Vierailija

ihan oikeesti. Jos työ on kaikki kaikessa niin minkälainen ihminen olet sitten? Pinnallinen tulee mulle mieleen eikä perhettä arvostavaa. En huolisi kaveriksi. Mitä muut ajattelee tästä?

Kommentit (20)

Musta hyvään elämään kuuluu perheen, työn, ihmissuhteiden ja huvin tasapaino. Toki näiden painotus vaihtelee eri elämäntilaneissa; kun lapset ovat pieniä, perhe on kaiken keskus ja myöhemmin toivottavasti mukaan mahtuu kiinnostava työ. Fanaattisuus yhden asian suhteen, oli se sitten kotiäitiyden tai uran korostaminen kaiken muun kustannuksella, on musta vääristynyttä.

Vierailija:

Lainaus:

Sitä paitsi ihailen uraihmisiä. Täällä niille ollaan kateellisia. Helpompi olla ei-uraihminen. Uraihmisten lapsistakin tulee usein paljon tasapainoisempia ja menestyneempiä kuin niiden koti-ihmisten. Oliskohan syynä että uraihmisillä yleisenä ominaisuutena oleva rohkea ja vahva luonne on periytyvä ominaisuus.

uraihmisillä on muutakin elämää enemmän, kuin koti.

itse olen ollut kauan kotona, ja nyt töissä huomaan kuinka masennukseni kaikkoaa ja ajatukseni RENTOUTUVAT, kun voin tehdä TYÖTÄ.

vaihtelua pitää olla. kotona tulin mökkihöperöksi.

kukin tosiaan tavallaan.

en vähättele kotiäitejä. mutta en pidä sitä ainoana tai oikeana tapana elää. tasapainoisia ja onnellisia lapsia kasvaa muutenkin. opiskeleminen ja työ voi olla todella kehittävää ja antoisaa. ja kun elämän tarkoitusta lienee ei yksinkertaisesti voi selittää, niin ehkäpä se voi olla yhtälailla oppiminen ja viisastuminen ja työn tekeminen kuin vaikkapa perhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

On onneksi olemassa niitäkin, jotka tekevät töissään sen minkä kuuluu, nauttivat siitä ja ovat ylpeitä ammattitaidostaan. Ja unohtavat työasiat töistä lähtiessään ja keskittyvät täysillä kotona niihin kotiin kuuluviin ihmisiin ja asioihin. Eli osaavat elää täysipainoista elämää ilman että työ olisi siinä mitenkään pääosassa, vaikka nauttisivatkin siitä työstä mitä tekevät. Eli noudattavat periaatetta " kohtuus kaikessa" ...

koska en ole innostunut työstäni uran takia vaan pidän vain työstäni. Ehkä minulla kuitenkin on jonkinlainen ura, koska olen ns. asiantuntijatehtävissä ja palkkani on yli 4000 euroa kuukaudessa. Työni liittyy koulutuksen suunnitteluun ja läheisesti myös maahanmuuttajiin.

Haasteita, urakehitystä, rahaa?

Meitä on moneksi ja hyvä niin.

Toivottavasti vaan lapsiperheessä molemmat ei juokse uran perässä, niin on turvallisen tuntuinen lapsuus lapsilla.

Sitä paitsi ihailen uraihmisiä. Täällä niille ollaan kateellisia. Helpompi olla ei-uraihminen. Uraihmisten lapsistakin tulee usein paljon tasapainoisempia ja menestyneempiä kuin niiden koti-ihmisten. Oliskohan syynä että uraihmisillä yleisenä ominaisuutena oleva rohkea ja vahva luonne on periytyvä ominaisuus.

tiedän että olen työssäni hyvä.

Mutta en minä sille kaikkea anna. Lapsetkin on molemmat hoidettu kotona 3-vuotiaaksi.

Sen tiedän että olisin kamala ikuinen kotiäiti, koska satsaisin sitten koko tämän energian ja kunnianhimon lasten asioihin.

on oman alansa erityislahjakkuus. Työ on hänelle paljon muutakin kuin rahan ansaitsemista, usein se on elämän intohimo ja unelmien täyttymys.

Se, että työ on ihmiselle tärkeä, ei välttämättä todellakaan merkitse sitä, etteivätkö perhe ja ystävät olisi hänelle tärkeitä. Sen sijaan oikeasti pinnallisiin asioihin (muoti-ilmiöt, julkkisjuorut jne.) ei hänellä ole aikaa. Ainakin tuntemani " uraäidit" ovat hyvin kiinnostuneita yhteiskunnallisista asioista, monet vaikuttavat aktiivisesti oman alansa järjestöissä ja monilla on lisäksi joku muu aktiviteetti (muuta järjestötoimintaa, hyväntekeväisyyttä tms.).

Tietysti uraihmisiäkin on monenlaisia ihan kuin kotiäitejäkin. On tietysti näitä uraäitejä, jotka eivät näe lapsiaan hereillä päiväkausiin, mutta on myös uraäitejä, jotka osaavat jakaa järkevästi aikansa työn ja perheen kesken. Minä esim. teen kutakuinkin normaalia työpäivää, mutta usein istun tunnin tai pari koneen ääressä lasten mentyä nukkumaan tai sitten herään aamulla sen verran aikaisin, että ehdin lukea sähköpostit ennen töihin lähtöä.

Olen kakkosen kuvaamanlainen tyyppi ja.. niin, en tiedä. Huomaan vain ajattelevani ja käsittäväni asioita niin eri tavalla kuin monet naiset ja miehet. Ihan sama kuin kysyisi, että miksi toisista ihmisistä tulee visionäärisiä johtajia ja toisista ei - puhtaasti persoonallisuuteen ja älykkyyteen liittyvä kysymys. Minä olen lahjakas yritysjohtoon ja strategioihin liittyvissä asioissa, mikä näkyy kotona siten, että olen lahjakas pitämään tämän meidän välillä kompleksisen paketin aisoissa ja kotoa katsottuna meidän elämämme onkin työn ulkopuolella ihan tavallista.

Meidän molemmat lapsemme on hoidettu kotona siihen asti, kun vanhempi oli viisi ja nuorempi kaksi. Senkin jälkeen ovat vain olleet osa-aikaisina tarhassa. Kaikki asiat on järjestetty niin, että kun ollaan kotona, niin keskitytään 100 % perhe-elämään liitännäisiin asioihin ja eletään tavallista elämää. Jos töitä täytyy tehdä esim. viikonloppuna, niin niitä tehdään sen jälkeen kun lapset on menneet nukkumaan tms. Ei koskaan siten, että " hetki pieni, äiti tekee ensin nämä työt niin katsotaan sitten sitä sinun asiaasi" .

En jaksa lakata kummastelemasta näitä ihmettelyjä ja kahnauksia kotiäiti vs. " uraäiti" , koska kuinka jotakuta VOI kiinnostaa toisen elämä tässä mielessä niin paljon, että jaksaa kiinnittää siihen huomiota ja uhrata ajatuksiaan&aikaa tämmöiseen pohdintaan....?!

Vierailija:

Lainaus:

Tunnen muutamia todella lahjakkaita naisia. Luulen, että heillä on tarve tehdä työtä, tarve käyttää lahjakkuuttaan

myös taloustöiden ja perheen ulkopuolella.

Esim. tunnustan auliisti tässä nimettömänä, että näillä naisilla on paljon korkeampi äo kuin minulla - olen sen vaan huomannut kun kuuntelen heidän juttujaan - niillä leikkaa nopeammin kuin minulla.

En lähtisi arvostelemaan heidän valintojaan, koska en itse tiedä millaista on olla todella lahjakas.

Olen huomannut, että vähemmän lahjakkaat ja älykkäät ovat niitä, jotka omaksuvat jonkun totuuden, ja sitten sanovat ääneen jos joku muu heidän mielestään tekevät " väärin" . Kuten, ap, valitettavasti.

Ihan oikeesti. Jos perhe on kaikki kaikessa niin minkälainen ihminen olet sitten? Oma elämä jää elämättä ja omat tarpeet kuulematta, mutta jossain vaiheessa elämää iskee katkeruus!

En huolisi kaveriksi. Mitä muut ajattelee tästä?

että koen todella toimivani ihmisten hyvinvoinnin hyväksi, enkä esim. vain kartuta jonkun monikansallisen firman myyntiä (tyyliin joku kauneudenhoitotuotteiden myynti). Siksi koen työni todella mielekkääksi ja se voi todella imeä mukaansa.

tärkeäksi, kun ei ole omalle kohdalle perhettä sattunut. Johonkin se energia, into ja tarmo on laitettava.

Eli hän on sinkku. Toistaiseksi. Mutta yli kaiken haluaisi ihanan miehen ja lapsia.

myös taloustöiden ja perheen ulkopuolella.

Esim. tunnustan auliisti tässä nimettömänä, että näillä naisilla on paljon korkeampi äo kuin minulla - olen sen vaan huomannut kun kuuntelen heidän juttujaan - niillä leikkaa nopeammin kuin minulla.

En lähtisi arvostelemaan heidän valintojaan, koska en itse tiedä millaista on olla todella lahjakas.

Olen huomannut, että vähemmän lahjakkaat ja älykkäät ovat niitä, jotka omaksuvat jonkun totuuden, ja sitten sanovat ääneen jos joku muu heidän mielestään tekevät " väärin" . Kuten, ap, valitettavasti.

Ei tuossa imussa välttämättä ajattele " urakehitystään" , rahaa, mainetta ja mammonaa. Silloin kun elämäntilanne sallii, on mukava antaa kaikkensa mielenkiinnon kohteelleen eli kaikki uraohjukset eivät kuuluu noin laskelmoivien kastiin kuten ap ilmaisi.

Kaikesta ei kannata olla kade.

teosta todella nauttii. Minä esimerkiksi pidän työtäni todella mielenkiintoisena sekä mielekkäänä. Haastavuuden lisäksi nautin siitä, että autan työlläni koko ajan muita ihmisiä. Voisin kuvitella, että sitten kun lapseni (yksi, toista ei tule) paneudun työhöni vielä enemmän. Työnteko voi oikeasti olla nautinto ja olla suorastaan elämän sisältö. Ihmiset joilla on ehkä rutiinityö eivät ymmärrä sitä, että joillakin on todella työ, joka antaa todella paljon.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat