Vierailija

lapsi ei syönyt kaikkea ruokaa, ja näinollen ei saanut ruoan jälkeen syntymäpäiväkarkkeja, joita eräs tyttö jakeli toisille?

Sivut

Kommentit (25)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

- oliko lapsi itse ottanut ruoan

- oliko ennen ruokailua sanottu, että karkkia saa kun lautanen on tyhjä

- oliko ruokaa jäljellä lusikallinen vai vuori

- oliko lapsi oikeasti syönyt mitään

Vierailija:

Lainaus:

Miksi karkkia pitäisi antaa jos ruoka ei enää maistu.

En antaisi kotonakaan ja selväähän se on,että lapselle karkki maistuisi mutta ruokaa ei muka jaksaisi.

Pienen karkin kyllä.

Syöt varmaan itsekin itsesi joskus täyteen ruokaa, mutta silti pieni jälkiruoka mahtuu. Ei lapsille saa olla kohtuuton.

Ja missäänhän ei edes sanottu, että lapsi tiesi karkista ennen ruokaa. Minä kyllä vetäisin herneet nenään, jos minun lapselleni tehtäisiin kuten AP:n lapselle. Pieniruokainen lapseni ei syö kuin kerran päivässä hyvin. Eikä se kerran päivässä aina satu päiväkotiin, vaan voi yhtä hyvin olla aamupala tai iltaruoka. IKINÄ ikinä lapselle ei saisi tehdä tuollaista!!!

Ymmärsin, että lapsi ei syönyt laisinkaan ruokaa, mutta karkit olisivat kelvanneet. Sellainen peli ei vetele meillä kotonakaan, vaan maistaa pitää.

lapsilleni. Siinä niitä kasvaa tulevia ylipainoisia ihmisiä kun lapsesta lähtien pakotetaan syömään kaikki. Pieni lapsi ei yleensä itse laita ruokaansa lautaselleen, joten mikä aikuinen on päättämään mikä on se oikea määrä. Meillä lapset syö hyvin ja lisää ottavat jos on nälkä. Jos nälkä ei ole, niin sitten olkoot syömättä.

Minusta hoitaja teki väärin.

Päiväkodeissa lapset helposti matkivat toisiaan, jos yksi saa namia syömättä ruokaansa, kuka muu siinä vaiheessa enää ruokansa syö? mielestäni ihan ok toimittu..

meillä päiväkodissa esim. tehdään usein niin, että jos ruoka ei maistu, sen saa nenän eteen välipalalla, ja silloin ruoka yleensä uppoaakin hyvin, tämän jälkeen saa sen namin tai jäden, mitä muut saivat jo jälkkäriksi.

ei päiväkodeissa onnistu yksilökasvatus..

Miksi karkkia pitäisi antaa jos ruoka ei enää maistu.

En antaisi kotonakaan ja selväähän se on,että lapselle karkki maistuisi mutta ruokaa ei muka jaksaisi.

Vierailija:

Lainaus:

- oliko lapsi itse ottanut ruoan

- oliko ennen ruokailua sanottu, että karkkia saa kun lautanen on tyhjä

- oliko ruokaa jäljellä lusikallinen vai vuori

- oliko lapsi oikeasti syönyt mitään

Vaikka lapsi ois itse ottanut ruoan, ei sitä lautasta missään nimessä tarvitse syödä tyhjäksi. Lapsihan vasta harjoittelee tunnistamaan nälän määrää. Eikä hän osaa itse ruokaa ottaessaan arvioida, mikä on sopiva määrä.

Meidän esikoinen on erittäin pieniruokainen ja huono syömään. En koskaan moiti hänen syömisiään, sillä lapsi menee ihan lukkoon eikä syö sitten sitäkään vähää, minkä muuten söisi. Jälkiruoalla palkitseminen tai rankaiseminen on mielestäni ihan kamalaa. Mielestäni ihan verrattavissa siihen, että töistä on luvattu vapaapäivä, joka perutaankin, kun et saanutkaan kaikkea työtä tehtyä, vaikkei työkuorma itsestä riipukaan.

JOs lapsi on itse ottanut annoksen ruokaa, mutta ei jaksakaan syödä sitä, niin siitä voi antaa jonkin pienen sanktion tai huomautuksen, mutta ei rangaista tuolla tavalla että jättää ilman toisen tarjoamaa namia.

Jos ruokaa on annostellut muu kuin lapsi, niin rangaistusta ei pitäisi antaa ollenkaan.

Lapsi syö minkä syö, se siitä. Jos lapsi syö huonosti ja kohta on nälkä, niin siihen ei kuole vaan seuraavan kerran ruokaa annetaan vasta sitten kun sen aika on.

Näin voi toimia silloin kun kyseessä ei ole aivan vauvaikäinen.

Normaali, terve lapsi ei kuole nälkään vaikka olisi kokonaisen vuorokaudenkin syömättä yhtikäs mitään. Turha siis ottaa paineita siitä syökä lapsi, kuinka paljon lapsi syö vai syökö jollain aterialla laisinkaan.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat