Vierailija

Kommentit (14)

diagnosoitiin sairaalassa että oli ns. kätkytkuolemassa. Tapauksesta on jo vuosia, ehkä silloin ei vielä tiedetty sitä, että syynä ei ollut kätkytkuoleman vaara.

Miettikää jos vauvan naamaan puhaltaa, vauva lakkaa hetkeksi hengittämästä ja juuri siksi vauvauintikin on mahdollista, joskus hengityksen lakattua liian pitkäksi aikaa (hengityskatkos) se on kohtalokasta.

Uskoisin, että joskus selviää mistä todella on kyse.

että lakkasi hengittämästä muutaman kerran. Minulla oli tapana nukkua päiväunet vauvan kanssa niin, että vauva oli vatsallaan minun vatsan päällä. Yhtäkkiä vauva vaan ei enää hengittänyt. Eka kerralla tietysti luulin sitten vain kuvitelleeni, mutta kun sama tapahtui kaksi kertaa uudestaan niin oli pakko uskoa. En uskaltanut nukuttaa vatsallaan enää ja kyttäsin kaikki yöt. Turha kai kertoa, että oli aikasta väsynyt lopulta. Samainen vauva sai myös epileptisiä kohtauksia, jotka kai liittyivät siis yhteen tuon katkonaisen hengittämisen kanssa. Tutkittiin useaan otteeseen sairaalassa ja vauva vietti siellä laitteissa monet yöt, mutta mitään erityistä syytä ei löytynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ainakan Käpy:n tietojen mukaan yhtään tapausta ei tiedetä missä kätkytkuolemavauva olisi elvytetty, siksi hengityshälyttimet ym. ovat turhia. Vaikka vanhempi katselisi vierestä niin vauva kuolee jos on kuollakseen.

Osaako kukaan kertoa, missä iässä tuo kätkytkuoleman riski on suurin? Eli koska voi nukkua rauhassa, heräilemättä välillä muuten vain tarkistamaan hengittääkö vauva..

T: nyt jo 8kk ikäisen tytön äiti, jolle tuo kätkytkuolema on jostain syystä suuuri mörkö

PS: eikä ole eka lapsi, ekan kanssa oli ihan sama huoli :)

ja edelleen mieheni veljen vaimon veljen vauva kolmikuisena=(

Monimutkaiselta kuullostaa, mutta ei tunnu ollenkaan, kun kuitenkin jokaisen pienokaisen menettaneen vanhemman tunnen.

Vierailija:

Lainaus:

Työni puolesta olen elvyttänyt tämän kohtalon kokenutta vauvaa vajaa 2kk

Olet elvyttänyt vajaa 2 kk kätkytkuoleman kokenutta vauvaa? Häääh??

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat