Vierailija

Itse pelkään jokia jostain syystä. En voisi kuvitellakaan meneväni uimaan semmoiseen, eikä minua saisi veneelläkään sinne.

Kommentit (39)

Pururadalla lenkillä ollessa minua tuli vastaan irrallaan oleva koira ja lähes lamaannuin kauhusta. Koira jolkotteli onneksi minun ohitse, ja koiran omistajakin tuli pian perässä, mutta nyt pelkään mennä koko pururadalle :(

kuolemaa, etenkin hukkumista, tukehtumista, paniikkia.

läheisten kuolemaa, onnettomuuksia, " että tapahtuu jotain pahaa"

ampiaisia, käärmeitä, paarmoja, vähän kaikkia ötököitä

pimeää, yliluonnollisia pahoja hahmoja joita olen näkevinäni varjoissa

lentämistä, laivalla kulkemista, tosin nää taitaa liittyä tohon kuolemanpelkoon

Sisältö jatkuu mainoksen alla

myös tummavetisiä järviä.

Jos on ' pakko' uida, niin uin sitten ' perse ilmassa' mahdollisimman pinnalla. Kerran on jalkaan osunut jotain kun uin ja pelkään vieläkin. Ihan älytöntä, tiedän.

mua ei helpolla metsään saa. olen usein nähnyt painajaisia että ollaan oltu meidän mökillä metsän keskellä ja siellä karhu tai susi on hyökännyt kimppuun ja raadellut koko perheen.

Tummavetisiä järviä, en uskalla uida niissä enkä varsinkaan laittaa jalkoja pohjaan.

Ja suorastaan vainoharhaisesti pelkään sitä, että lapselle sattuu jotain.

Toiseksi eniten pelkään vanhuuttani ilmastonmuutoksen maailmassa. Ja lapsen tulevaisuutta. Vihreässä langassa oli viikon ilmastouutinen: ilmastonmuutos etenee kolme kertaa niin nopeasti kuin YK:n ilmastopaneeli ennustaa.

Pelkaan sairauksia (syopaa!), kuolemaa, lentamista, tunnelissa ajoa, laivalla, etta kay estonian kohtalo.

Pelkaan, etta lapsilleni sattuu jotakin kamalaa, pelkaan, etta vanhempani tai veljeni sairastuvat tai kuolevat. Pelkaan kissoja ja lintua.

oneurooseita sydänkohtauksen, aivohalvauksen, aivoverenvuodon tms. pelko), pelkään suljettuja paikkoja, korkeita paikkoja, etenkin vauhtia, kaikkea mikä menee kovaa ja korkealla ja kallistaen, autoilua, lentämistä (!), linnanmäen laitteita, käärmeitä, oikeastaan kaikkia eläimiä, joilla ei ole karvoja, kaikkia pistäviä ja purevia eläimiä, myrkyllisä eläimiä, erilaisia sairauksia (syöpä!), mieheni pettävän tai jättävän minut, että ystävilleni tapahtuu jotain (erityisesti pelkään erään masentuneen ystäväni puolesta), petetyksi tulemista ja selkään puukotusta eri muodoissaan, esiintymistä, sosiaalisia tilanteita varsinkin uusien ihmisten seurassa, että en koskaan valmistu opinnoistani ja työllisty...Tässä nyt jotain mitä tulee mieleen.

Ei liene yllätys, että olen kärsinyt paniikkihäiriöstä ja erilaisista psykosomaattisista oireista. Nykyään nämä pelot eivät kuitenkaan onneksi halliste elämää tai haittaa sitä tuntuvasti, ja monista olen jo pääsemässä miltei kokonaan eroon. Sitkeimipä ovat vauhtikammo, ja huoli lapsesta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat