Sivut

Kommentit (28)

- lapsilla seuraa toisistaan

- perhe ahtuu hvyin asuntoon ja autoon

- liikkuminen vaivatonta

- kyläily helppoa verrattuna vaikkapa nelilapsiseen perheeseen

- vanhempien voimavarat riittävät

Kun kuopus oli vauva, halusimme molemmat vielä kolmannen lapsen jossain vaiheessa, mutta toinen valvottava vauva sai onneksi molempien mielen kääntymään siihen, että kaksi on juuri sopiva määrä - onneksi siis molemmat olemme sitä mieltä, olisi kamalaa kaihota vauvaa jota toinen ei halua. Meidän perustelut:

* kaksi valvottavaa, allergista vauvaa on tarpeeksi, emme jaksa enää valvoa

* tuntuu ettei minulla ainakaan muutenkaan ole voimavaroja ja jaksamista jaettavaksi useammalle lapselle

* asunto ja auto menisi vaihtoon jos kolmas tulisi - emme halua muuttaa

* kaksi lasta on helmompi saada joskus hoitoon mummilaan kuin kolme, kolme pitäisi jo jakaa mummien kesken, ovat itse sanoneet etteivät jaksa hoitaa enempää kerrallaan kuin kaksi

* nyt alkaa jo elämä helpottaa niin paljon (3 ja 5v) etten jaksa aloittaa alusta kaikkea

* nämäkin lapset on ollut vaikea saada alulle, ei jakseta enää aloittaa sitä yritystä ja pettymistä kuukaudesta toiseen, luultavasti en enää tule raskaaksi, toinen munasarja jo puuttuu sairauden takia

Olemme siis onnellisia näistä kullannupuista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Me kummatkin olisimme toivoneet vielä kolmatta, mutta minulla on krooninen sairaus joka on huomattavasti pahentunut viimeisten 2 vuoden aikana, en enää jaksaisi raskaus- ja pikkuvauva-aikaa (mieheni auttaa muutenkin paljon, siitä ei ole kyse), varsinkin kun lääkityksestäkin pitäisi sen takia tinkiä.

Emme ole vielä ihan lopullisesti luopuneet toivosta, mutta jos monta vuotta vielä odotamme, tulee minullakin ikä vastaan (olen kyllä vasta 37, mutta kumminkin).

tuntuu siltä että menoa riittää ihan tarpeeksi 4 v ja 2v8kk kanssa :) Toisekseen kolmas lapsi vaatisi jo ehdottomasti isomman asunnon mihin meillä ei ole varaa..asumme vuokralla siis ja ahdasta on jo nyt. Autokin varmaan pitäisi vaihtaa jos on 3 turvaistuinta tarvitsevaa... Ja haluan nyt nauttia näistä kahdestakin! En tiedä jos joskus kolmas mutta se on sitten sen ajan asia.

pyytää anteeksi kun tunkeutui teidän ketjuun.:)

JA tuosta sylittelystä. Kyllähän syliä tulee annettua kaikille. :) NUo isommat eivät enää vaa mielellää tule.:) Mut kaikki on saaneet syliä niin paljon kun ovat halunneet.

Meillä oli alunalkujaan niin, että minä halusin 3 ja mies 2 lasta. Nyt meillä on 2 ja luulen, ettei kroppani kestä enää yhtään raskautta. Olen edelleen täysi toipilas 2. synnytyksestä, josta aikaa 1,5 vuotta. Pitkiä ikäeroja en haluaisi, joten... Täysin en ole vielä sopeutunut ajatukseen "vain" kahdesta lapsesta, juuri mitään vauvatavaroita en ole antanut pois, mutta pian sen aika olisi edessä.

Kaksi lasta, terveitä, tyttö ja poika, mitä voisi vielä toivoa enempää, meillä on jo kaikki mitä haluamme.Näin jää vanhemmillekkin laatuaikaa keskenään, voi hoitaa myös avioliittoa ja panostaa suhteeseen täysillä. Sitä paitsi olemme melkein neljäkymppisiä, lapset 5 ja 10 v. . Jää aikaa kaikkeen enemmän, kun on "vain" kaksi lasta, myös omiin harrastuksiin, ystäville yms. Mukavaa elämää.

että pelkään kolmannen jäävän jotenkin ulkopuoliseksi, varsinkin jos olisi poika.

Itse lisäksi aina toivoin saavani kaksi lasta samaa sukupuolta joko tyttöjä tai poikia. Lapsuudenperheessäni tulin huonosti toimeen vuotta vanhemman veljeni kanssa, todella riitaisaa varhaislapsuudesta alkaen. Nyt omat tyttöni ovat toistensa parhaat kaverit.

kolmannen haluammekin.

Meilläkin tilanne, jolla IHMEEN moni näyttää perustelevan lapsilukumäärän jäämisen kahteen, eli meillä on sekä tyttö että poika. Mutta silti toivomme kolmatta, ehkäpä vielä neljättäkin.

Vierailijaäiti92

Syy:

1.Palkkat ei riitä
2.isompi asunto täytyy hankkia
3.on vaikeaa hoitaa ison määrän lapsia
4. Täytyy muistaa elää itsekkin ja muistaa miehen kanssa suhdetta.
5. Oma kroppa tarvii lepoa

Halusin lapsen niin sain lapset. Mutta haluan pitää huolta myös kropastani ja terveydestä ja olla tyytyväinen itseeni. Onnelliset vanhemmat on yhtä kuin onnelliset lapset. ))

Raskaus on vaikeaa aikaa ja kroppa muuttuu.
Kaksi lasta ei ole sama kuin kolme.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat