Seuraa 

Ollaan menossa mökille kolmikuisen kanssa ja nyt mietityttää nämä hyttysasiat, kun ei täällä kaupungissa niitä liiemmin ole... tiedän että offeja sun muuta ei tietystikään saa vauvan iholle laittaa, ja paljaana sillä ei olisikaan muuta kuin naama (pitää varmaan ostaa toinenkin kypärämyssy äp lisäksi...), mutta mitäs jos hyttyset kuitenkin pääsee jossain välissä naamaa syömään? Ja sitten se puremat kutiaa? Voiko laittaa esim. kortisonivoidetta? Muutenkin kertokaa please kokemuksia hyttysten pitämisestä loitolla vauvasta! Mainittakoon vielä että sähköjä mökillä ei ole, joten sellaiset sähköiset hyttyskillerit eivät tule kysymykseen.

Kommentit (10)

Meidän 7kk ikäistä poikaa pääsi hyttyset mökillä puremaan. puremia ei onneksi näkynyt kutittavan kummemmin... yöksi laitoin matkasängyn päälle ohuen pitsiverhon ettei hyttyset päässeet yöllä salaa lasta puremaan, niitä kun yölläkin inisi siellä täällä ja sähköisiä karkottimia ei suositella jos on pieniä lapsia samassa huoneessa. Kuulin että hydrokortisonia saa laittaa puremiin, itsellä sitä ei sillon ollut mukana! olemme paljon kesällä mökillä ja nyt nähtiin ettei poika ole onneksi allerginen hyttysten puremille. Vaunut kannattaa suojata hyvin... hyttyset ja mäkäräiset löytävät pienetkin kolot vaunuihin... hyvää ja aurinkoista mökkikesää teillekkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eipä niiltä suojaamiseen paljon mikään auta.

Ainoastaa jos on semmosia hyttys hattuja/lakkeja niin ne voi estää naaman syömisen mutta yleensä vauvat inhoavat niitä.

Heippa

Mikset sähköisiä ötökkäkarkottimia saisi käyttää? Ostettiin yli kuukausi sitten stokkalta sähköinen karkotin, myyjälle kerrottiin että on koiria ja vauva ja hän sanoi että hyvin sopii käyttöön? Mikäs juttu siinä on vaarallinen vauvalle?

-piirakka

hyttyskarkotetta me ostettiin, vielä ei olla kylläkään kokeiltu, mutta sitä mainostettiin Vauva-lehdessä. Sitä laitetaan just esim. lakin reunaan, johonki niin ettei vauva saa sitä iholle tai suuhun. Luontaistuotekaupan myyjä kehu, että omilla lapsilla hän oli käyttäny ja toimi hyvin.

Ja 0,5 % hydrokortisonivoidetta saa laittaa vauvalle hyttysenpuremiin.

Luin taannoin lehdestä, en ole itse kokeillut mutta varmasti terveellisempää ja turvallisempaa kuin kortisoni; sooda tahna. Sekoita soodaan sen verran vettä, että tulee letkeää tahnaa ja avot, pitäs helpottaa kutinaa.

ja kyllähän siellä kaikenlaisia inisijöitä oli jo aikalailla. vaunut tosiaan kannattaa suojata hyvin hyttysverkolla ja vaunujen verkko sopi myös matkasängyn päälle suojaksi.

Mutta vaikka kuinka koittaa suojata, niin saattaa päästä pistämään. Itse olin hiukan huolissani, kun itse olen ollut lapsena hiukan allerginen pistoille. No, tyttöä pääsi pistämään, ja vielä keskelle päätä.. mutta ei tullut edes mitään jälkeä, eikä tyttö ollut moksiskaan.. eli ei ainakaan kovin allerginen meidän neiti :)

Jostain lehdestä juuri luin, että jotain yrttikarkotetta (varmaan luontaistuotekaupasta? tietääkö joku tästä enemmän?) voi käyttää. mutta ei sitäkään suoraan vauvan iholle, mutta esim. hatun lieriin tms.

marlis & typy 9kk

Toivottavasti ei kovin paljon pääse hyttyset pistelemään. Samaa mietin itse viime kesänä, poika taisi saada muutman piston kuitenkin mutta se hyvä puoli on, ettei vauvojen ensimmäiset pistot kuitenkaan kutise.

Paukamat ja kutina johtuu siitä että keho tunnistaa vieraan aineen jota erittyy hyttysen syljestä ihon alle ja vasta-ainereaktio aiheuttaa sitten nuo oireet. Pienen lapsenkeho ei kitenkaan tunnista näitä ensimmäisiä pistoja vaan vasta myöhemmin kehittyy tuo vasta-ainereaktio kutinoineen.

Hyvää kesää, olisi mukava tavata kun palailette kaupunkimaisemiin taas. Olen hoitovapaalla lokakuuhun saakka, joten on aikaa treffailla.

Niinkuin Emilyn jo sanoi, tuo soodatahna. Itse olen erittäin allerginen noille kaiken maailman otusten pistoille ja soodatahna auttaa jopa ampiaisen pistoon! Erittäin hyväksi havaittu keino, toimii paremmin kuin offit ym.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat