Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Laitoin uuden pinon, kun edellisellä oli jo pituutta.

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p_...

Sivut

Kommentit (32)

kun säikähdi lukiessani Miljan viestiä Laurin hengityskatkoksesta ja kouristuksesta! Miten huomasit sen? Siis olitko vieressä? Meillä neiti nukkuu pitkiä pätkiä ulkona,rekisteröiköhän itkuhälytin tommoset? Tuun ihan vainoharhaseksi,meillä neiti nukkuu AINA selällään,noinhan voi käydä milloin vain! No,onneksi teillä nyt kaikki hyvin,taisi olla huonoa tuuriakin tuo,mutta onneksi nyt tosiaan kaikki hyvin!

Minä olen ajatellut täysimettää niin pitkälle kuin maitoa vaan riittää (ehkä sinne 6 kk asti jopa) nyt tuntuu ettei tarvetta aloitella kiinteitä heti 4kk,MUTTA vauvojen kanssa tilanteet muuttuu,joten voi olla että "suunnitelmani" ei onnistu. Nyt ainakin maitoa tulee reilusti ja vauva nukkuu hyvin,paino nousee kilon kuukaudessa,joten asiat hyvin sen suhteen :)

Taidan mennä alakertaan katsomaan BB.n (vaikka aina aamusin väsyneenä vannon etten sitä enää katso! koukussa olen!) Molemmat tytöt nukkumassa ja mies työmatkalla. Sunnuntaina ristiäiset ja stressiä pukkaa...

Meijän Vauvan päässä on tosi paljon karstaa,laitoinkin nyt illalla REILUSTI vauvaöljyä ja myssyn yöksi,toivottavsti saa aamulla harjattua karstan pois. Onko muilla samaa ongelmaa,että karstaa PALJON?

Nyt menen...

Paitaressu kera nukkuvien tyttöjen :)

meillähän se juuri oli ja meni ja rankkaa olikin..:/

eilen oli neuvola ja eka lääkärin tarkastus ja kaikki oli hyvin.miro kasvaa hienosti rintamaidolla,nyt oli painoa n. 5,9kg ja pituutta 60,5cm. kuivaan ihoon sain lääkäriltä reseptin rasvoihin,kun esikoisellakin sama vaiva aina talvisin.. en muista nyt,mitä rasvaa määräsi.. nyt ollaan käytetty abo basen sitä punaista oily cream,tais olla,mutta ihan bebanthen on paras,jos tosi kuiva iho,vaikka sitä meneekin sitten kolmannes putkilosta kerta rasvaukseen. neuvolassa muuten kehottivat tekemään "lumipallorasvauksen" eli vauva ihan valkoiseksi voiteesta,niin kuulemma pitäisi auttaa. ihmettelen tuon meidän neuvolan asennetta siihen täysimetykseen.. onko nyt tullut jokin uusi suositus tuosta imetyksestä,vai vieläkö se on sama 6kk?

meillä jo 2kk neuvolassa alettiin puhua soseista ja nyt vielä enemmän!!siis eikö se ole parempi vain imettää,jos vauva sillä kerran hyvin kasvaa ja on tyytyväinen?!esikoisen aikaan siihen kannustettiin,nyt tuntuu siltä,että heti vaan soseita naamaan,kun tulee jokin tiheän imun kausi jne.. no,onneksi nyt ei ole esikoinen,silloin uskoinkin herkemmin muiden neuvot,nyt osaan jo itsekin jotain :) sitten 4kk neuvolassa saan tarkastuttaa kasvun,jos ei paino nouse/pituutta tule tarpeeksi tai jo sitä ennen miro vain syö ja syö,niin sitten voin soseita antaa,muuten haluaisin kyllä täysimettää sinne 5kk:een asti ainakin

nyt hermostuu miro sylissä,täytyy lähteä!

jaksamista kaikille arkeen!

-annu ja miro sunnuntaina 3kk-

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eli ollaan edelleen tulossa Laurin kanssa. Meidät tunnistaa Emmaljungan vihreänharmaista rattaista. Vihreä on sellainen tosi kirkas - niitä ei kovin usein samanlaisia tule vastaan, joten tähän tuntomerkkiin ehkä voi luottaa.

Meillä on nukuttu nyt niin hyvin, että äiti on ihan pyörällä päästään. Lauri vetelee tänään jo kolmansia päikkäreitä. Kipeänä ollessaan ei nukkunut päivisin (eikä juuri öisin) lainkaan. Aloin jo luulla, että meillä on tosi vähäuninen vauva, mutta ehkä se rota-tauti valvotti ja nyt on sitten univelkaakin urakalla.

Ehdin jo miettiä perunankin maistatusta, kun oksentelun aikana syödyt maitomäärät olivat niin suuria, että luulin pojan kärsivän nälästä. Nyt syöminenkin on tasaantunut, ja ainakin hetken aikaa mennään vielä pelkällä rintamaidolla. Aloitettiin eilen vihdoin ne Deetipat, ja nyt jännityksellä odotan, mitä Laurin vatsa niistä sanoo. Perunaa kokeillaan sitten myöhemmin.

Muutoin poika kasvaa hyvin ja oppii joka päivä uusia asioita. Tällä viikolla on naurattanut pojan iloinen nauru. Hän on oppinut nauramaan ääneen :). Yhtenä päivänä meni jo tuttikin vahingossa omin käsin suuhun.

Milja ja Lauri kohta 12 vkoa

Mä olen näillä näkymin tulossa to..

Mulla on harmaat brion yhdistelmät joissa on muutamassa kohdalla tumman punaista.. paitsi jos sataa tai tuulee niin musta sadesuoja :D Siis päällä...

Käytiin tänään Nooran kanssa ihotautilääkärillä. Iho on ollut jo n kk verran tosi kuiva ja nyt on ollut reilu viikon verran tosi ärtynyt. Kainaloiden, kyynertaipeiden luota lähinnä. Mitkään rasvat ei ole auttaneet.

No tuloksena oli talirauhasen ylikierroksilla käyminen :) Voi olla että on myös atopiaa. No ei olisi ihme...

Saatiin lisäksi allergia sairaalaan lähete testeihin :D Ihanaa, ei tarvinnut kinua testejä kuukausia. Kai Roopen allergia taustalla jo naapurikin saisi lähetteen samantien :D :D

Nyt hoidellaan sibicortilla ensin iho kuntoon ja sitten testeihin.

Roopen psori diagnoosi sai vahvistuksen myös ja sen kanssa elellään nyt sitten.

Suht lyhyet hiukset mulla, tummemmat.. En osaa sano minkä väriset nää on :D

Harmaat brion yhdistelmät siis, mutta tällä kelillä päällä on kyllä musta sadesuoja :D

No eiköhän me toisemme tunnisteta.. Kasa äitejä hölmöinä seisoskelemassa vaunujen kanssa :D

Tosi kiva kuulla annu, että viime yö meni jo paremmin! Sitä jaksaa kummasti itsekin, kun saa nukkua :-) Ei näytä maailma niin mustalta.

Sonja on nyt nukkunut yhteensä kolme yötä heräämättä syömään. Sen ensimmäisen yön jälkeisenä yönä söi kerran, sitten kaksi seuraavaa yötä nukkui ja nyt taas viime yönä heräsi kerran syömään. Arvasin jo illalla, että yöllä syödään taas. Jäi iltatankkaus niin vähälle. Jos ei ole yöllä herännyt, niin edeltävän illan on tankannut ihan hurjasti. Siinä on mennyt parit desit velliä ja sama määrä maitoa perään. Ollaan oikeasti oltu ihan ihmeissämme, että mihin mahaan se niitä vetelee :-D Päivisin Sonja syö noin 3-4 tunnin välein sellaiset 130ml kerrallaan ja yhdesti annan sosetta. Päiväunia nukkuu edelleen miten sattuu.

Nyt pitää lähteä hakemaan poju kerhosta, kiire jo! :-/

Baby2006 - kurjaa, että vauvasi on kipeenä. Imetätkö vielä pikkuista? Mun kaverin vauva sairastui ensimmäiseen korvatulehdukseen 4kk:n iässä ja lopulta selvisi, että pojalla on maitoallergia ja pikkuhiljaa allergioiden määrä kasvoi. Korvalääkäri ei missään vaiheessa edes epäillyt, että korvatulehdusten taustalla voisi olla maitoallergia, mutta äiti vei pojan tuttavan kehotuksesta allergialääkärille, joka sitten totesi, että yleensä alle puolivuotias täysimetetty ei sairastu korvatulehdukseen ellei taustalla ole esim. maitoallergia. Halusin kertoa tämän lähinnä sen vuoksi, että jos korvatulehdukset jatkuu niin osaat ottaa myös tämän mahdollisuuden huomioon. Mutta pidetään peukkuja, että sinun vauvallasi tämä tulee olemaan ensimmäinen ja viimeinen korvatulehdus.

Entä mitäpä sitten meille kuuluu? Veeti nukkuu pitkästä aikaa pidempiä päiväunia eli on nyt nukkunut parisen tuntia. Viikonloppu meni kissanäyttelyssä ja Veeti jaksoi ihan mielettömän hyvin eli köllöteli tyytyväisenä rattaissa myös hereillä ollessaan. Kissalla ei sitten mennyt ihan niin hyvin, sillä raukka oli ihan peloissaan ja osoitti sen sähisemällä ja murisemalla :-( eikä se tietenkään miellytä tuomareita. No, onneksi tämä näyttelytouhu ei ole mitään totista puuhaa. Nyt sitten odottellaan, että saatais kissaneiti kiimaan ja sitten taas yrittään pikkukissoja.

Nyt taidan poistua vauvasivuilta facebookin puolelle ennen kuin Veeti herää. Mukavaa viikonjatkoa kaikille!

Terkuin,

Tinttis ja Veeti n. 2,5kk

Jaksuja Miljalle!!

Myissi, meillä myös tuo tutti-ongelma.. ei niinkään öisin vaan päikkäreitten aikaan. Välillä päikkärit on tosi katkonaisia, kun tutti tippuu koko ajan ja toista niin väsyttäis:/ Ja ilman tuttia ei sitte nukahdetakaan.

Niin, ja me ollaan "pohjoisesta", Oulun korkeudelta.

Meillä on aamuyöt mennyt nyt ihan hulinaksi.. toisen syötön jälkeen Santeri ei meinaa millään alkaa uudestaan nukkumaan. Viime- ja toissayönäkin meni tunnin verran, ennen kuin nukahti uudestaan. Tämmöstä on ollut nyt melkein viikon verran. Ensimmäisen syötön jälkeen kyllä nukahtaa heti uudestaan, en ymmärrä miksi toisen syötön jälkeen on sitten näin??

Nyt syömään, ennen kuin pikku mies heräilee.

Helmiir ja Santeri 2,5 kk

Torstaina olikin neuvola. Pituutta oli 61cm, alko tasaantuun kun alussa oli tosi jyrkkä nousu käyrillä. Painoa oli 5800g, eli vajaa kilo oli kuukaudessa tullu joten saatiin painoakäyrää sitten taas alakäyriltä nostettua lähelle keskikäyrää :) Kyllä neidillä on posket pyöristyneetkin ja jaloista löytyy jo yhdet maggaratkin :) ..Oli niin kovin hoikka syntyessään,että meinas vähän huolettaa mutta nyt kirii hienosti kiinni.

Toinen osa rota-rokotteesta annettiin. Hienosti Juuli kaiken nieli, tahto syödä lusikankin millä ohi suun valuvaa rokotetta avustettiin takasin päin :D Pidetäänköhän me tyttöä nälässä?!

Yöt nukutaan hienosti...siis niin hienosti,että piti kysyä neuvolasta,että pitääkö herättää kun nykyään puoli 8 juo aina viimesen maidon (120ml) ja viideltä aamulla seuraavan kerran :O Sitten nukkuukin kahdeksaan asti, sillon herää molemmat tenavat. Mutta kun päivällä syö hyvin, kasvaa hienosti ja on muutenkin iloinen ja pirteä niin ei kuulemma todellakaan tarvitse herättää.

Kauheasti tyttö juttelee ja hymyilee. Niin kovalla vimmalla heiluu ja keikkuu,että saas nähdä kuinka kauan malttaa selällään makoilla :P Veljen perään kattelee aina niin haikeesti,että varmana tahtois mennä mukaan leikkeihin.

Yöt nukkuu meidän vieressä. Esikoinen siirrettiin omaan sänkyyn kun alko liikkumaan, en tiedä kuinka tämän toisen kanssa tehdään, aika näyttää.

Painoa on pudonnu 2,5kk 10kg tuosta noin vaan ja 8kg pitäis vielä pudottaa. Iltaisin olen alkanu lenkkeileen, tosi hyvä fiilis tulee siitä :) Vaikka mies tekee pitkää päivää töissä (ylennettiin juuri työnjohtajaksi ja käy 100km päässä töissä) niin olo on silti energinen.

En muistakkaan kysyinkö teiltä vielä mielipidettä...siis saatiin häälahjaksi kylpylään lahjakortti (siis hotellipaketti, 1vrk). Se on vuoden voimassa ja mietittiin,että missä vaiheessa mentäis. Etenkin mies olis sitä "kahdenkeskistä aikaa" vailla ja itsekkin kieltämättä kaipaan sitä miehen jakamatonta huomiota hetkeksi aikaa :) ..Kuinka pian sitä raaskis pientä hoitoon jättää, voiko jo tämän vuoden puolella? Mummit on kyllä tuttuja, päivittäin käydään mun äidin luona ja sinne tyttö meniskin hoitoon, poika sitten anopille (niillä on energiavarat hieman rajalliset niin hyvä kun saa eri paikkoihin hemmoteltaviksi). Mitä mieltä te olette?

Sunnuntaina pääsee vihdoin kampaajalle, eli entisen luokkakaverin luokse pitäs junalla körötellä. Jess,omaa aikaa monta tuntia! Osaankohan olla niin kauaa ilman lapsia... :D

Nyt pitää mennä, mukavaa viikonlopun alkua kaikille!

-Juulin porukka-

Tuleekohan tämä nyt väärän viikon pinoon. Minä laiska en jaksanut avata uutta pinoa enkä löytänyt uudempaa kuin tämä vko 41.PAITARESSULLE että meidän vauvalla on myös paljon karstaa. Olen öljynnyt pään ennen kylpyyn menoa (n. puoli tuntia ennen) ja sitten kyljyn jälkeen harjannut pään hyvin. Tuo öljy pehmitää karstaa ja kylvyssä sitten puhdistuu. Näin olen aika hyvin saanut karstaa pois.SOSEISTA: meillä poju täyttää tällä viikolla 3kkk mutta en ole kyllä yhtään ehtinyt ajatella vielä soseita yms. kiinteitä. Varmasti mennään vielä pelkällä rintamaidolla ainakin kuukausi, toivottavasti pari kolmekin kuukautta. Minusta se soseiden kanssa touhuaminen on välillä työlästä joten ei kiirettä. Tietenkin jos vauva ei enää kasva pelkällä rintamaidolla niin sitten olettaan syömään soseita/velliä mutta ei muuten ole kiirettä.

HELMIIR, vai on teilläkin tuttiongelmia. Tuo on tosiaan rasittavaa kun vähän väliä tippuu tutti. Minä oon välillä yrittänyt vähän pönkätä, siis laittaa tukea tutin eteen vaikka pehmolelun ettei niin helposti tippuisi. Tietenkin pitää katsoa ettei se ole hengityksen esteenä. Yleensä kyllä tuostakaan ei ole ollut kovin apua. Mies ehdotti jo leikillään että laitetaan tuttiin pikaliimaa =)

Pikaisesti, kun yritän tuota tyttöä nukuttaa. On vaan niin vaikeaa taas nukahtaminen :)

Hengittääkö muiden vauva isoäänisesti välillä. Minä en ollut enää edes ajatellut, että meidän tyttö välillä hengittää isoäänisesti. Vaikka näin on ollut koko ajan. Ei nyt varsinaisesti rohise, mutta kuitenkin. Tätä tapahtuu yleensä hereillä ollessa. Olen itse jo tottunut tuohon, enkä ole ajatellut sen olevan mitenkään outoa. Mutta mummo ihmetteli tänään.

Pitäisiköhän olla huolissaan vaikka eipä ne neuvolassakaan ole tuohon kiinnittäneet huomiota.

Syysvilja ja tyttönen 2,5 kk

Meillä ollaan nyt muutaman päivän ajan nukuttu tosi hyvin. Niin päivällä kuin yölläkin. Eilenkin Santeri nukkui 3x 1,5-2h päikkärit, ihan mukavasti. Toissayönä ei herätty kertaakaan syömään!! Sitten aamulla herättiin 8 aikaan. Viime yönäkin herättiin vaan kerran syömään ja sillonkin kello oli jo 5.

Meillä on pullo-ongelma. Santeri ei millään meinaa rueta pullosta syömään, vielä siis rinnalla, mutta ollaan harjoiteltu myös tuota pullosyöttämistä. Pullojakin ollaan ostettu vaikka minkälaisia. Isältä huolii paremmin pullon, kun minulta. Minä kun yritän pullosta syöttää, niin se on yhtä huutoa eikä tuu mitään. Mutta ehkä tämäkin ajankin kanssa opitaan.

Meillä on ens viikolla lääkärineuvola. Edelleenkin pähkäillään sen rotarokotteen kanssa, ottaako vai eikö ottaa. Ollaan se resepti jo saatu, mutta vielähän tässä on viikko aikaa miettiä.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille :D

Helmiir ja Santeri melkein 3kk

Mirolle on puhjennut yllättäen hammas!!!:O tämä viikko on kyllä ollut öisin yhtä kitinää,mutt olen sen luullut johtuvan jostain muusta.. tosi aikaisin tuntuu tapahtuvan kaikki,kääntyminen ja hammas..

onko muiden vauvoilla jo hampaita?

nyt tuli nuo pojat kaupasta,täytyy lähteä!

-annu ja miro melkein 3kk1vk-

Laurin eka antibioottikuuri alkoi sitten tänään, eikä reppanalla ole ikää kuin vajaa 3 kk :( Kuumetta oli päivän verran, ja kun eivät terveysneuvonnassa osanneet sanoa voiko Panadolia antaa alle kolme kuukautiselle, niin varasin ajan yksityiselle kun nenäkin on tukossa. Ja kuinka ollakaan, korvatulehdus sieltä löytyi. Toivottavasti nyt ei mitään kierrettä ole tulossa eikä maha tule kipeäksi lääkkeestä. Esikoisella oli vähän nuhaa ja kait poika siitä pöpön sai. Ottivat myös pissanäytteen ja verenkuvan, mutta ne onneksi olivat puhtaat.

Nyt on hullut päivätkin vaarassa jos ei kuume laske...

Ilmeisesti Sanomatalon tapaamiseen on tulossa kantoliina gurujakin, niin voin varmistaa osaanko käyttää liinaa oikein, great!

baby sairastuvalta

Paitaressu kyseli, miten huomasin Laurin kouristuksen ja hengityskatkoksen... Satuin olemaan vieressä, kun Lauri nukkui päiväkärryttelyn jälkeen kantokopassa lattialla. Lääkärin mukaan tuollaisia kohtauksia ei tarvitse ruveta pelkäämään. Yllättävän rauhallinen olen ollutkin ja nukkunut yötkin niin hyvin kun nyt vauvan kanssa voi nukkua :).

Käytiin torstaina vielä lääkärikontrollissa Lastenklinikalla ja Laurilla oli kaikki hyvin. Oksentelun syyksi arvioitiin Rota-rokote, ja itse asiassa nyt Lauri onkin ihan entisellään eli se hurja pulauttelu ja oksentelu on taakse jäänyttä elämää - toivottavasti pysyvästi. Päätimmekin, että emme ota Rota-rokotteen kakkosannosta. Liian kovalle otti tuo ensimmäinen.

Juuli kyseli vauvan hoitoonjättämisestä. Meillä mummu ja pappa ovat osallistuneet paljon Laurin hoitoon alusta asti, ja poika näyttääkin viihtyvän heidän seurassaan tosi hyvin. He ovat mm. nukkuneet useamman yön Laurin kanssa, ja itse olen vain herännyt pari kertaa yön aikana imettämään pojan. En siis jännittäisi jättää Lauria heille hoitoon milloin vain. Ehkä tekisin kuitenkin pidemmässä erossa mielummin niin, että pyytäisin isovanhemmat meille hoitamaan Lauria, jotta ympäristö säilyy tuttuna. Tosin ollaan oltu Laurin kanssa myös paljon mummun ja papan mökillä, ja samoin siellä poika on nukkunut erossa minusta useamman yön. Toki tuota imetystä olen ylläpitänyt 1-2 kertaa yöllä sielläkin. En siis olisi niin kauhuissani tuosta hoitoon jättämisestä, jos hoitajat ovat läheisiä ja tuttuja. Se onkin sitten toinen juttu, miten sitä oman ikävänsä kanssa pärjää... Mulle tulee ikävä vauvaa jo muutamassa tunnissa.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Milja ja Lauri tänään 11 vkoa

Ps. Baby2006 - mukava nimi teidänkin pojalla :).

Kuulun kans niihin, jotka seuraa palstaa aktiivisesti, mutta oma kirjoittaminen jää vähälle.. Melkein aina kun käväisen koneella, on vauva sylissä eikä yhdellä kädellä kirjoittaminen ole kovin kivaa. On sitten jäänyt täällä käynnit vain lukemiseen. Mutta nyt ryhdistäydyn ja kerron vähän meidänkin kuulumisia kun vauva on vielä päiväunilla vaunuissa.

Jos ensin vaikka mittoja. 2kk neuvolassa paino oli 4530g, pituus 56.8cm ja pää 39.2cm. Eli tuollainen hoikka poika meillä, pikku kirppu =). Pelkällä rintamaidolla mennään ja tasaisesti on poika kasvanut. Imetys on sujunut hyvin vaikka alussa jouduin sairastamaan elämäni ensimmäisen rintatulehduksenkin. Se oli kyllä kamalaa...

Jonkinlainen päivärytmi on löytynyt. Kasperi nukkuu yhdet 3h päiväunet n 12-15. Sitä ennen aamupäivällä pieniä torkkuja ja samaten sitten illalla. Yöllä syödään pari kertaa, mutta päivällä imetystä voi olla 1/2 h- 1h väleinkin. No nyt kun meillä on pari viikkoa ollut tutti käytössä, ei ole jokaiseen kitinään tarvinnu tissiä tarjota.. Helpottaa kyllä kivasti, kun isikin voi välillä lohduttaa. Yöt Kasperi nukkuu mun vieressä, niin ei sitten mun tarvi nousta imettämään vaan jatketaan molemmat unia. Muutaman kerran oon saanu nukkumaan ekan pätkän omassa sängyssä, mutta yleensä ei nuku kunnolla muuten kuin mun kainalossa =)

Viime sunnuntaina meillä oli ristiäiset, vaikkakin nimi Kasperi Mikael on ollut jo kauan käytössä. Helpompi isommille sisaruksille, kun voi käyttää alusta asti oikeaa nimeä. Kasperi on alkanu kovasti jutella ja naureskella, varsinkin noille sisaruksille. Ja kädet alkaa myös löytyä, nyrkkiä tuijotetaan välillä ja usein on myös suussa.

Mitäs vielä.. No kakkaamisesta sen verran, että Kasperi on alusta asti kakannut koko ajan. Joka ikisessä vaipassa oli kauan kakka ja peppu olikin sitten ihan punaisena jatkuvasta pesemisestä. Olisko ollu n.6 viikon iässä kun ekan kerran vaipassa oli pelkkä pissa! Niin ja välillä uusi kakka tuli heti kun vaippa oltiin saatu vaihdettua.. No nyt muutamana päivänä Kasperi on kakannut vain kerran aamulla jättikakan, toivotaan että tämä jatkuis.

Rotarokote me päätettiin ottaa, seuraavalla neuvolakäynnillä olis sitten sen aika. Saa nähdä miten ekoihin piikkeihin reagoi..

En nyt yhtään tiedä olisko jotain muutakin tähdellistä kerrottavaa ollu, niin hajamielinen oon ollu viimeiset kuukaudet.. sitä vikaa tais olla muillakin =)

Aurinkoisia syyspäiviä!

T. Oikee enkeli ja Kasperi 2,5kk

meillä miro on alkanut pyöriä selältä vatsalleen nyt koko ajan,kun vaan maahan laskee. sitten kiljuu pää punaisena,kun ei ensin saa kättä sieltä altaan pois ja vähän myöhemmin,kun ei enää jaksa olla vatsallaan. aika usein tosin kierähtää vahingossa takaisin selälleen,kun pää painaa reppanalla vielä sen verran,että kun se kaatuu,kroppa seuraa perässä ;)

öistä on tullut hieman levottomia,ehkä tuon kääntyilyn takia ja myös siksi,että nyt on toden teolla löytänyt nuo kätensä. ennen vain heilutteli niitä silmien edessä,nyt keskittyy tiukkaan ja tarraa leluihin ja ottaa tutin pois suusta ja yrittää saada sitä takaisin suuhun,tosi hauskan näköistä. yöllä tuo ei olekaan sitten niin hauskaa,kun repii tutin pois eikä saa sitä suuhunsa ja huutaa siksi..*huokaus* nykyisin syö 3-4kretaa yössä,ei siis tuo maito enää pidä nälkää niin kauaa,mutta en silti aio vielä siirtyä soseisiin. en oikein jaksa uskoa,että se soseiden aloitus vaikuttaa heti noihin öihin muutenkaan.. aamupäivällähän sitä sosetta annetaan ekana,eikö ja vain teelusikallinen ja sitten siitä lisätään.. vai antaako jo joku 2kertaa soseita? noista velleistä en ole vieläkään perillä,en ollut esikoisen aikaankaan. tätä en sitten tarkoita arvosteluna kellekään,mutta minä en vain niitä tajua.. miksi antaa velliä,kun voi antaa kuitenkin jo vähän ajan päästä puuroa.. ja eikö ne soseet kuitenkin pidä nälkää paremmin kuin velli,jos illalla haluaa jotain antaa? sori tyhmät kysymykset,mutta tuo velli on mulle täysi arvoitus :)

siksikään en noita soseita vielä halua aloittaa,kun en jaksa millään alkaa niitä tehdä! nytkin on kädet täynnä tekemistä kahden mukulan kanssa,siinä vielä muiden ruokien jälkeen pitäisi niitä vääntää..:/ haluan kyllä tehdä omat soseet näin aluksi (jos siis vain jaksan),ainoastaan hedelmäsoseet ostan valmiina,mutta kasvissoseet teen sitten itse ja mitä todennäköisimmin myös ekat lihasoseet,kuten tein esikoisellekin.katsotaan tosin,jaksanko,nyt on kuitenkin jo yksi lapsi enemmän ja tekemistä riittää muutenkin,en ota asiasta stressiä. kyllähän ne lapset kasvaa kaupankin soseilla :) jotenkin mulle on vain tullut niistä kaupansoseista se mielikuva,että ovat samanlaista valmisruokaa kuin muut makaronilaatikot ym kaupoissa ja niitä haluan välttää muutenkin ostamasta.. vaikeaa on! :O

esikoinen oli ti-ke välisen yön ekaa kertaa yökylässä mummin luona ja viihtyi niin,ettei pois halunnut! :) sunnuntaina lähtee sitten kauemmas mummilaan yökylään ja minua se jännittää jo paljon. jos siellä tulee äitiä ikävä,täytyy ajaa n.1,5tuntia ennen kuin on takas kotona,tuo eka paikka oli vain n.1,5km päässä..

nyt täytyy lopettaa,ehdin lukea päivän juorulehdet ennen kuin pojat heräävät!

-annu ja pojat 3kk ja 2v10kk-

se muuten on jännää,että näin päivällä imetysväli voi hyvinkin olla sen 5tuntiakin eikä nälkä vaivaa,mutta yöllä sitten syö useammin.. onkohan se nälkää sittenkään vai jotain muuta..?

Inhottavia tämmöset ilmat, sataa sataa ropisee :/ Eilenkin olin pariin otteeseen lähdössä vaunuttelemaan, mutta aina kun pääsi pihalle niin vettä rupes sataamaan ihan kaatamalla. Plääh.

Meillä oli viime viikolla kolme yötä sellasta, että pärjättiin yhellä syötöllä, mutta nyt ollaan palattu taas siihen normaaliin kahteen syöttöön. Päivät on alkanu sujumaan nyt paremmin, malttaa nukkua vähän pitempiäkin pätkiä. Santeri nukkuu kahet pitemmät (1,5-3h) päikkärit ja sitten yhet pikku tirsat. Ihan mukavasti.

Ihanaa, mies tulee tänään työreissultaan kotiin. Mieskin on alkanu pikku hiljaa ottamaan vähän enemmän vastuuta. Hiljaa hyvä tulee :D Yks isyyslomaviikkokin on vielä pitämättä, mies pitää sen tän kuun lopussa.

Nyt täytyy mennä laittamaan jotakin iltapalaa, ennen kuin pikku mies heräilee.

Helmiir ja Santeri 2,5 kk

tuosta isoäänisestä hengityksestä neuvolassa että vauvalla on pehmeä kurkunkansi tai joku muu, en muista tarkkaan ja menee ohi pariin vuoteen mennessä. Oli neiti silloin 4 vkonen ja nyt jo hiljaisempi. Aina kandee neuvolassa kysyä.

Neiti veti sitten pitkästä aikaa vaunuissa 3 h unoset. Olin kyllä osan aikaan haravoimassa ja pienen kitinän sain rauhoittuun lykkimällä ja välillä hain esikoisen eskarista, sain juoda kahvit rauhassa ja lehden lukasta+roikkua netissä.

Voimia kaikille huonounisille. Olen itsekkin välillä tosi raato jo iltapäivisin jos yö mennyt imettäessä, jotenkin sitä vaan jaksaa ja väliin yöt sujuu paremmin nukkuen.

T:pikku-sisko ja tyttö n. 2,5 kk

kiitos Tinttis vinkistä, toivottavasti ei nyt enempää tulehduksia tule! Täysimetyksellä mennään, ja toivottavasti mahd. pitkälle. Esikoiselle aloitin vellin 5kk neuvolan suosituksesta, kun tyttö heräili öisin usein eikä paino ollut noussut tarpeeksi.

Milja, kuulostipa hurjalta! Ihana nimi muuten teidän pojalla :) Meidän Lauri reagoi myös aika kovilla vatsavaivoilla rotarokotteeseen. Eikö 3kk aikaan tule viimeisin vauvojen maidontilaus kausi, tiheän imun kaudeksiko sitä nyt kutsutaan?

Onneksi pojalla ei enää ole kuumetta eikä nenäkään niin tukossa

Torstaita kaikille!

baby ja lauri

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat