Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Itsekin kuulun samaan ryhmään ja tuntuu vaan, että meillä on hyvä näin. En halua enää "sekoittaa pakkaa" kun tytötkin ovat jo 4 ja 5 v.

Sivut

Kommentit (28)

Kolmannesta menisivät uusiksi niin auto kuin kotikin, nyt tilaa riittää juuri sopivasti. En halua enää raskautta ja vauva-aikaa, olivat rankkoja molemmilla kerroilla. Lisäksi poikamme ovat niin yhteenhitsautunut parivaljakko (ikää 3,5 ja 5 v) että uusi vauva ei varmaankaan asettuisi enää joukon jatkoksi ja hänellekin pitäisi sitten tehdä vielä kaveri ;)

monestakin systä, siis meille.

Itse ne muuten pelkää kyllä yhtään, etteikö mahdollinen uusi perheenjäsen perheeseen sopisi, vaikka veljekset ovat yhteen hitsautuneita, kuten joku totesi. Sen suhteen ei ole syytä epäillä ongelmia.

Meillä vauva-ajat olivat rankkoja. Terveitä lapsia onneksi molemmat ovat olleet, mutta allergiat ja selittämättömät syyt pitivät molempia öisin aika paljon hereillä koko ensimmäiset vuodet. Se oli rankkaa vanhemmille. En usko, että oikein jaksaisimme tuollaista vauva-aikaa ja sen lisäksi sitten kahden aktiivisen lapsen kanssa peuhaamista.

Kaksi lasta on muutenkin aika sopiva määrä. JOtenkin tässä yhteiskunnassa aika moni asia on rakentunut tuon perusperhekoon ympärille.

Raha ei meillä missään nimessä vaikuta päätökseen. Lapset ovat niin rakkaita, että vähemmälläkin selviäisi, mutta silti kaksi rakasta lasta meille on juuri sopiva määrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tuntuu etten jaksa enää vauvavaihetta. Jos kuopus olisi iollut poika, sitten ehkä. Mutta näin on hyvä. Sovittu miehen kanssa ett´ä katellaan sitten uudestaan kun esikoinen menee eskariin, eli 3 vuoden päästä. Tuskin kuitenkaan.

Näin myös on käynyt. Sekä minä itse että mieheni olemme kahden lapsen - tytön ja pojan - perheestä. Lievää vauvakuumetta olen silti potenut, joten jos kaksi ensimmäistä olisivat olleet samaa sukupuolta, olisin ehkä innostunut kokeilemaan kolmatta. Nyt nuorempikin lähes kuusi vuotta ja itsellä 40 täynnä, joten asia loppuunkäsitelty.

eli sopivasti molempia, kolmas lapsi aiheuttaisi lisätilantarvetta ja kun alkaa ikääkin olla, niin ollaan katsottu miehen kanssa että tähän jää.

Kolmatta harkitsimme mutta totesimme että asunto on aivan liian pieni ja auto samaten. lisäksi meille ei ole oikeastaan yhtään hoitoapua joten päätettiin että kaksi riittää. Meillä on mukavaa kun on kaksi poikaa.Olen heistä iloinen ja kolmas tekisi arjesta paljon työläämpää. Nyt on oikeasti miehenkin kanssa kahden keskistä aikaa ja molemmat pojat saavat aika kivasti yksilöllistä huomiota. Alku kahdenkin kanssa oli hankalaa mutta nyt siihen on jo tottunut huomioimaan kahta lasta. Kolmas on monessa tutussa perheessä se ratkaiseva lenkki siihen että vanhemmat eivät enään jaksa ja kukaan lapsista ei saa enään tarpeeksi huomiota kun vanhemmat on ihan loppu.Kyllä vauvakuume ei näemmä lopu mutta joskus on ajateltava järjellä. Kolme lasta yhdessä pienessä huoneessa ei ole kovin järkevää etenkin kun on omistusasunto josta ei ole tarkoitus muuttaa varmaan koskaan pois.

mutta minusta nämä kaksi tyttöä ovat juuri hyvä perhe

- lapset ovat hyvä parivaljakko keskenään (5- ja 3,5-vuotiaat)

- liikkuminen, matkustaminen ym helppoa. Monissa hotelleissa ym 2+2 mahtuu hyvin, kolmas aiheuttaa jo vaikeuksia

Lisäksi kumpikin tyttö alkaa nyt jo olla niin iso, että arki helpottuu päivä päivältä. En ole varma jaksaisinko aloittaa koko "rumban" uudestaan.

Ja niin onnekas olen ollut että ne olen saanut. Lapset on jo isoja, joten ei edes tee mieli aloittaa vaipparumbaa alusta, kaikki valvomiset yms.

Tyydyn ihailemaan ja hoitamaan ystävieni vauvoja.

kun oli kaksi niin minä ainakin halusin sitä kolmatta. Minusta meillä tytöt oli jo isoja (3 ja4v) kun sitten sen kolmannen saimme.

Nyt meitä on jo 7henkeä tässä perheessä ja AIVAN mahtava on kyllä! Ja kyllä meillä on rahat riittänyt. Vaikkei nyt mitää rikkaita ollakaan, mutta lapsilla on jokaisella harrastukset. Ne on niitä valintoja. Ja sitä mitä arvostaa. .

siis tarkoitus oli sanoa että sama kuin aikaisemmin joku oli vastannut.Meillä myös tyttö,ja pieni poikavauva,enkä enempää voi edes lapsia saada.

Tytöt ovat nyt meilläkin 4 ja 5 kuten ap:lla, ja elämä on helpottunut TOSI paljon vuoden aikana. Ei jaksa enää mennä mankelia läpi. Nyt on uusien haasteiden aika!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat