Seuraa 

ja arvostelevat heitä . liikun päivisin monessa eri päiväkodissa ja aina kuulee sitä moittimista .

Kommentit (18)

Ei liikuta mua. Pääasia että poikani viihtyy. Huomaan että hänestä pidetään ja mullekin ollaan ystävällisiä ja mukavia.

Juoruilkoon mun puolesta jos mieli tekee. Tavallisia ihmisiä ne hoitajatkin on.

Toisinsanoen: Jos opettaja kertoo lapsen tai perheen asioista väärässä yhteydessä, rehtori voi antaa hänelle huomautuksen. Mutta jos lääkäri tai psykologi tms, jota sitoo laki, rikkoo vaitiolovelvollisuuden, hän vastaa tekosistaan jopa oikeudessa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kun muukin hlökunta suhtautuu nyreästi.

Olen antanut sitä negatiivista palautetta siitä, että lapset laitetaan pihalle ilman aikuisia. Se kestää vain " hetkisen" , mutta minusta se ei ole päivähoidon hengen mukaista. Kestäähän sekin vain hetkisen kun pihalta joku liukenee kun portin saa auki jo alle 3-vuotiaatkin.

Kommenttini siitä, että pk:ssa otetut valokuvat tuntuvat minusta kalliilta oli ilmeisesti myös liikaa. Itse kun tilaan kuvia niin ne maksavat 9-10 senttiä kipale ja pk veloittaa kuvista liki euron kappale. Ottavat siis toimintavuoden aikana muutamia kuvia lapsista ja sitten keväisin ne tulevat vanhempien maksettaviksi. Ihan kiva, että ottavat kuvia ja maksan ne mielelläni, mutta ovat toden totta minusta aika tyyriitä.

Tässä ei tosin ylity mikääm epäsopivuuden raja, sillä ap:n viestin perusteella ei pysty identifioimaan ketään. Sitäpaitsi, minkään sortin opettajilla ja lastenhoitajilla ei ole lakisääteistä vaitiolovelvolliuutta! Eettisesti on oikein kunnioittaa tätä ajatusta, mutta ei heitä laki velvoita.

Lääkäreitä, sairaanhoitajia ja psykologeja ainakin sitoo potilaslakiin kirjattu vaitiolovelvollisuus. Mutta tällöinkin saa kertoa esim. koulutustilaisuuksissa asiakasapauksista, kunhan on 1) kysynyt luvan asianomaiselta tai 2) kunhan puhuu niin yleisellä tasolla ja tunnistettavuuden peittäen, ettei kukaan voi tietää kenestä, missä ja milloin on kyse.

Vanhemmat voivat olla melkoisia tapauksia ja heitä puidaan yhdessä muiden opettajien kanssa. Myös tietyistä oppilaista puhutaan paljon ja pidetään vähän hauskaa niiden kustannuksella (pää ei taitaisi muuten kestää lasten toilailuja)

15, ei kai sitä lakiin ole kirjattu? Käsittääkseni se on yleinen eettinen ohje, ja erittäin toivottava toimintatapa, mutta ainakin omalla työpaikallani opettajat tuon tuostakin muistuttavat, ettei heillä ole virallista vaitiolovelvollisuutta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat