Vierailija

Hei!

Haluaisin kysyä teiltä muilta yhtä tyhmiltä kuin minä, että paljonko poltatte päivässä?

Olen rv 28 ja poltan vieläkin aika paljon eli noin 12-15 päivässä.

Sivut

Kommentit (48)

Mulla menee päivässä 10-15 riippuu päivästä. Kyllähän mulla koko ajan soipii päässä että pitäs lopettaa ja omatunto on kipeä kun polttaa. Nyt on menossa viikko 15. Aikasemman raskauden kanssa olin 4kk polttamatta ja retkahdin loppuajasta polttamaan taas. Pojalla lievää astamaa, mitä mulla on kanssa, mutta eipä mitään muita kehityshäiriöitä tai muuta. Kyllähän se tupakointi mietityttää, ja ihmetyttää miksi siitä on niin vaikea luopua. Itse olen polttanut 12vuotiaasta asti. Äitinikin poltti silloin kun olin massussa, itsellä lievää astmaa ja oppimis ja keskittymisvaikeuksia oli nuorempana. Tiedä siittä sitten johtuvatko tupakasta vai jostain muusta. Niinkuin noissa muidenkin kirjoituksissa oli muutama joiden äidit polttaneet kun ovat odottaneet, eikä ole mitään ollut. Vaikka tiedän että tupakointi raskausaikana on itsekästä ja rumaa, mutta ärsyttää kun ihmiset tuomitsee sen perusteella onko huono vai hyvä äiti. Tupakointi on riippuvuus siinä missä muutkin riippuvuudet. Suklaa riippuvuudesta alkoholiin tai huumeisiin. Ei ole niin helppoa lopettaa. Ja minusta se on vähän niinkin että se on jokaisen äidin oma asia ja kantaa vastuun tulevaisuudessa tuli eteen mitä tuli. Ja varmasti jokainen äiti tietää ne riskit.

Että syyttely ei auta yhtään tupakoitsijaa vaan se lisää stressiä ja silloin menee enemmän tupakkaa. Jokainen päättää itse omasta puolestaan polttaako, vähentääkö vai lopettaako kokonaan ja siihen ei ole muilla nokan koputtamista! Te jotka täällä paasaatte tupakasta ette varmaan itse juo kahvia tai syö purkkaa koska siinä on Makeutusainetta. Voi jee! Kaikille tupakoitsijaodottajille ihanaa odotusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

itse poltin raskaus aikana 1 tupakan päivässä aamukahvin kanssa ja sama jatkuu imetys aikana.Että sen parempaan en pysty.Eipä se paljon ole mutta voishan tuonkin lopettaa,mutta kun ei pysty.

Mitä järkeä on olla tyytyväinen noin 3 minuuttia päivässä (eli siis sen ajan kun rööki palaa) ja kaivata sitä seuraavaa tupakkaa taas loppuaika!!! Kun kerran noin hienosti pystyt oleen ilmankin niin jätä se yksikin polttamatta!

Ja mitä aikaisempiin kirjoittajiin, tai ainakin muutamaan heistä tulee niin taitaa olla teinimamma liikenteessä... Ainakin 8 tais tosiaan olla sitä teini amis tasoa kirjoituksineen..

Myös mun äiti poltti kun odotti mua enkä ollut pieni enkä sairas eikä ole mitään muutakaan häikkää. Mutta hiton hyvää säkää se silti on!

Ite en ole röökiin koskenutkaan sen jälkeen kun huomasin olevani raskaana. Olo on paljon parempi, sekä fyysisesti että henkisesti!

Ja kyllä munkin mielestä tupakointi voidaan rinnastaa lapsen pahoinpitetyyn. AINAKIN siinä tapauksessa että äidillä ei ole edes pientäkään halua lopettaa..

itse poltan 3-5 päivässä ja rv 10 pian täyttymässä! Mielestäni tupakan poltto ei ole tietenkään hyvä asia, mutta tuleehan astmaa, oppiisvaikeuksia ym ilman tupakkiaki. Helppo niitten on sanoo että lopettakaa tupakointi jotka ei itse polta lainkaan... sekin on jo saavutus että pystyy vähentämään tupakointia. Sitä olisi pitäny miettiä silloin kun laittoi ensimmäisen tupakan huulelle, mutta minkäs sille enään teet! Olen yrittäny olla ilman tupakkia, mutta sen tilalla on tullu syötyy levyllinen suklaata ja kaikkee muuta, onko sekään sit hyväksi. On tupakointi niin ristiriitanen asia, että siittä on ainaki turha ruveta vaittelemään, toiset polttaa toiset ei.

No voihan nenä - viittaan edelliseen kirjoittajaan. Voi mitä tyhmyyden, välinpitämättömyyden ja itsekkyyden ylistystä. Jollekulle voi tulla siis tupakoinnin haitoista puhumisesta stressiä tai paha mieli, yhyy. Mikähän se oikea suhtautuminen sitten olisi tupakoiviin äiteihin? Hei haloo, tupakointi on sikiön/vauvan pahoinpitelyä. Eihän se nyt ole kenenkään " oma asia" eikä siltä pidä silmiä sulkea.

Ihan takuulla on varaa vähentää tupakointia, jos polttaa 10-15 tupakkaa PÄIVÄSSÄ.

Ja mitä tulee kahviin yms ravintoaineisiin, kofeiinia tai aspartaamia ei voi verrata häkään, tervaan ja raskasmetalleihin ja niiden vahingollisuuteen. Piste.

Oliko nro 33.n kommetin tarkoitettu yleiseti palstalaisille vai minulle (nro 32). Tällä palstalla, ikävä kyllä, on todella yleinen piirre nostaa itseään jalustalle haukkumalla kaikki muut lyttyyn. Itse olen ollut iloinen, että en syttyttänyt sitä 11.tupakkaa ja päätin etten enää sytytäkkään. Nyt eksyin palstalle ja pahoitin kyllä mieleni 33 tyylisestä kirjoittelusta. Eikö olisi järkevämpää harrastaa rakentavaa kirjoittelua. Se, että joku päättää olla enää polttamatta (oli sitten polttanut raskauden aikana yhden, kymmenen tai 200 tupakkaa) on aina positiivinen asia, josta pitäisi saada positiivista kanustusta eikä päänaukomista. Anonyyminä on helppoa ja vaivatonta purkaa omaa pahaa oloaan, olla ilkeä ja vihamielinen. Olisi mielenkiintoista tietää kuinka sävy tälläkin palstalla muutuisi, jos pitäisi kirjoittaa omalla nikillä.

Itse toivotan kaikille niille jotka haluavat eroon tupakasta tsemppiä ja voimia kaikkia ilkeitä ja loukkaavia kommentteja kohtaan. Toivotaan, että tämä foorumi muuttuisi joskus asialliseksi. Sellaiseksi josta lopettajat ja sitä yrittävät saisivat kannustausta eikä haukkuja!!!!

haluanko tämän tosiaan ja mitä tämäkin vauvallenin tekee... Tunnontuskia... En oikeuta tyhmyyttäni, en vain ole VIELÄ pystynyt lopettamaan. Ensimmäisen kanssa meni 5-7 päivässä, lapsi syntyi 6pvä myöhässä ja oli itkunen ensimmäiset 4kk. Luulen, että tässä syy-seuraus.

T. Lopettamista yrittävä, heikko ja addiktoitunut, odottava äiti

Huudan lapsille ja miehelle ja olen tosi pahalla päällä koko ajan. Tätä menoa saan varmaan jäädä yksin,kun vauva on syntynyt. En pysty keskittymään oikein mihinkään ja lasken suurinpiirtein minuutteja, että koska olisi taas tupakkiaika. Kaksi lasta on ennestään ja tämä on ensimmäinen kerta,kun yritän näin radikaalisti vähentää. Esikoinen ekaluokalla ja toistaiseksi keskivertoa parempi oppilas. Lukenut jo kauan ja matematiikkapää on uskomaton. Toisaalta yhdet putket on 5v liimakorvan takia laitettu ja sairasteli pienenä hengitystietulehduksia aika paljon. Kuopus ollut paljon terveempi. Pari nuhan jälkeistä lievää korvatulehdusta ja flunssatkin ollut ihan erilaisia mitä esikolla. Kuopusta myös imetin 1½v ja poltin silloinkin 6/päivä.

Minä en usko,että pääsen koskaan tupakasta kokonaan. 14v. on tullut polteltua ja vanhemmat polttavat myös. Mies ei onneksi polta eikä sisko. Tuosta 5-6 ajattelin vielä koittaa vähentää hiukan. Saa nähdä miten käy.

Tsemppiä kaikille,jotka tämän asian kanssa taistelevat!!!

MITEN tuo liittyy tähän asiaan?? ei sitten milläämn tavalla ja kumpikin aivan yhtä väärin!! Sulle on ilmeisesti lusikalla annettu niin ei voi kauhalla ammentaa kun tuollaisen typeryyden tähän väliin heitit!

on tutkittu että jos mies polttaa vuotta ennen lapsen syntymää sekin voi vaikuttaa lapsen kehitykseen!! sitä paitsi minusta on turha etsiä syitä lapsen terveydellisiin ongelmiin pelkästään äidistä. en kiellä sitä etteikö tupakka ole myrkkyä( niin vauvalle kuin äidille) mutta myös isän elämäntavat vaikuttaa jo syntymättömään lapseen. otetaan esimerkiksi asia äiti lopettaa mutta isä jatkaa tupakoimista. passiivisen tupakoinnin on todettu olevan vaarallisempaa kuin itse tupakointi. en nyt yritä tehdä asiasta mitenkään hyväksyttävää, sillä sitä se ei ole, mutta aina naisen ei ole helppo päästä eroon tupakasta noin vain, ei edes vieroitus valmisteiden kanssa. onko sattumoisin tullut mieleen että esimerkiksi liian steriili koti ja elämäntavat lisäävät myös mahdollisuutta sairastua herkemmin astmaan ja allergioihin. ja joillakin vain ne kulkevat perinnöllisenä. kehityshäiriöt ja oppimis vaikeudet on varmasti liitettävissä tupakointiin, mutta niitä on myös tupakoimattomien lapsilla. riski näihin ongelmiin toki kasvaa kun äiti polttaa, mutta syitä on varmasti muitakin.

se mikä on varmaa, haukkumalla ihmisiä ette heitä saa lopettamaan. jokainen tekee sen päätöksen itse ja tupakoivia äitejä varmasti jokaista mietityttää mahdolliset ongelmat mitä heidän tekonsa voi aiheuttaa. en pidä itseäni huonona äitinä vaikka poltan (n.6 päivässä) ja olen raskaana vk.34, mutta paljon olisi kyllä parannettavaa, sen myönnän. nostan hattua heille jotka ovat pystyneet lopettamaan polttamisen, itse olen siinä suhteessa heikko. toivon kaikkea hyvää odottajille ja voimia lopettaa(edes vähentää) tupakoimista!! =)

Mielestäni on jokaisen oma asia, polttaako vai ei. Ja kai siitä on ihan turha tapella nettipalstalla.. on kai se mukava tulla tänne tuomitsemaan muita hyvän omantunnon toivossa. Sallittua sekin.

Mielestäni on täysin turhaa ja mieletöntä väittää että tupakoinnista johtuu allergiat, astmat, jne. Totta on se että tupakointi lisää riskiä näihin. MUTTA jos tosiaan tuntee jonkun joka on tupakoinut raskausaikana ja hänen lapsellaan on pahat allergiat ja sairastelukierre, ei kukaan voi mennä sanomaan että tämä johtuu nyt siitä kun poltit raskausaikana! Sama päinvastoin eli joku voi saada täysin terveen lapsen vaikka tupakoi. Nyky-yhteiskunnassa astma, allergiat ja kaikenlaiset autoimmuunisairaudet on hyvin yleisiä. Mistä se sitten johtuu, tuskin pelkästään tupakoinnista. Vasta kun on tutkimuksin todistettu että lapsen sairaudet johtuvat nimenomaan tupakasta niin voitte mennä sormella osoittelemaan! Jokainen tupakoiva odottaja varmasti haluaisi lopettaa ja potee huonoa omaatuntoa tupakan takia. Samoin myös ihmiset jotka joutuvat syömään lääkkeitä joilla voi olla vaikutusta sikiöön. Tiesittehän että näitäkin tapauksia on joissa äidille määrätään lääkettä joka voi vahingoittaa kohdussa kasvavaa lasta? Pitäisikö tällaiselle lääkärille hankkia pahoinpitelysyyte? Aina on kyse valinnoista ja henkilökohtaisista ominaisuuksista, ympäristön vaikutuksesta hyvässä ja pahassa, absoluuttista totuutta ja oikeaa mielipidettä tällaisiin asioihin tuskin koskaan tulee.

Meille vauva uutinen tuli yllätyksenä ja tosi ihana sellaisena. Olen ajatellut että raskaana ollessa sauhuttelu päättyy. Vuosien mittaan olen kuitenkin huomannut että se ei todellakaan tule olemaan helppoa ja nyt paininkin asian kanssa. Ensin sauhuttelu loppui seinään. Sitten alkoi vieroitusoireet tähän pahoinvointi päälle. Tällä hetkellä poltan kaksi tupakkaa aamulla ja illalla. Nyt alkaa päivät sujumaan ilman sauhuttelua ja pian saan toivottavasti jättää nuo kaksi tupakkia pois. Olen täysin tietoinen mitä se aiheuttaa ja otan vastaan kaikki edellä olevat kannanotot asiasta ja ymmärrän täysin niitä jotka eivät voi käsittää miksei sitä sauhuttelua voi vain lopettaa. Toivottavasti pian olemme täysin savuttomia ja voin siitä sitten tänne ilmoittaa ja jakaa teidän kanssa voittoni. Raskausviikkoja 7+2.

Kaikilla eri elämäntilanteet, mutta vauvan kehitys noudattaa silti samaa kaavaa. En henkilökohtaisesti ymmärrä lainkaan raskaudenaikaista tupakointia, varsinkin, kun päivässä palaa noinkin paljon. Joka kerran siinä tapahtuu äidin valinta oman mielihyvänsä eduksi ja vauvan haitaksi.

Luin tänään erinomaista Nicorette-purukumin esitettä neuvolassa. Siinä kyllä jälleen tuli tupakoinnin haitat erittäin selvästi esitettynä. Pointtini on se, että varsinkin yli 20 rv:lla tupakointi on todella haitallista ja vaikuttaa nimenomaan vauvan aivoihin ja hermostoon. Näillä suora yhteys oppimishäiriöihin yms. kognitiivisen kehityksen häiriöihin. Ja kaupan päälle tulevat kohonnut riski astmasta, allergioista, pienipainoisuudesta ja niin edelleen.

Eli te hyvät odottavat äidit. Teille on suotu niin uskomattoman ihana lahja kuin oma lapsi: kunnioittakaa tätä! Aikuisuus ja vanhemmuus vaativat uhrauksia ja omista nautinnoista luopumista. Jo tupakoinnin vähentäminenkin on huomattava parannus nykyiseen tilanteeseenne. Haluaisin vielä tuoda esiin sen, että kun ette itse kestä ilman tupakkaa päivääkään, niin miettikään, millaiset vieroitusoireet aiheutatte syntyvälle lapsellenne. Onko se sitten reilua? Miksi lapsen pitäisi sellaista kestää?

Tämä 20-vuotias ikivauvakuumeinen tyttö on halunnut lopettaa siitä asti kun aloitti. Nyt kun on todella ruvennut yrittämään lopettamista on yhtäkkiä kadonnut se tämän superäitikansakunnan minuunkin tartuttama inho tupakoivia äitejä kohtaan. Kyllä se pahaa tekee nähdä maha pystyssä neuvolan edessä tupakoivia äitejä, mutta minkäs teet. Pelottaa ettei itsekään kykene lopettamaan ajoissa vaikka lapsettomuus onkin ehkä se suurin painajaiseni. Tietää kumminkin, ettei se riippuvuudesta eroon pääseminen älyä katso.

Vaikeinta on kai ollut lukea pääsykokeisiin kun mielessä pyörii pelkästään se, onko menkut myöhässä, paljonko tänään on palanut, millon sais taas mennä savuille - eihän sitä kukaan huomaa jos yhden poltan, ehkä en muistaisi itsekään...

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat