hommia, joista uskon hänen myös pitävän. Niihinkin hän kyllä kyllästyy nopeasti, mutta ei ainakaan koko aikaa kiukuttele ja yritä livistää.

Tää oli varmaan provo mutta pakko vastata että juuri tuolla periaatteella kasvatetut äiskän mussukat (ainakin pojat) tulevat eroamaan tulevaisuudessa suhteistaan koska naiset eivät yksinkertaisesti jaksa opastaa aikuisia ihmisiä korjaamaan jälkiään. Koska äiskä ei ole vaatinut osallistumaan ennenkään---

tulevat miniäsi ja vävysi tapuuttavat käsiään riemusta, kun heidän tulevat puolisonsa eivät tee kotitöitä...

Ps. maksa lapsille viikkorahaa niin siistiä tulee

Älä tee tuota lastesi tuleville kumppaneille! Mun miehen lapsuudenkodissa on aina ollut kotiapulainen,, joten mies ei ole oppinut siivoamaan jälkiään, mikä rasittaa yhteiseloamme suunnattomasti...

just joo. Eihän lapset aina tahdo tehdä jotain, mutta pakottaa ei saa eikös juu? Uhmis saa sitten talvella juosta ulkona pelkissä kumppareissakin, kun ei saa pakottaa vaatteita päälle. Lapsi saa valvoa yhteen yöllä, koska ei saa pakottaa nukkumaan.

Yleensä pienet lapset auliisti aloittavat noita kotitöitä. Ei niitä tylsiksi tarvitse tehdä. Mutta meillä on lähdetty myös sille linjalle, että jos on siivouspäivä, ja ei siivous kiinnosta, lelujen määrää vähennetään (laitetaan kaappiin sitten osa). Siivottava on.

Elämä ei ole pelkkää kivaa aina. Pettymyksiä ja tylsiä hetkiä ja joitain " pakkoja" on myös. Se on hyvä oppia jo lapsena, ettei kasva miksikään Paris Hiltoniksi.

Ap saa itse tehdä kaikki niska limassa ja annas olla kun kullannuout on murrosiässä! Huh, huh, enpä kadehdi osaasi!

Samoin myös kanssakulkijat sitten aikanaan ihmettelvät avuttomia lapsiasi, kun elävät jossain sikolätissä betonilähiössä ilman puolisoita!

Minun ja sisarusteni ei tarvinnut koskaan tehdä pakolla mitään kotitöitä, mutta yllättäen meistä kasvoi todella vastuuntuntoisia ja toimeliaita aikuisia. Ehkä se, että kotitöissä meidät otettiin kivasti mukaan (ilman pakkoa).

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat