Vierailija

Aloin miettimään, että olenko tehnyt väärin, kun olen ilmoittanut hoitoajan lapsilleni klo.16 loppuvan. Muutaman kerran olen joutunut jäädä ylitöihin hetkeksi, että olen päässyt hakemaan lapset vasta n.16.30-16.40. Enkä ole soittanut hoitoon, koska tiedän päiväkodin olevan auki viiteen. Nyt sitten kun olen lukenut ketjuja päivähoidosta, niin tuntuu, ettei saisi hetkeäkään ylittää aikaa. Vastaavasti haen kyllä monesti lapset etuajassa.

Kommentit (10)

Eikä pelkästään noiden maksujen takia, vaan myös siksi, että henkiökunnan työvuorot voidaan suunnitella. Ei siellä päiväkodissa ole koko ajan maksimimäärä henkilökuntaa paikalla, vaan sen verran kuin tarvitaan.

Ja sitten täälläkin kauhistellaan sitä, kun päiväkodeissa on vajaamiehitystä, vaikka se voi johtua ihan vain siitä, ettei sovittuja hoitoaikoja noudateta.

Meidän päiväkodissa työvuorot pitää ilmoittaa viikoa ennen.

Juuri siitä syystä esim me ollaan koko kahden lapsen päiväkotiura maksettu kiltisti täyttä maksua vaikka lapset on hoidossa keskimäärin 7 tuntia ja olisi voitu kiriä alle 7 tunnin maksuun (toinen vanhemmista vuoröissä). Mutta kun noin 2 krt kuukaudessa tulikin yllättäen työreissu tai ylityötä niin eipä tarvinnut miettiä sen vaikutusta maksuun.

Jos vaan ns huviksesi olet sanonut hakevasi lapset klo 16, mutta maksat täyden päivän maksua, puolen tunnin ylityksestä ei tarvitse soittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

" Jatkuvasti ja säännöllisesti yli 5 tuntia mutta enintään 7

tuntia kestävästä kokopäivähoidosta peritään 80 %

kokopäivähoidon maksusta."

päivähoitomaksua.

Ei olis varmaan kauhea vaiva soittaa että menet hakemaan lapsesi myöhemmin. Esim. välipalatkin lasketaan etukäteen ilmoitetun lapsimäärän mukaan jolloin olis kiva tietää jos lapsia onkin välipalalla enemmän.. Esim. jos lapsen hoitoaika on sovittu päättyväksi ennen välipalaa eikä lasta haetakaan,niin periaatteessa meidän ei tartteis lapselle antaa välipalaa jos se ei hänelle kuulu.

työajat räätälöidään sen mukaan monelta lapsia haetaan. Jos et ole varma että aina pääset klo.16 mennessä laita hoitoaika viiteen. Silloin on varma että henkilökuntaa varataa iltavuoroon tarpeeksi. On tylsää jäädä ylitöihin sen takia että kaikkia lapsia ei ole haettu ajallaan ja työkaveria ei voi yksin jättää monen lapsen kanssa.

t.lto

hoitoajan suhteen kun perhepäivähoidossa. Periaatteessa voit viedä kun päiväkotia aukeaa ja hakea kun suljetaan. Eri asia sitten on onko se lapsen eduksi.

Joskus oli voimassa sääntö ettei hoitopäivä saa ylittää 10 tuntia, en tiedä onko enää?

Et sitten tullut ajatelleeksi, että hoitajien työvuorotkin on siitä kiinni, kuinka monta lasta paikalla on? Joku hoitajista ei ehkä pääse ajallaan kotiin, koska et hae lastasi ajoissa. Vähintäänkin annat itsestäsi moukan kuvan, kun pidät asiaa itsestäänselvyytenä, etkä ilmoita/pahoittele asiaa..

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat