Lukekaas tämä, te kaikki.

Vierailija

Miltei jokaisessa kunnassa vanhempi saa tuon lapun päivähoidosta, jossa kehotetaan pitämään lapsi kotona vapaapäivinä ja hakemaan mahdollisimman nopeasti päiväkodista kun pääsee töistä. Sen ovat ammattikasvattajat laatineet ja hyväksi havainneet. Kertokaa mulle yksi asia; MIKSI teette lapsia kun yhteiskunnan pitää nekin hoitaa kun itse makaatte kotona tms.. MIKSI ette jättäneet lapsia tekemättä?! MIKSI ette halua olla lastenne kanssa? MIKSI ette tajua että päivähoitopäivä on lapsellekin TYÖTÄ.

T.psykologi, kahden äiti (ja nauttii siitä)

Kommentit (8)

Vierailija

Meillä ei myöskään ole turvaverkkoa esim. lapsemme eivät koskaan ole olleet yökylässä missään, eikä ole ketään joka vahtisi heitä muutaman tunnin asioiden hoitamisen ajan. Rakastan lapsiani ja olen onnellinen heistä, enkä luopuisi mistään hinnasta. Miksi minun olisi pitänyt jättää lapseni tekemättä? Ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita, ketään tuomitsematta.

Vierailija

hoidossa, kun minulla on vapaapäivä. Siitä johtuen, että tuolloin pystyn hoitamaan asioita, jotka muulloin jäisi hoitamatta ja jossa lapsella ei ole mukavaa olla esim. verovirasto kampaaja koulutus työssä siivoan kunnon tehosiivousta jne. En usko, että lapselle tuosta mitään traumoja jää. Turhaan en ole koskaan lastani hoitoon vienyt.

Vierailija

Tämän palstan keskeisin teema on yrittää syyllistää niitä ihmisiä joiden lapset ovat hoidossa sillä aikaa kun vanhemmat ovat TÖISSÄ.

Vierailija

Ja nelonen ja muut vastaavat varmasti tajuavat, että tässä ei ollut kyse teidän laisistanne vanhemmista... Typerää yrittää vesittää koko aloitus vetoamalla joihinkin ääritapauksiin! Eiköhän nyt kuitenkin puhuta niistä vanhemmista, jotka pitävät lapsia hoidossa turhaan säännöllisesti, niin että lapselle työtunteja kertyy viikossa enemmän kuin aikuiselle..?

Vierailija

siitä että lapset saisivat joskus olla myös kotona. Tiedän tapauksia joissa vanhemmat olivat kesälomalla kotona ja lapsi (pienin) päivähoidossa koko kesän...

No tuota makaamista en allekirjoita-en ole havainnut. Yleensä vapaa-ajalla tehdään siivousta,tai jotain muuta minkä tekemistä lapsen läsnäolo "häiritsee".

Kyllä se niin vaan on että vanhempana olo on omien hommien suhteen sellaista pätkätyötä. Sekuntti sitä ja taas katsomaan lasten hommeleita ja taas puoliminuuttia omaa työtäjne. Olen parhaimmaksi katsonut että päivällä olen lasten kanssa ja illalal kun he tutivat aloitan sitten siivoukset,pyykinviikkaukset...jos jaksan...:))

Nimim.Lapsensa itse hoitanut

Vierailija

Me ollaan miehen kanssa kumpikin pidetty pari kertaa vapaapäivinämme lapsi hoidossa. Joko sen takia, että lapsen on mukavampi olla päiväkodissa kuin istua jossain verovirastossa jonottamassa tai ihan sen takia, että vapaapäivän viettäjä on niin väsynyt, että sen on pakko nukkua muutama tunti. Joskus myös mä annan lapsen olla "iltavuorossa" hoidossa, vaikka itselläni on aamuvuoro. Mies tekee koko ajan iltavuoroa. Näihin kaikkiin on päiväkodin siunaus. Lapsen mummot ja tädit jasedät ja enot asuu lähimmätkin 150 km:n päässä, eli meillä ei ole ns. turvaverkkoa.

Lapselle on parempi levännyt vanhempi sitten seuraavana vapaapäivänä kuin kärttyisä, väsynyt hirviöäiti/isä sinä vapaapäivänä kun lapsi onkin hoidossa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat