Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Missä ovat ihmisten elämänhallintataidot, haloo?!?

Kommentit (25)

Siinä mielessä oon osittain samaa mieltä kuin ap. Minusta aikuisten ihmisten tulisi ottaa vastuuta enemmän, ei oo siitä kíinni etteikö Suomessa saisi ehkäisyvälineitä ja tietoa ehkäisystä. Ihan oikeesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kun vauva oli 2 kk vanha. Elämänhallinta tms. ei ollut hakusessa. Olimme olleet useamman vuoden naimisissa ennen raskautumistanikin jo. Sattui vain käymään niin, että miehen mielenterveys järkkyi sen verran pahasti, ettemme vauvan kanssa voineet asua enää lapsen isän kanssa yhdessä.

Vierailija:

Lainaus:

jäin kahden lapsen yh:ksi miehen kuollessa liikenneonnettomuudessa vastaantulijan ajauduttua hänen kaistalleen.

Sehän oli tietenkin vain minun vikani, vai mitä ap?

Kasva aikuiseksi.

jäin kahden lapsen yh:ksi miehen kuollessa liikenneonnettomuudessa vastaantulijan ajauduttua hänen kaistalleen.

Sehän oli tietenkin vain minun vikani, vai mitä ap?

Kasva aikuiseksi.

Tajusin vaan että, haluan lapsen. Mutta en sen isää, elämääni.

Nyt mulla on hyvä ukko. On varakas ja mukava. Lapsen isä oli ainoastaaan mukava.

Vierailija:

Lainaus:

Nyt mulla on hyvä ukko. On varakas ja mukava. Lapsen isä oli ainoastaaan mukava.

Onhan tämä provo, onhan? MINÄ haluan, MINÄ en halua.

Mitenkäs lapsen oikeudet isään?

Kyllä niitä lapsia voi ilman parisuhdettakin tehdä, ei raskaaksi tuloon vaadita yhdessä asumista.. Lapsilla silti molemmat vanhemmat vaikken minä parisuhdetta halua. Sopii molemmille, eikä ole tarvinu riitaista eroa käydä läpi. yh+2

Ymmärrän ap:n tarkoituksen vaikkakin viesti oli hieman törkeästi kirjoitettu yleistäen.

Minä tunnen tapauksia joissa mies on kuollut vaimon ollessa raskaana. Tiedän tapauksen jossa mies lähti toisen naisen matkaan vaimon ollessa raskaana.

Tiedän myös tapauksen jossa mies vain lähti kävelemään kun sanoi ettei halua isäksi (lasta oltiin yritetty yhteisesti vuosia, mutta mies oli kuvitellut ettei sitä koskaan tule).

Mutta toisaalta tiedän tapauksia joissa nainen on tullut raskaaksi yhden illan suhteesta mutta päättänyt pitää lapsen kun ikäkin on alkanut painaa. Tiedän myös naisia jotka jättivät ehkäisyn pois mieheltä salaa yrittäen lapsen avulla " sitouttaa" miehen itseensä.

Mutta vaikka aina ei ihan kaikkia ymmärrä ja heidän ratkaisujaan, niin en voi arvostella kun en itse ole elänyt sitä elämää. Mitä jos itse olisin 35v sinkku ilman lapsia? Itsellänikin on ero takana ja vaikka oltiin oltu yhdessä monta vuotta niin silti se toinen oli " tuntematon" isä. Eli meillä meni ihan hyvin kun ei ollut lapsia, mutta ex-mies halunnutkaan perhe-elämää kun se kohdalle tuli. Ja mistä mä olisin voinut tietää että sitten kun lapsi syntyy niin miehelle tulee paniikki ja alkaa viettää " poikamies-elämää" ? Alkoi kalja maistumaan ja vieraat naiset soittelemaan. Kaikki terapiat ja muut yritettiin muttei mies rauhoittunut. Ja yritin siinä huonossa suhteessa kaksi vuotta, mutta sitten en enää lapsen takiakaan jaksanut.

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

Onhan tämä provo, onhan? MINÄ haluan, MINÄ en halua.

Mitenkäs lapsen oikeudet isään?

Ottaa vaan niin pahasti kupoliin tällainen ajattelutapa, kun itse olen useamman kuukauden tukenut ystävääni jonka mies lähti toisen naisen matkaan raskausaikana ilman minkäänlaista merkkiäkään siitä että asiat olisivat huonosti. Ystäväni on itkenyt monta iltaa olkapäätäni vasten ja antaisin vaikka mitä kun voisin lievittää hänen tuskaansa edes vähäsen.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat