Vierailija

Voisiko joku sanoa mitä toinen lapsi tuo tullessaan? Vauvakuume nostaa päätään, lapsi on kohta vuoden. Toista ei voi harkita ennenkuin aikaisintaan vuoden päästä, mutta nyt jo kaipailen kunnon tietoa kannattaako sitä toista edes yrittää, onko kuinka vaikeaa kahden kanssa verrattuna yhteen.

Tähän ei sitten mitään, että kyllä lapsi tarvitsee sisaruksen juttuja vaan rehellisesti mielipiteitä MIKSI hankkia toinen tai olla hankkimatta.

Mikä on muuttunut ja onko oikeasti rankempaa kahden kuin yhden kanssa.

Ei mitään kaksi menee siinä kuin yksikin...

Kommentit (6)

Kuopus on ollut helppo vauva, mennyt " siinä sivussa" . Pyykkiä toki enemmän, tarvii taas äitiä 24/7 kun imetän jne. Arki ei sinänsä kovin paljoa ole muuttunut, paitsi että olen taas kotona. Olin siis töissä lasten välissä. En itse perusta vauva-ajasta niin kovin, odotan että vauva (nyt 8kk) kasvaisi taaperoksi. Ihan ok on tää vauva-aika ollut, ei mitään valittamista. Mikään ei kaadu niskaan.

Kaksi lasta siksi, että halusin esikoisen saavan sisaruksen, itse kaipasin toista lasta (siis se valtava biologinen tarve) ja niin myös mies.

Sitten kun ne kasvavat niin ne viihdyttävät toisiaan antaen äidille hieman vapaa-aikaakin mutta valitettavasti myös riitelevät. Eipä sitä varmaan kukaan muu voi sulle sanoa kannattaako haluta toinen vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

seuraa toisilleen, ei tarvitse vanhempien toimia " viihdejoukkoina" koko ajan. Itse ainakin olin huomattavasti rennompi äiti toisen lapsen syntymän jälkeen, helpompaa siis oli!

Toisen lapsen kanssa nautin vauva-ajasta enemmän, osasin rentoutua, mutta ehkä kuopuskin oli hieman helpompi. Vaikka ei esikoinenkaan vaikea.

Tällä hetkellä on rankkaa, rankempaa kuin 1+1. Leikkivät kyllä keskenään, mutta joko niin railakkaasti että kuopus on koko ajan pää patterissa, tai sitten tappelevat leluista. Yhden kanssa oli paljon, paljon helpompaa. Sukulaisiakin hyvin hoitajiksi, mutta en viitsi molempia laittaa illaksi samaa paikkaan, kun varsinkin iltaisin ovat niin riehutuulella.

Mutta mulle toi painoi vaakakupissa paljon, että lapsi tarvitsee sisaruksen.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat