Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Viime viikkoinen : http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p_...

(oho,ompa pitkä linkki :D )

Päätin nyt aloitella tätä viikkoa,kun ei tässä muutakaan keksi ! Viimeyö meni taas niin hassusti että heräsin 3 tunnin välein pissalle ja sitten nousin lopullisesti 4.30...tein aamupalaa ja keitin miehelle kahvit ennenkun lähti kouluun...menin sitten sänkyyn lukemaan aamun lehdet ja nukahdinkin ja heräsin vasta 11.30 ! Siis niin luksusta ! Ihana olo,kun on kerrankin nukkunut pidemmän pätkän kerrallaan...

Tuosta opiskelusta senverran kun kaikki sukulaiset tuntuu päivittelevän sitä että mun mies opiskelee...no...selvähän se on että eletään pelkästään mun äp-rahalla. Mut ollaan laskettu et pärjätään sillä oikein hyvin. Mies itse kyllä ehdotti,meniskö ilta-ja viikonlopputöihin,mut en halua et hän ei ole koskaan kotona ! Nyt kuitenkin kaikista myöhäisin aika kun hän on kotona on klo 16 ! Ja niitäkin päiviä on ehkä 2 /vko korkeintaan..muuten tulee jo kello 12. Musta on ihanaa että ollaan tavallaan kummatkin "kotona".

Nyt mulle on tullut raskausarpia !! Oon öljynnyt 3 raskauskuukaudesta lähtien JOKA PÄIVÄ sitä weledan raskausajan öljyä ja tähän asti oon päässyt ilman yhtäkään..nyt tuntuu että niitä repsahtaa joka päivä yksi ! Eli näköjään se masun laskeutuminen aiheuttaa tuon..mikä on kyllä selvää..nytkun "iso pallo" roikkuu tuolla jaloissa,niin tottakai se ihokin repeää helpommin.

Mä en enää jaksa lähteä edes kauppaan kun suoraansanoen ketuttaa ihmiset jotka tulee kyselemään laskettua aikaa sen sadannen kerran..en tiedä oonko pikkumainen vai vaikuttaako hormonit, mut ärsyttää ihan hirveästi !! Mekin asutaan pienellä paikkakunnalla missä muut tietää toisten asiat paremmin, niin kauppareissut kestää tosipitkään kun joutuu läpisemään puolituttujen kanssa ! Murr :D

Niin mä kävin sit siinä punnituksessa to..ja paino oli laskenu kahdessa päivässä 400 grammaa . Musta tuntu että se painonpudotus oli aivan mun aamuisen vessakäynnin ansiota. Sillon tuli ainakin muutamanpäivän tavarat :D

Mitään synnytykseen viittaavaa ei ole ollut..enkä toisaalta odotakaan vielä. Tässä on vielä viikko laskettuun aikaan.

Korka,käyhän päivittämässä taas sun tilaa ? ;)

Stiin@:kin on käyny pyörähtää, kiva että sulla on liikkuvainen pikkanen :) Se on aina mukavampi niinpäin,kuin se että joutuis laskemaan joka päivä että onkohan tänään tullut liikkeitä !

Vaipoista: Tildan_ kanssa samoilla linjoilla ! : Aluksi kertiksiä , jos aikaa ja energiaa jää niin yritetään perehtyä kestovaippoihin ! Iso säästö tulee jos vähänkin niitä jaksaisi käyttää.

Marjapensas, mukavaa että olit käynyt kurkkimassa ja fiilikset paremmat :)

Ruskanodotus, ihanaa että sun äploma alkoi ! Mutta toisaalta ymmärrän hyvinkin sinun mietteitä sukulaisista ja ystävistä... En muista kuka myös ehdotti äiti-lapsi ryhmiä, mutta olen kuullut paljon hyvää sellaisista ! Meidän alakerrassa kokoontuu kerran viikossa varmaan 6 äitiä ja lasta..sieltä vois saada paljonkin ystäviä tai tuttuja kenen kanssa vaihtaa ajatuksia vauva-arjesta ja muustakin.

Onnea valitsemallesi tielle myös yrittäjänä, mä olen myös enkä aio enää muuhun vaihtaa !! :)

rv 38+ 6

Kommentit (15)

Minä lupasin tänään tulla kirjoittelemaan enemmän kun eilen vain piipahdin, mutta olen saanut käteni taas liiasta työmäärästä siihen kuntoon, että lienee parasta antaa sen huilailla tämäkin ilta (tuttu vaiva, ja työmäärä kasvanut entisestäänkin nyt kun äitiyslomani lähenee...) . Ajattelin kuitenkin nostaa pinoa, ja toivottaa Marjapensaalle erikois-tsempitykset, toivottavasti näemme sinut pian taas täällä!!

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille, ja tulkaahan välillä linjoille jos vaan ehditte! Minäkin lupaan ensi viikolla tarinoida enemmän :)

Lorelai 25+ 5

nyt sitten on aikaa kommentoida muidenkin kuulumisia :)

sadeorkidea, me opiskellaan molemmat... ja silti aiotaan pärjätä! tosin mä olin töissä vuoden 2006 ja kun vanhempainraha lasketaan sen vuoden mukaan, saan paljon enemmän kuin opiskelijana saisin. ja mies pyörittää pienimuotoista yritystä myös, joten sieltäkin puolelta välillä saadaan jotain. rahaa ajateltiin säästää myös käymällä kirpputoreilla ja käyttämällä kestovaippoja. miehen aikataulut on kylläkin tosi kiireiset, kun se vapaa-ajallaan yrittää niitä yrityshommia tehdä, mutta se on aikonut rauhoittua, kun vauva syntyy. eikä sillä toisaalta ole mitään luentopakkoa tms, joten aika on järjestelykysymys. ihana, että te saatte olla yhdessä perheenä oikein kunnolla!

mä ymmärrän tosi hyvin sadeorkidean ärsytyksen lasketun ajan kyselijöistä! mua on kans alkanut ärsyttää puolitutut, jotka lähettää viestejä (ei se, että ystävät kyselee vointia, se tuntuu vaan siltä, että ne välittää) ja meidän lähicittarissa on yks kassatäti, jota nykyään välttelen, kun se aina kauhistelee, että eikö se vieläkään ole syntynyt...

miten pariisitar jaksaa? kannattaa varmaan tosiaan miettiä, että millon jäät sitten jo kotiin. kuulostaa niin rankalta tuo! ja samahan se oli mullakin kesällä... lähinnä jaksoi, kun tiesi, että kohta se loppuu. ja kun työkaverit eivät antaneet mun tehdä liikoja :)

christinalla oli sitten ikävämpiä kokemuksia! varhaisultra tosin oli varmistanut elämän ja siitä varmasti on hyvä mieli, onnittelut siis! mutta kuulostaa kyllä tosi oudolta, että jouduit noin kauan odotteleen eikä missään vastattu tai otettu vastaan! ei pitäisi ihan noin toimia tämän meidän systeemin... jäin miettimään, että jos ois vaan tunkenut itsensä äpkl:lle tai päivystykseen, kai heidän olisi ollut pakko tutkia tilanne? onneksi kuitenkin sait lopulta hoitoa! millainen olo nyt on? ja toivottavasti tuo pahoinvointi hellittää, huhhuh! kovasti jaksamista sulle! kuulostaa niin painajaismaiselta...

omaa napaa sitten. eilen sain oikein kunnon supistuksia!! tosin ne kesti sen 20min, mutta sen ajan kävelin vaan edestakaisin, kun en voinut olla aloillani. vatsa meni sekasin ja ajattelin, että ihanaa, nytkö se alkaa! wc-käynti kuitenkin rauhoitti supparit ja yön nukuin mainiosti. aamulla wc:ssä jäi paperiin pieniä verirantuja eli se oli kai limatulppaa?? mutta suppareita ei ole nyt tullut ja tilanne on siis rauhoittunut täysin. jospa niitä ilmaantuis taas, kun olen menossa kävelylle kaverin kanssa. eilen päivän aikana kävin kahdellakin kävelyllä ja kävelin yhteensä yli 10km eli ehkä se vähän auttoi. ja se seksi :D huomenna kuitenkin olisi se yliaikaiskontrolli, tulen sitten päivittelemään tilannetta taas.

korka 41+4

lisään christinan myös esittelylistaan. et tainnut olla linjoilla silloin, kun tietoja keräiltiin, niin jäit uupumaan. noh, onneksi asian voi korjata helposti! :) laita myös lisätietoja, jos haluat, niin lisäillään nekin.

ENSIKOIDEN ESITTELY

Korka

Molemmat vm. 1982, Helsingissä asumme, synnytyssairaala NKL ja LA 27.9.08

SadeOrkidea

-85 ja mies -86, asuinpaikka : Mikkeli, synnytyssairaala on MKS, LA 14.10.08

Ruskanodotus

28 (-79), mies 27 (-80), asuinpaikka Pohjois-Lappi, synnytys Lapin keskussairaalassa Rovaniemellä (jos sinne asti ehditään), LA 8.11.08

Pariisitar

vm. 1982, miehus 1977, pk-seudulla asustellaan. Naikkari on synnärinä täällä. Ja Tontun LA 24.12.08

Stiin@

-78 ja mies -79. Asutaan Pietarsaaressa mutta ollaan alunperin etelä-Suomesta kotoisin. Synnäri joko TYKS tai paikallinen. Laskettuaika on 24.12.08

Lorelai_79

molemmat 29 v (-79), synnytyssairaala on Jorvi, ja la on 20.1.2008

Miiru84

Minä 24 (-84) ja mies 28 (-80), asutaan pohjanmaalla ja synnytyssairaala on Keski-Pohjanmaan keskussairaala. La 5.2.09.

Tilda_

27v, asumme Helsingissä ja LA on 14.2.09

AngelEye-86

Minä 22 (-86) ja mies 21 (-87), asuinpaikka Lounais-Lappi, synnäri LPKS ja LA 14.2.09.

Liippa

-83 ja mies -82, Helsingissä asutaan, synnytyssairaala on kättäri ja LA 18.2.09

Santtu-82

26 (-82) ja mies 27 (-81), asutaan salon seudulla ja synnytyssairaala on salon aluesairaala. La 11.3.09

Pipetti_81

27 (-81), mieheni 29 (-79) laskettuaika 3.4.09 ja TYKSissä ois tarkotus synnyttää.

Berry-1

molemmat -79 ja la 2.5.09.

Christina84

LA 10.5.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Korkan perheeseen on syntynyt pirteä TYTTÖ 9. Lokakuuta 2008, klo 20.53, 3368g, 48cm. Kaikkia väsyttää, mutta kaikki voivat hyvin<3

Tällaisia ihania uutisia perjantaiaamuunne,

kertovat iloisina,

pariisitar&tonttu

rv29+2

"Hei, jouduin jäämään sitten Nkl:lle käynnistykseen lapsiveden vähyyden takia...kohdunsuu oli 2:lle sormelle auki, kaulaa jäljellä alle 1cm. Tableteilla aloitellaan ja kypsytellään vielä. "

Korka pyysi välittämään terkkuja, laittoi aamusella tekstiviestiä. Eli nyt peukut pystyyn Korkan ja miehuksen puolesta, kovasti täällä jo odotellaan vauva-uutisia:) Onnea matkaan herra haikaraa vastaan Pikkuista vastaanottamaan:)

Täällä hurja haipakka töissä...Tonttu on ruvennut mylläämään oikein urakalla massussa:) Kävi jo mielessä onko hän vaihtanut asentoa, kun paineen tunnetta ja liikettä tuntuu uutena juttuna tosi vahvasti oikealla kyljessä kylkiluiden alla...no, vielähän sitä ehtii kääntyillä, jos näin olisikin käynyt. Nyt päiväunille.

Voikaa hyvin Kaikki Enskattaret!

vauvauutisia odottaen,

pariisitar&tonttu

rv29+1

Huih, Christina84..olipas vain ikävästi toimittu kaikilta, mut onneksi loppu hyvin kaikki hyvin...Koitahan jaksaa pahoinvoinnin ja väsymyksen kanssa.

Sit omaa napaa: Meilläkin siis rakenneultra takana, viime perjantaina käytiin. Nyt oli siis mieskin mukana ekaa kertaa ja näki pikkuisen näytöltä :D Haltioissaan tuijotti näyttöä :) Suloista. Pikkuisella oli kaikki hyvin ja kasvanut viikkojen mukaan. Kätilö näytti riskiluvun tuloksen, joka oli 1:100 000 ja sanoi että se on todella pieni kun Suomessakaan ei synny vuodessa kuin sanoikohan 40 000 vai 60 000 lasta. Joten hyvä juttu :D

Hirmunen liikkumaan on toinen siellä masussa, totesi kätilökin sen. Kysyttiin sukupuoltakin, jota meidän pikkunen ei suostunut oikein näyttämään ja puristi jalat niiiiiin tiukasti yhteen. Nooh, kerran kätilö vissiin sitte vilahdukselta näki jalkojen väliin ja sanoikin sitte, että kuinka tarkasti hänen pitäisi sanoa. Sanottiin vaan että jos jotakin veikkaisi, mutta ei ole pakko. No kätilö sanoi sitten, että veikkaisi 75% että poika olisi tulossa ja että kyllä hän mielestään vehkeet näki, mutta jätetään se 25 % vielä tytöllekin :D Noh, ihan kumpi vaan nii tervetuloa! En kyl nii hirmu tosissani ottanut veikkausta eikä pikkusta pojaksi aleta kutsumaan.

Ja eilen saatiin pomon kanssa keskusteltua äippälomasta ja oppisopimuksesta, jolla täällä töissä olen. Selvisi nekin asiat nyt sitten aikasta hyvin, joten ei hirveetä ressiä sen kanssa. Ajattelin aloittaa äippäloman 2.1.09, josta Kelallekin eilen soitin ja kysyin että voiko sen tehdä niin. Sanoi Kelan täti joka yllätyksekseni oli oikein mukava, että kyllä se käy. Yleensä Kelan kanssa on kaikki sellaista tappelua että....Josko nämä aisiat nyt kuitenkin menisivät hyvin:D Toivon ainakin:) Ensi viikon neuvolassa käydään läpi juurikin äitiysraha,äitiyspakkaus jne...asiat ja antavat laput Kelalle toimitettaviksi. Joten eiköhän se siittä.

AngelEye ja pikkunen rv 22

Olen käynyt lueskelemassa kuulumisianne, mutta viime viikko oli jotenkin niin masentava, että kommentointi jäi jaksamissyistä vähille...mutta nyt uusi viikko, uudet kujeet:)

Sadeorkidealle kiitokset pinon aloituksesta! Kiva, että olet saanut nukuttua kunnolla, uni on kyllä niin tärkeä juttu odottavalle äipälle, että nyt vastaa alkaa itsellekin se hahmottua. Ja vähänkö ihanalta kuulostaa nuo miehuksesi lyhyet päivät koulussa ja se, että teillä on aika säännöllinen rytmi ja PALJON yhteistä aikaa! Kyllä sitä sitten mielummin kitkuttelee pienemmällä rahalla ja vaalii tuota arvokasta aikaa, vauva-aikakin kun on niin lyhyt ja vauvat kasvaa yhdessä humauksessa. Sitä aikaa ei sitten rahalla saa takaisin ja ehtiihän niitä töitä vielä tehdä myöhemminkin, jos toimeen tulette pienemmälläkin!

Korkan kuulumisia kuulinkin eilen kahveella ja tänään viestissä, mutta eiköhän hän vielä itsekin tilannettaan päivittele. Kaikki on kuitenkin hyvin! Vilkutuksia sinne päin vain:)

Marjapensaalle paljon plussatuulia, kiva kuulla Siusta! Hyviä vointeja toivottelen!

Stiinallekin moikat:) Ihana, että Pikkuruinen on siellä niin vaudikas, ettei äitiään huolestuta liikkumattomuudella. Meillä nuo liikeet vaihtelee päivästä riippuen; joskus ollaan oikein Kung-fu Tonttuna potkimassa hurjasti joka puolelle, ja joskus taasen vietellään hiljaiseloa puolipäivää (ja tämä tuleva äippä alkaa mennä huolesta saranoiltaan). Sadeorkideako juuri aikoinaan sanoi (?), että on huomannut, että liikkeet on äidin mielialaankin sidoksissa. Muistanko oikein? Täällä on vietetty melankolisia päiviä ja tuntuu, että Tonttu on silloin poikkeuksellisen hiljaa...hassua.

Ruskanodotukselle onnittelut äitiysloman alusta, yksi virstanpylväs saavutettu:) Saako muuten vielä udella, minkä alan yrittäjiä Sie ja Sadeorkidea olette?

Omassa navassa tosiaan viime viikko meni ihan mielialojen vaihdellessa ylös alas: töihin paluu oli vähemmän mieltä ylentävä (meitin potilaat on haastavia ja huonokuntoisia), samaan syssyyn tuli perhepiirissäkin huolta ja murhetta. Sitten siihen yhdistetään vähät unet, niin tämä tuleva äippä ei olisi tehnyt mitään muuta kuin itkenyt. Miehuskin alkoi jo ihmetellä, että nytkö ne mielialanvaihtelut sitten todella tulivat, kun olin aivan mahdoton:( Onneksi ystävien seura piristi mukavasti, pari mukavaa kahvitteluhetkeä viikon aikana vauvajuttuja turisten teki ihmeitä:) Viikon päästä onkin edessä seuraava neuvolakäynti, täytyy taasen jutella, miten tuo töissäkäynti jatkossa sujuupi vai koska olisi aika jäädä kotia. Se väsymys iltavuorosta seuraavana päivänä aamuvuoroon mennessä on jotain ihan kamalaa:( Verenpaineet on sentäs kuitenkin pysyneet suht hyvissä luvuissa, joten jotain hyvääkin. ja pääasia yhäkin tietty on, että massussa voidaan hyvin:)

Hei sellaista käytännön juttua olen miettinyt, että millaisia turvakaukaloja Enskat ovat ostelleet? Täällä ihan perus Britax rock a tot-malli, mutta olen vähän pähkännyt, haluaisinko jalustallisen mallin kuitenkin käytännön ja turvallisuuden syistä...isofix-mahdollisuuskin kuin löytyy autosta...onkohan kaukalon kiinnittely turvavöillä kuinka haasteellista ja kärsiikö turvallisuus?

Näihin ajatuksiin, Kaunista viikkoa kaikille toivotellen,

pariisitar&tonttu

rv 28+5

Ruskanodotukselle piti tulla toivottamaan voimia: Ymmärrän toooosi hyvin tuon ristiriidan omassa ajattelussa, että toisaalta kaiken pitäisi olla vimpan päälle valmista ja toisaalta taasen haluaisi puuhastella yhdessä miehuksen kanssa omaa pesää valmiiksi vauvalle. Se on kamala tunne, kun oma pinna kiristyy väsyneenä ja tajuaa raivoavansa ihan merkityksettömästä asiasta miehelle:( Tulee itsellekin moisesta kurja fiilis. Mie ainakin kun saan päähäni niin heti pitäisi olla jotakin tekemässä yhteisen kodin eteen:)

Ihana kuulla, että Vauvanne on kasvanut hyvin! Onnea! Varmasti huojentunut mieli, kun painoarvion saitte. Nyt vaan jaksat synnytykseen asti tsempata syömisten kanssa!

Miekin olen muuten vähän googlettanut tuota Brion kaukaloa, siihen saisi jalustankin...ja kohtuu hintainenkin se on. Tiedätkö millaisia arvioita Brion kaukalo on saanut testeissä?

Nyt back to work...

pariisitar&tonttunen

rv 29

oikein paljon onnea pienokaisesta. Ihanaa, että niitä tyttöjäkin syntyy, kun tuntuu, että melkein kaikki lapset lähipiirissä on poikia. Pitäähän niillekin ne tyttöystävät saada :D

Täällä uusi yritys on nyt ihan virallisesti lähtenyt käyntiin, nyt sitten peukut ja varpaat pystyyn, ja paljon yritystä tietenkin :)

t. marjapensas

Olihan se Korkaliini jo päässyt tositoimiin, oon kovasti käynyt seurailemassa tilannetta vaikka en ite ookkaan ehtinyt kirjoittelemaan tällä viikolla. Paljon Onnea koko perheelle!!

Tulen huomenna kirjoittelemaan vähän lisää ja kommentoimaan muiden juttuja, nyt ohjelmassa pizzan tekoa ja launtai-sauna :)

Mukavaa lauantai-iltaa kaikille!

Lorelai 25 + 4

ps. Pariisitar, autoliiton nettisivulla on ainakin joku testitaulukko, missä on testailtu aika paljon erilaisia kaukaloita. Ehkä teidän kaavailema löytyy myös sieltä?

Tein tänä aamuna saman, minkä SadeOrkidea muutama päivä sitten. Heräsin ensin kukonlaulun aikaan syömään, saattelin miehen matkaan ja painelin sitten takaisin nukkumaan. Heräsin vasta yhdeltätoista ovikellon soittoon. Taisi matkahuollon setä saada aika räjähtäneen vastaanoton... Olo on kuitenkin aivan ihana, sillä näin vielä hyvin todentuntuista unta, että olin vyöhyketerapeutilla. :)

Täällä on mennyt viime päivät vähän kireissä tunnelmissa. Mitään kovin selkeää syytä en löydä sille, että miksi itseä ärsyttää helposti kaikki ihan pienet asiat. Ehkä törmäystilanteita tulee siitä, että mies touhuaa paljon korkealla sykkeellä, kun taas itse haluaisin, että kaikki tapahtuisi kuin hidastetussa filmissä, mikä taas toisaalta on luonteelleni ihan päinvastaista käytöstä normaalista. Ehkä synnytyksen läheneminen jotenkin pakottaa vilkasluonteisemmankin rauhoittumaan? Joka tapauksessa onnistun aiheuttamaan miehelle riittämättömyyden tunteita, kun toisaalta vaadin, että täällä olisi kaikki jo valmista vauvaa varten ja taas toisaalta tahtoisin, että valmisteltaisiin kaikkea pikkuhiljaa yhdessä. Juteltiin asiasta eilen illalla ja ehkä ymmärrys molemminpuolin lisääntyi.

Kiitos muistutuksista Korka ja SadeOrkidea, kyllä täälläkin on perhekahvila. Sinne pitää sitten suunnata vauvan kanssa, jos alkaa todella tuntua, että seinät kaatuu päälle. Ja onneksi tosiaan siellä uuden kodin läheisyydessä asuu muitakin pienten lasten äitejä.

Pariisittarelle voimia murheiden läpi jaksamiseen raskausaikana. Jos työ alkaa käydä liian raskaaksi, niin takaisin kotiin vain lepäilemään. Turvakaukalosta sen verran, että me ostettiin Brion jalustallinen malli, vaikkei autossa olekaan isofix-kiinnittimiä. Tukevasti se tuntuu pysyvän vöilläkin. Tuo kaukalo voitti vertailuni kaupassa kanto-ominaisuuksien ja helppoutensa vuoksi.

Christina, kysäise seuraavan neuvolakäynnin yhteydessä, että mitä sinun pitäisi tehdä, jos vastaava pahoinvoinnin aiheuttama heikotus ja uupumus iskee uudelleen. Sinulla on oikeus saada yhteys neuvolan henkilökuntaan, sitä varten he ovat olemassa. Toivottavasti tuo pahoinvointi menee sinullakin ohi muutaman viikon sisällä. Meillä jo muistellaan hymyillen kevättä, jolloin minulla ei mennyt mikään alas.

Nyt paino oli tippunut viikossa 700 grammaa, mistä johtuen lääkäri tuijotti taas uhkaavasti. Me miehen kanssa yritettiin vakuuttaa, että kyllä me ollaan yritetty syödä kovasti, mutta skarpattava ilmeisesti taas on. Muuten kaikki hyvin, vauvan ympärysmittakin oli kasvanut alakäyrälle ja painoarvioksi saatiin 2,4 kg. Vauva on siis kasvanut kahdessa viikossa sen, mitä mina olen tiputtanut viikossa. :D

Ruskanodotus, rv 35+4

Paljon tullut tekstiä sitten viimekäynnin, anteeksi omanapaisuus jo etukäteen. Täällä taas jo vähän parempivoimaisena -mulla on ollut siis rankkaa pahoinvointia, joka on vain pahentunut ja pahentunut, kunnes viime perjantaina siitä tuli lähes sietämätöntä, eilen edes vesi ei pysynyt sisällä. Olen jo aikaisemmin avautunut siitä, että pelkään hoitohenkilökuntaa ja sitä, ettei oteta vakavasti. Tätä asiaa hoidettaessa tuntui, ettei voi olla totta tai sitten olen jonkun sketsin keskellä ja kohta Ashton Kutcher hyppää jostain kertomaan, että olen hänen ohjelmassaan.

Aloitin lääkäriin soittelun maanantaina. Olo oli jo hyvin heikko ja oksensin mahanesteitä. Lääkäristä (tk) sanoivat, että toi pahoinvointi ja etova olo on niin tavallista kun on raskaana. Tätä ennen painotin nimenomaan, ettei mikään, edes nestemäinen ruoka pysy sisällä ja paino on tippunut useita kiloja. Toistin tämän vielä kertaalleen. Sitten sain ohjeeksi soittaa neuvolaan, he osaavat kuulemma ottaa paremmin kantaa näihin asioihin. Noh, kokeilin soittaa neuvolaan klo.08-16 välisen ajan, varmaan kymmeniä puheluja. Vaihteenhoitajan mukaan siellä oltiin kyllä paikalla, mutta eipähän kukaan vaivautunut vastaamaan. Oma terkka ei vastannut edes virallisena soittoaikana. Äitipolilta sanottiin, että neuvolasta täytyy olla lähete ennenkuin voivat ottaa sinnekään tai tehdä mitään ja varoittivat kuivumiselta. Lähetettä on vain aika v*tun vaikea saada, jos neuvolaan ei saa mitenkään yhteyttä. Illalla nukkumaanmennessä olo oli aika kaoottinen. Ei helvetti, miten tässä maassa voi saada hoitoa, jos olisi vaikka niin huonossa kunnossa, ettei itse pystyisi sitä vaatimaan tai olisi ketään omaista tekemästä sitä puolesta. Tuntuu jotenkin tosi nurinkuriselta lähteä hakemaan yksiyiseltä lähetettä tiputukseen, joka kuitenkin on, käsitykseni mukaan, aika peruskauraa.

Eilen tiistaina oksensin myös ne pikku kulaukset vettä ja olo oli jo äärimmäisen kurja, posket lommolla ja näytin haudasta nousseelta. Yritin vielä kertaalleen soittaa aikaa omalle lääkärille. Ei ollut aikoja ei, mutta puheluuni vastannut täti kirjasi yllä kuvatut tapahtumat ylös ja kehotti ottamaan yhteyttä päivystykseen. Ensin sielläkin pyöri nauha "emme juuri nyt voi vastata puheluusi, hätätilanteessa soittakaa 112" toista tuntia. Arkipäivänä ja virka-aikana. Sitten kun viimein sain vastauksen, kehotettiin tulemaan hetimiten. Tunti odottelua. Viimein joku täti tuli mittaamaan verensokerin ja -paineen, kauhistui olemattomia arvoja ja pakotti makaamaan. Sain jotain pahoivointiä estävää lääkettä. Tipan laittaminen oli vaikeaa, koska kämmenselkien suonet olivat kuivat. Vihdoin ja viimein saamani hoito on hyvää ja ystävällistä, mutta voi luoja miten ihmeessä sen saaminen saattoikaan olla niin vaikeaa. Älytöntä pompotella paikasta toiseen eikä kukaan muka voi tehdä mitään.

Tänä aamuna olo on jo hitusen parempi, edelleenkään se ei ole normaali energinen "voisin juosta yli valtamerten" fiilis, mutta edes siedettävä, enkä ole laatannut. Ainakaan toistaiseksi. Toivottavasti se lääke vaikuttaisi edes muutaman päivän.

Ai niin, varhaisultrassa reilu viikko sitten näkyi nyytin syke, viimenkin tähän alkaa viimein uskaltaa uskoa. Lasketuksi ajaksi tarkentui 10.5.

Mukavaa ja aurinkoista syyspäivää kaikille!

C 9+0

En viitsinyt tehdä uutta viikkoaloitusta, kun vielä ollaan yhdellä sivulla :)

Täällä ei vielä paljoa oireita. Maha on kyllä turvoksissa, näinköhän pysyy salassa joulukuulle kuten olemme kaavailleet. Silloin tällöin vähän heikottaa ja vatsasta vihloo. Missä vaiheessa teillä on alkanut pahoinvointi ja/tai rintojen aristus? Välillä kyllä mietityttää, että onkohan tuolla mahassa oikeasti jotain vai ei...

*Korkalle* ja pikkuiselle oikein isot onnittelut!

Minä muuten kävin jo neuvolassa kaksi päivää plussaamisen jälkeen, huh! Tänne ei olisi saanut aikoja pariin viikkoon jos en silloin olisi mennyt. Kivaa ettei tarvinnut pitkään odotella, mutta onpahan nyt sitäkin pidempi aika odotella ekaa ultraa.

Aurinkoista syyspäivää kaikille!

t: Piki rv 5+3

Hui, olipa Christinalla ollut ikävä episodi. Miekään en kyllä voi ymmärtää, mikset saanut nopeampaa apua, yleensä raskaana ollessa kuin otetaan aika herkästikin vastaanotolle ja tarkistetaan tilanne. Tosi tylsää! Nyt vain muistat juoda tarpeeksi (ilmeisesti olit päässyt jo aika pahasti kuivumaan), mehuja ja sellaista,mistä saat energiaa ja nestettä. Ja ruokaan voi lisätä hiukan suolaa:) Saat elektrolyytitkin kohdalleen. Mutta pääasia, että massussa on elämää ja kasvetaan hyvin, vaikka äippä hiukan voipunut onkin. Tuo tieto auttaa varmasti jaksamaan:)

Korkalla alkaa kuulostaa perin lupaavalta, jee:) Kyllähän ne veriviirut limatulpalta kuulostaa ja enteilee kovasti lähenevää synnytystä. Jatkapa saan kolmen S:n linjaa- ja lisää siihen vielä vaikka shoppailuakin (vai menikö se nyt kummin päin: sauna, seksi ja siivous, vai shoppailu, seksi ja siivous...äsh...no enivei...) :) Joka tapauksessa, täällä jännitellään Siun puolestasi jo kovin!

AngelEyellä takana ihana kokemus rakenneultrassa, ONNEA! Ja äippäloman aloituspvm:kin on jo tiedossa, hienoa! Asiat etenee siellä mukavasti:)

Täällä taasen meno iltavuoroon... jaksan ihan hyvin niin pitkään kuin saan nukkua 9-10h yöllä ja pari tuntia lisää päivällä, mutta eihän tuollainen rytmi töissä käydessä mitenkään onnistu....verenpaineet ovat pysyneet yhä ihan ok tasolla, mutta väsymyksen lisääntyessä silmissä alkaa näkyä tähtiä...*huokaus* huomenna vielä haipakka aamuvuoro edessä, eli luultavasti loppuviikko menee taasen hiukan univajetta paikkaillen ja itkien uupumuksesta. No joo... Jotain iloistakin: Tonttu möyrysi eilen massussa niin, että liikkeet näkyi hyvin ulkopuolellekin:) Hih, kyllä oli liikuttunut olo. Miten sitä pikkuista masuasukkia voi rakastaakin jo niin paljon...<3

Nyt on pakko mennä...Vilkutuksia kaikille:)

pariisitar&tonttu

rv 29+0 (!!!!!!! jihuu, viikot poksuuu!!!!!!!)

kopsaanpa heti alkuun ton esittelylistan. sitä vois kuljettaa aina aloituksen yhteydessä, jos se halutaan säilyttää? muutoin se varmasti hukkuu ties minne.

ENSIKOIDEN ESITTELY

Korka

Molemmat vm. 1982, Helsingissä asumme, synnytyssairaala NKL ja LA 27.9.08

SadeOrkidea

-85 ja mies -86, asuinpaikka : Mikkeli, synnytyssairaala on MKS, LA 14.10.08

Ruskanodotus

28 (-79), mies 27 (-80), asuinpaikka Pohjois-Lappi, synnytys Lapin keskussairaalassa Rovaniemellä (jos sinne asti ehditään), LA 8.11.08

Pariisitar

vm. 1982, miehus 1977, pk-seudulla asustellaan. Naikkari on synnärinä täällä. Ja Tontun LA 24.12.08

Stiin@

-78 ja mies -79. Asutaan Pietarsaaressa mutta ollaan alunperin etelä-Suomesta kotoisin. Synnäri joko TYKS tai paikallinen. Laskettuaika on 24.12.08

Lorelai_79

molemmat 29 v (-79), synnytyssairaala on Jorvi, ja la on 20.1.2008

Miiru84

Minä 24 (-84) ja mies 28 (-80), asutaan pohjanmaalla ja synnytyssairaala on Keski-Pohjanmaan keskussairaala. La 5.2.09.

Tilda_

27v, asumme Helsingissä ja LA on 14.2.09

AngelEye-86

Minä 22 (-86) ja mies 21 (-87), asuinpaikka Lounais-Lappi, synnäri LPKS ja LA 14.2.09.

Liippa

-83 ja mies -82, Helsingissä asutaan, synnytyssairaala on kättäri ja LA 18.2.09

Santtu-82

26 (-82) ja mies 27 (-81), asutaan salon seudulla ja synnytyssairaala on salon aluesairaala. La 11.3.09

Pipetti_81

27 (-81), mieheni 29 (-79) laskettuaika 3.4.09 ja TYKSissä ois tarkotus synnyttää.

Berry-1

molemmat -79 ja la 2.5.09.

no niin, sadeorkidea oli jo minua huhuillut :) olen juuri lähdössä ulkoilemaan kaverin kanssa, joten pikaisesti päivitän vain tämän oman navan tilanteen. eli aamulla oltiin neuvolassa ja kaikki oli muuten hyvin, mutta ne sydänäänet oli taas alhaset... eivät nousseet yli 120 ja kävivät alle 110. istuminen auttoi hetkeksi, makuullaolo laski ne taas. saatiin passitus nkl:n päivystykseen saman tien.

nkl:lla tosin ihmeteltiin, että miksi meidät sinne oli laitettu - sydänäänien pitäisi kuulema olla alle 100, jotta lähete käyrälle tulee! ja ilmeisesti vauva olikin vain lepäillyt, sillä siellä sen puolen tunnin aikana syke ei laskenut kertaakaan alle 120 ja liikkuessa oli 140-160. lääkäri tarkisti käyrän ja lähetti meidät kotiin. niin ja olipa siihen reiluun puoleen tuntiin mahtunut 6 supistustakin, joista itse tunsin kylläkin vain 2... ja nekin suhteellisen hellänä jomotuksena alavatsassa. mutta jos se jo jotain tarkoittaisi!

torstaille saatiin sitten aika yliaikaiskontrolliin ja kuulema viimeistään 42+2 käynnistetään, jos vauva ei siihen mennessä tajua itse tulla ulos. ne viikot ois täynnä ensi maanantaina eli korkeintaan viikko enää! hip-hip-hurraa! kuinka helpottavaa, kun loppu on näkyvissä ja tiedossa jo ja aika voi pelkästään lyhentyä.

aurinkoista viikkoa kaikille!

korka 41+2

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat