Mies suuttuu nopeasti ja hajottaa tavaroita

Vierailija

Avomieheni ja kihlattuni suuttuu todella helposti. Leppymiseen kuluva aika riippuu riidasta. Mies myöskin suuttuu vieläkin enemmän jos alan itse väittää vastaan tai muuten riitelen takaisin. Yleensä koetan sovitella, mutta joskus tyhmänä alan myös riidellä. Muutaman kerran kun olen itsekin liittynyt riitaan niin mies on hajottanut jotakin kodistamme. Heittänyt esim. lautasen lattialle, nyhtänyt onnenbambuni ruukusta ja tallonut hänelle aiemmin antamani suklaarasian päälle.

Jos mies on omasta mielestään suuttunut turhasta niin jälkikäteen kyllä pahoittelee asiaa. Mutta monesti vika on hänen mielestään minussa. Minun mielestäni hänen tulisi oppia malttamaan mielensä.

En halua erota, mutta onko mitään mahdollisuuksia, että mieheni voisi oppia pois tästä äkkipikaisuudesta? Entä onko muita, joilla on samanlainen mies?

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Kannattaa jättää se omiin oloihinsa/huomiotta raivarin aikana. Se kyllä siitä tasoittuu sitten. Älä mene mukaan tunnepuuskaan.

Meillä on myös 2 lasta joista tyttö yhtä äkkipikainen kuin isänsä! Ihan samoin hänen kanssaan: kohtaus menee nopeiten ohi kun ei ole huomaavinaan tai korkeintaan sanoo että koita rauhoittua ja vasta kun hepuli on ohi niin jutellaan.

Mies itse sanoo että " liian lyhyet piuhat" ...hermostossa siis ;)

Omani ei ole koskaan ollut väkivaltainen ja jälkikäteen aina pahoittelee suutahdustaan.

Vierailija

Päinvastoin, hänhän kanavoi aggressionsa tietoisesti vaarattomaan kohteeseen mieluummin kuin käy käsiksi.

Itselläni on ollut tuollainen mies jo 20 vuotta, ja ainoastaan kerran hän on tönäissyt minua ja siitäkin on toistakymmentä vuotta. Säikähti itsekin siitä!

Mutta sen sanon kyllä, ettei tuo ohitse ainakaan mene. Päinvastoin, voi lisääntyäkin.

Kyse on pohjimmiltaan siitä, millaisen riitelytaktiikan miehesi on lapsena oppinut ja mitä hän itselleen sallii. Ja kun hän huomaa, että hän noin voi käyttää valtaa sinuun, hän lisää tuollaista käytöstä. Vallan käyttöä on juuri se, että yrität itse säädellä tekemisiäsi ja suuttumistasi, että et provosoisi miestäsi.

Sinuna kävisin perusteelliset keskustelut miehen kanssa. Tee selväksi, että hänen riehumisensa pelottaa sinua, vaikkei hän sinua löisikään - hän on kuitenkin iso mies ja käyttäytyy suuttuessaan väkivaltaisesti.

Kerro myös, että tuolla tavoin mies pakottaa sinut säilömään kaunasi ja ärsyyntymisesi, ja se on haitaksi parisuhteellenne. Kaikki kauna ja viha jää hautumaan kumminkin ja purskahtaa esiin jossakin vaiheessa, mikä ei miehestäsikään voi olla kiva asia. Paljon parempi käsitellä harmit heti, eikä säilöä ja paisutella niitä.

Jos tuntuu siltä, ettei miehesi pysty muuttamaan käytöstään, niin mieti tarkkaan, miten pelottavaa se sinusta on.

Vierailija

Näin oli meilläkin ensin- rikottiin tavaroita ym. kunnes eilen äijän päässä napsahti..

Mies sai kauheat raivarit kun tuli yöllä kännissä kotiin. Uhkaili tiputtaa minut parvekkeelta, repi hiuksia, sohi nyrkillään nenäni edessä. Soitin hätänumeroon ja poliisit vei putkaan.

Tänään tuli takaisin ja on vieläkin ihan raivona.

Eipä olisi uskonut :(

Vierailija

Meillä mies (ja minä!) paiskoi tavaroita rikki suuttuessaan. Kun lapsia syntyi, puhuttiin monta kertaa asiasta ja molemmat otti tavaksi, että poistuu vaikka ulos, jos tekee mieli rikkoa jotakin. Tää tehosi meillä oikein hyvin.

Mutta niinkun joku tossa sanoi, niin se vaatii mieheltä tahtoa muuttua ja halua myöntää, että joku on vialla. Jos sun mies vaan sanoo, ettei mitään muutettavaa ole, niin se ei varmana muutukaan.

Vierailija

Oikeasti hän on pahoinpitelijä, naistenhakkaaja. Tällä hetkellä hän hakkaa itsetuntoasi (joudut sovittelemaan tai hän hermostuu) ja kun rikottavaa ei ole kädenulottuvilla, hän lyö sinua ja lapsia.

Vierailija

Yritän nyt antaa miehelle aikaa rauhoittua, enkä vaadi, että leppyy yhtä nopeasti kuin minä. Juttelimme pikaisesti miehen kanssa vielä illalla. Anteeksi pyyntöä ei vielä tullut, mutta kertoi kuitenkin mikä häntä ärsyttää ja miksi suuttui. Sanoin hänelle, että tehdään jatkossa niin, että hän saa rauhassa riidan jälkeen rauhoittua, ilman että itse huseeraan siinä vieressä.

Mies ei ole suomalainen, mutta kyllä vastaavia tapauksia varmaan löytyy joka kulttuurissa. Miehen perheessä on myöskin kuri ollut tiukka lapsuudessa ja on edelleenkin. Miehen isä on myös lyönyt miestäni useammin kuin kerran.

Vierailija

mutta kyllä ne tavarat on lennelleet puolin ja toisin. Asiaa on puitu ja nykyisin ukko lähtee ulos tuulettumaan - ei kyllä ihan niin helposti enää menetä hermojaan.

Kannattaa myös käydä läpi niitä asioita, mistä mies (tai sinä) suuttuu, jos aina sama asia, niin sehän on helppo purkaa rauhallisena hetkenä, eikä silloin kun hermo menee.

Vierailija

mutta käsittämätöntä kuinka joku alistuu tuollaiseen, sinultahan viedään oma tahto ja minuus kun jatkuvasti joudut muokkaa omaa käyttäytymistäsi toisen mukaan.

Tosiasia on se, että kyllä miehesi vielä sinuakin lyö, niinkuin joku kirjoittikin, haluatko sen päivän nähdä.

Älä anna oman elämäsi käydä helvetilliseksi.

Toki uskon että miehesi on myös ihana ja kiltti ja mukava, mutta jos hallitseva puoli on noin kamala, niin ei se ole parisuhteen arvoinen.

Vierailija

Lapsuudenkodissani jouduin väkivallan kohteeksi (isä ja veljet) - äidin yllyttämänä. Heidän mielestään olin syypää kaikkeen perheessämme. Muutama vuosi sitten sain kuulla, että isäni olisi pitänyt tappaa mut (isä on tehnyt itsemurhan).

Vierailija

Itse riitelisin mieluiten niin, että hetki painetaan täysillä ja heti perään sovitellaan. Mies kuitenkin vaatii aikansa leppyäkseen. On vaikea välillä riidellä kun riitelytavat ovat aivan erilaiset! Koetan nyt olla itsekin joustavampi ja päästän miehen omaan rauhaan rauhoittumaan. Eiköhän se ole molemmille parempi.

Nytkin mies on parin kaverinsa kanssa ja saa siellä olla rauhassa. Katsotaan millä mielin on kun tulee kotiin. Toivottavasti ei nukkuisi toista yötä sohvalla..

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat