Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Minulla on kaveri, joka soittelee joka päivä ja kertoo miten ihmiset ovat taas niin ihailevasti katselleet hänen lapsiaan milloin missäkin.

Ei sellaista reissua ihmisten ilmoille, ettei vieraat ihmiset olisi olleet HALTIOISSAAN hänen lapsistaan.

Minullakin on lapsia, mutta ei niihin kukaan mitään huomiota kiinnitä, kun kaupungilla ollaan.

Ärsyttää, varsinkin kun ei ne lapset todellakaan ole yhtään sen kummempia kuin muutkaan.

Sivut

Kommentit (33)

Ihan vauvana kuopus oli oikee mammamagneetti, pyöreet posket isot siniset silmät. Muutaman kerran joka kaupunki/kauppareisulla tälle hymyiltiin, tultiin kehumaan ym. Ei meidän esikoista sillä tapaa koskaan o ihailtu ja olinki ihan ihmeissäni. Nyt tää sulotar on 2,5v ja edelleen kerää ihailevia katseita ja jotenki ihmisten on pakko kommentoida tytöstä jotain =)

Tietäisivätpä vaan neidin oikeen luonteen, hih! Oudolta tuntuu sanoo näin, mut mä en tiedä mitä niin erityistä just tässä lapsessa on vaikka toki onkin ihanin mun mielestä niinkuin siskonsakin.

Minun lapsilleni on aina joku toitottomassa kuinka suloisia he ovat ym. Kerrankin olin ihan vain ruoka kaupassa keskimmäisen, silloin noin 1,5v poikani kanssa ja kaksi naista pysähtyivät ensin katselemaan meitä laittaessani poikaani kärryihin istumaan ja kuulin kun he puhuivat toisilleen ' kato nyt kuinka sulonen poika, tosi ihana!' . Tulivat sitten vielä juttelemaan minulle ja pojalleni kun poikani vilkutti heille. Lapset saavat paljon huomiota tuntemattomilta, ollessaan kaikki kolme jossain minun kanssani. Silloin kun olemme koko perheen kanssa, harvemmin tulee kukaan lapsille juttelemaan, katselee vain kauempaa. Johtuu varmaankin siitä, että mieheni on aika iso kokoinen ja jonkun mielestä saattaa olla jonkun mielestä pelottavankin näköinen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nyttemmin kehut saa kuopuksen (poika 1v) YLIPITKÄT, tummat ripset.

Ystäväni tyttö saa joka päivä ihasteluja hiuksistaan. Pitkät, valkoiset korkkiruuvikiharat.

Vierailija:

Lainaus:

1 v 3 kk saa ihan jatkuvasti ihailua osakseen. Ihmiset ihan kääntyvät vielä peräänkin katsomaan ja tulevat koskettelemaan ja lässyttämään. Tuosta koskettelusta en itseasiassa pidä yhtään, en pidä siitä että vieraat ihmiset koskevat lastani. Tiedä mitä pöpöjä niistä saa.

Syy tähän ihasteluun on varmaankin, että poikamme on mulatti, minä suomalainen ja mies somalialainen--> todella kaunis lapsi. Parhaat puolet saanut molemmilta.

Mutta siis en minä tuosta ihastelusta kavereille soittele. :D

Ja totta on myös se, että ehkä myös pojan luonne vetää ihmisiä puoleensa, hän on oikea hymypoika ja " juttelee " kovasti ihmisille ja ottaa kontaktia.

Heillä nyt sattuu olemaan molemmilla suuret vihreät silmät, söpöt nenät ja suht leveät suut, tyypilliset vauvapiirteet (vaikka ikää siis jo 3 ja 5v).

Ovat myös kovasti toistensa näköiset (poika ja tyttö), ehkä se vielä lisää sitä söpö-vaikutelmaa:-)

mutten nyt sanoisi että IHAN joka PÄIVÄ.

Mun yksi ystäväkin aika usein mainitsee, kuinka TAAS tuntemattomat bussissa, kaupassa ym ihastelivat hänen lastaan. En siihen viitsi jatkaa että " niin meilläkin!!" .

Minusta se on aika tavallista jo nykyään että tuntemattomat ihmiset juttelevat ja ihastelevat toisten lapsia.

En todellakaan koe, että lapseni on nyt maailman ainoin, mitä kaupungilla ihastellaan. Miksi siis tehdä siitä numeroa?

Syinä tuohon pitäisi seuraavia seikkoja:

-asutaan paikassa jossa kulttuuriin kuuluu ihastelu ja kehuminen

-lapset ovat vuoden ikäerolla, esikoinen pienikokoinen ja kuopus isokokoinen, eli joidenkin silmiin näyttävät kaksosilta (iät nyt 1v ja 2v) ja toisen silmiin ei ihan, kiinnostusta herättää molemmat

-toinen lapsistamme erottuu ulkonäöltään valtaväestöstä ja kerää huomioa sen takia, kun lisäksi on iloinen ja veikeä niin huomio kääntyy usein positiiviseksi

-olen itse suht pienikoikoinen ja hento (160cm, 44kg) ja tuplarattaat saavat ihmiset ihmettelemään miten näin " pieni" ihminen jaksaa kahden ratasikäisen lapsen kanssa

-lapset ovat tyttö ja poika, koska rakastan vaatteita heidät on aina puettu siististi ja kauniisti. Se miellyttää monen silmää.

Omissa silmissäni he ovat kaiken rehellisyyden nimissä maailman kauneimmat lapset, mutta muiden silmät voivat kertoa muuta. Minusta on kuitenkin kiva kuulla kehuja siitä kuinka kauniita ja suloisia lapsia minulla on. Siksi jaan itsekin noita kehuja muille äideille ja lapsille.

Viimeeksi tänään mummot totesi että herranjumala, miten mielettömän kauniit lapset, ja on osunut vielä kaksi samaan perheeseen (ihmetteli vissiin, miten näin karseen näköisestä akasta on tullut kaksi noin upeaa lasta, hih). Tytön luonne vielä lisää sitä, että saa ihailuja osakseen, on tosi sosiaalinen ja kova laulamaan ruokakaupassa :p

Mutta en minä kyllä kavereille soittele tai tekstaa, ja kerro miten lapsiani on taas kehuttu.

Ulkomaalaiselta isältään nuo kai on kauneutensa perineet: tosi suuret silmät, pitkät ripset, kauniin hieman ruskettuneen värisen ihon. Eivät kuitenkaan näytä ulkomaalaisilta, harva on tajunnut että isä on jostain muualta (silmät on sinivihreät, hiukset vaaleahkot molemmilla). Jos se luonne olisi sitten edes minulta :D

yhtäkkiä että ompa ihana lapsi. ja itsekin sanon samoin jos joku ipana on valloittava. ei täällä suomessa saa kehua ketään. haukkua pitäis vaan ja vähätellä.

Vierailija:

Lainaus:

1 v 3 kk saa ihan jatkuvasti ihailua osakseen. Ihmiset ihan kääntyvät vielä peräänkin katsomaan ja tulevat koskettelemaan ja lässyttämään. Tuosta koskettelusta en itseasiassa pidä yhtään, en pidä siitä että vieraat ihmiset koskevat lastani. Tiedä mitä pöpöjä niistä saa.

Syy tähän ihasteluun on varmaankin, että poikamme on mulatti, minä suomalainen ja mies somalialainen--> todella kaunis lapsi. Parhaat puolet saanut molemmilta.

olen kuvitellut, että kaikkien lapsia ihastellaan. Meidän lapsia ihastellaan luonnonkiharasta tukasta ja suurista silmistä, joiden ympärillä pitkät mustat ripset ;)

Mulla erikoisen kaunis poika, jota mummelit pysähtelee ihmettelemään " että kylläpä onkin kaunis lapsi" ja pikkusiskoansa myös, " voi, kun on sievä tyttö" . Siihen vielä päälle, että lapset on tosi nätisti puettu)=

Tyttö kohta kaksi vuotta vetää luonteellaan ihmisiä puoleensa ja tuo nuorempi olemalla " voi että miten pieni" ,nyt kuusi viikkoa..=) Varmasti vaikuttaa se, että kannan nuorempaa usein kantorepussa, on niin näkyvillä.

Ja osittain tullaan kauhistelemaan sitä kun olen niin nuori ja on kaksi pientä.. (22v mutta näytän lähinnä 16vuotiaalta..) Kaipa tuhon vaikuttaa jotenkin sekin miten lähestyttävältä äiti näyttää..? Olen nimittäin aina joutunut, niin hyvässä kuin pahassa, juttelemaan vieraitten ihmisten kanssa. Ja suomalaiset muka ovat sulkeutuneita.. =)

" ihaillaan" valehtelematta päivittäin ainakin kerran kun kaupungilla liikutaan. On kuulema niin ihanat suuret ruskeat silmät ja ihana hymy. (hymyilee kaikille, jotka häntä vähänkin katsoo)

En pidä itse siitä yhtään, että täysin vieraat tulevat koskettelemaan lastani, pieni rupattelu on ihan ok, aina ei vaan sitäkään jaksaisi.

Ap:lle: kuulostat todella kateelliselta ihmiseltä kun sanoit että ei ne muidenkaan lapset ole sen kummempia kuin omasi... Minkä ystäväsi sille voi JOS hänen lapsia ihastellaan ja sinun ei?

Minulle on se ja sama ihasteleeko jjoku tai on ihastelematta lastani, sillä se on minun ja minulle maailman ihanin!

Hyvää kesää kaikille!

Mutta en minä nyt sitä sen arvoisena pidä että alkaisin kaverille soittelemaan, enkä oikeasti ole ajatellut että niitä nyt juuri sen enempää kehuttaisiin kuin muitakaan lapsia.

Tietty kaikki tutut ja sukulaiset sanoivat heti syntymän jälkeen,että on suloisin lapsi mitä ovat nähneet... en ole sitä niin vakavasti ottanut,koska ainahan kavereiden lapsia kehutaan... mutta onhan se kiva että vieraatkin kehuvat=)

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat