Seuraa 

JUHANNUS VIIKON PULINAT

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10572266&p=3&tmo...

=) Lisbet ja poika, 37+3.

Sivut

Kommentit (76)

Heippa kaikille. Täällä yks joka on raatanut töissä koko juhannuksen, vielä olis kaks päivää töitä ja sit neljä vapaata. Aika kuitti olo on jo nyt, en hirveesti jaksa kommentoida.

Sup-sup suppareita kaikille loppupään enskoille!! Hoyt, Peipposka, Lisbet ja Juska. Kai Titi-uullekin jo voi toivotella suppareita, mulla muuten synnytyssairaala sama kuin sulla =)

Dajm, koita ihmeessa perua se työkeikka. Mulla nyt rv25 enkä 8h työpäivän jälkeen jaksa muuta ylimääräistä kun kevyet kotihommat(nekin vain jos on nukkunut hyvin). Älä rasita itseäsi liikaa..

Buuffalla oli ollut kiireinen kaupunkipäivä. Kylmä vesi tekee kyllä hyvää väsyneille jaloille.

Voikaahan hyvin enskakamut =)

hermione ja Onni rv25+6

Tännehän olikin tullut kivasti viestejä sitten eilisen vierailuni, kivakiva...

Millaste: onpas siulla olut vähän kummallisen kuuloinen kesälääkäri, harmi.

Sanle: vai poika tulossa, onnittelut muutenkin hyvistä ultrakuulumisista! Vitsit, en malta kyllä itse odottaa: rakenneultra on ensi viikon perjantaina. Puhuttiin eilen miehen kanssa siitä, kysytäänkö sitä sukupuolta, jos suostuu näyttämään. Lähinnä halusin varmistaa, että haluaako mies sen tietää tosiaan, kun aiemmin sanoi, että ei välttämättä haluais, mutta sitten kuitenkin muutti mielensä. Nyt oli päätös pysynyt eli kysytään, jos se näkyy.

Pikku-Juska: minäkin utelen, että liittyykö tuo viikottainen ultraus siihen raskausmyrkytys-epäilyyn vai miksi ultrataan niin usein? Hyvä, että näyttäisi olevan kaikki kunnossa masussa ultran mukaan. Onnittelut uusista viikoista! Sinne vois toivotella suppareita varmaankin...

Titi: no höh, sinullakin ollut vähän ¿toistaitoinen¿ sijainen neuvolassa, harmin paikka. Kyllä kai nyt sydänäänet pitäs noilla viikoilla jo löytää melko helposti, eikös ne saata kuulua ihan korvalla kuunnellenkin? Jospa Vimpula olis laskeutunut, kun merkit siihen viittaavat. Ja suppareitakin sadellut, jokohan siellä kohta olis jännät paikat. Toivottavasti saat kuitenkin pinniksen kuntoon. Tai jospa se Vimpula ootteleekin sen valmistumista, että pääsee siihen sitten köllimään... : )

Juliaana: vaan olipa kiva nähdä tutut tunnusvärit tällä puolella : ) Onnea vielä plussauksesta ja tervetuloa, vanha kuumeilijakamu! Ja tosi hienoa, että otit listaemon paikan hoitaaksesi. Lähiaikoina synnyttäneet eivät varmaan ole käyneet sen takia sinne synnytyspäiviään merkkailemassa, kun listaa ei kukaan nyt ole aikoihin päivittänyt (Nincan synnytyksen jälkeen).

Hoyt: siellä suppareita, tsempitystä vaan!

Hermione: Millaiset vaunut tilasitte? Meillä turvakaukalo, sitteri ja varmaan rintareppukin saadaan vähän käytettyinä (kummilapsella käytössä olleet). Pinnis tulee olemaankin sitten sellainen ¿perintökalleus¿, jossa mie ja siskoni sekä siskon lapsi ollaan nukuttu. Hyvässä kunnossa kuitenkin. Nepparien mysteeri jäi vielä selvittämättä, kun en eilen jaksanut töiden jälkeen enää raahautua sinne kauppaan. Ja nyt on kyllä ihan pakko sanoa samat sanat tuosta ¿työn raskaan raatamisesta¿, kuin sie miulle, että älähän rasita itseäsi liikaa : )

Peipposka: ihan tosiaan siullahan on jo huomenna laskettu aika! Hupsista! Toivotaan, että vaavi on täsmällinen, suppareita ja tsemppiä. Pitääpä testata muuten tuota Opera Mini ¿selainta...

Malaika: sielläkin taitaa olla univaikeuksia? Täällä vähän samaa vaivaa: aina ei uni meinaa tulla tai sitten heräilen vähän väliä vessaan, juomaan vettä, kylkeä kääntämään, itikkaa jahtaamaan jne... Viime yön nukuin ihmeen hyvin ja aamulla olikin ihan taivaallinen olo! Miehen mukana olosta: minua yllätti kovasti, miten innoissaan mies on odotuksessa mukana. Tuli ekaan neuvolaan ja ekaan ultraan mukaan, on lukenut neuvolan oppaita varmaan enemmän kuin minä ja silittelee masua ja huhuilee vauvalle sinne melkein joka ilta. Ja on yleensäkin ihanasti tukena.

Pore: onkos sulla tänään synttärit: onneksi olkoon!

Lisbet: sielläkin vauva taitaa olla laskeutunut. Johan sitä noilla viikoilla voikin varautua, että lähtö synnärille saattaa tulla milloin vaan : )

Quickvue: kiva kuulla, että miehesi hyväksyi vauvauutiset. Nyt siis kunnon Onnittelut plussauksesta! Anteeksi, jos utelen, mutta onko siun voinnissa tai muuten jotain sellaista, miksi miehesi epäilee kestokykyäsi? Iso elämänmuutoshan se on, mutta kyllä toisaalta odotusaika valmentaa siihen ja uskon kyllä, että yhdessä jaksatte. Tuohon epilepsia periytymiseen en oikein osaa sanoa mitään.

Oho, tulipas pitkä sepustus ihan huomaamatta...

(.) Omaan napaan ei mitään ihmeellistä. Viime yön sain pitkästä aikaa nukuttua hyvin ja voi miten mukavalta tuntuikaan! Ensi viikon perjantain rakenneultraa odotan jo nyt malttamattomasti, toivottavasti Pätkiksellä on kaikki kunnossa. Ja se kans jänskättää, että suostuuko näyttämään sukupuolensa. Harmi vaan, ettei mies pääse mukaan töiden takia.

Dajm + Pätkis 19+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Huh tänään aamulla kasin aikaan lähdin liikenteeseen ja asken vasta tulin kotiin. Tuli ravattua hammaslääkärissä, kelassa ja shoppailemassa näin ensimmäisen lomapäivän kunniaksi. Jalat on kyllä aika tohjona vaikka niitä jo kylmällä vedellä suihkuttelinkin. Mutta ei haittaa, mukavaa oli :)

Dajm: Sinuna koittaisin jättäytyä reissusta pois, vaikka et stressaisikaan niin silti se vaikutti rankalta hommalta 25 viikolla olevalle. Ja muutenkin kannattaa varmaan mainita tuosta stressaamisesta vaikka neuvolassa jos se on jatkuvaa. Stressihormoonihan vaikuttaa vauvaan ihan yhtäläilla kun äidin muutkin mielialat.

Susanna taisi olla uusi palstailija. Tervetuloa joukkoon.

T: Buuffa ja Nuuro 30+1

Kiitos korjauksesta!

ps. kuka vaan meistä voi siis olla seuraava - jännää!!!!!!! Vieläkös kaikki loppupään enskat on yhtenä kappaleena? Tulkaas ilmoittelemaan itsestänne :)

-peipposka-

Hmm... Suruista. Ehkei tämä ole surun paikka tai mitään, mutta...

Tämä raskaushan on odottamaton, yllätys sekä minulle että poikaystävälle. Äsken kerroin että en todellakaan pysty tekemään keskeytystä, koska omatunto ei sitä kestäisi. Tuli sitten kovin hiljaista langan toisessa päässä... Sanoi oudolla äänellä että " jaha, pitää sitten miettiä. Jutellaan illalla."

Millä mielellähän tässä nyt sitten pitäisi odotella iltaa... Sääli kun meillä menee nämä työvuorot niin ristiin, ettei ehditä nähdä kuin vasta myöhään illalla.

Huolestuttaa. Tämä on asia, josta en jaksaisi ruveta väittelemään, koska tämä ei ole maailman helpoin asia minullekaan. En tosin halua poikaystäväänikään menettää... Eilen hän kyllä kovin vannoi, tiedon saatuaan, ettei tule minua jättämään.

Katsotaan nyt mitä tästä eteenpäin. Huolestuneena odottelen iltaa.

Jahaps! Onpas täällä ollut actionia!

Oon taas kännykällä liikenteessä, joten en kauheen pitkää romaania viitsi näpytellä.

TITI: älä murehdi painosta! Mullakin noussut välillä kilon viikossa ja välillä ei yhtään. Tässä loppuvaiheessa se on aika paljon kiinni turvotuksista jne. Älä siis ota paineita... Toivotaan, että sateet pikkuhiljaa loppuu, ja pääset fiksaamaan sen pinniksen.

SANLE: vai että poika! Onnittelut! Kiva kun suostuivat sen kertomaan rakenneultrassa. Me vielä jännätään kovasti kumpi tulee. Muutenkin onnittelut hyvistä ultra kuulumisista.

QUICKV: tsemppiä alkuraskauteen! Toivottavasti pääsette miehenne kanssa samalle aaltopituudelle ja pääsette yhdessä odottamaan tulokasta innolla! Suosittelen, että menette vaikka yhdessä ekaan neuvolaan juttelemaan asiasta. Saa mieskin kysyttyä kaikki häntä askarruttavat kysymykset. Tsemppiä!

PIKKU-JUSKA: hassua, että teillä ultraillaan koko ajan. Liittyykö se tuohon toksemia epäilyyn? Meillä siis ultrattu viimeksi rakenneultrassa. Suppareita toivotan sulle! Eiköhän nää vauvat ala pian jo syntymään!

HOYT: vai että sitä ollaan etuilemassa ;) . Ei vaan hieno homma, että alkaa pikkuinen näyttämään syntymisen merkkejä! Huomennahan meillä poksuu taas viikot! Apua, aika menee niin nopeaan...

HERMIS: kiitoksia suppareista! On niitä tässä muutama tullutkin, ja kovasti odottelen nyt niitä lisää. Yritä muuten saada tuota duunikuormaa hiukan pienemmäksi. Muuten vietät loppuraskauden saikulla ja se jos joku olisi tylsää... Henkinen rasitus on yhtä pahaa kuin fyysinen.

JULI: TERVETULOA!! tosi hienoa, että plussasit ja vielä luomuna! Ja erityisen loistavaa, että otit tuon listaemon paikan. Kesäkuisista taitaa muuten kaikki muut olla jo synnyttäneet paitsi mä.

( . ) omaan napaan ei ihmeempää. Tässä sitä odotellaan... Huomenna tosiaan laskettuaika. Neuvolassa muuten th heitti yhden minulle uuden tiedon tänään. Ilmeisesti lapsen syntymäaika riippuu myös siitä, kuinka säännöllinen kierto äidillä on. Eli jos äitin menkat on tullut tosi säännöllisesti ja muutenkin hormonikierto on kunnossa syntyy lapsi todennäköisemmin laskettuna. Eli siis kun mulla kierto aina ollut tosi tosi tarkka, niin saattaapi olla, että kaveri syntyy viikonlopun aikana! Se jos joku olisi ihanaa. Alkaa olla jo tämä oleminen nimittäin aika rankkaa... No nyt lopettelen, kun alkaa tämä näpyttely käymään peukaloiden päälle. Tsemppiä kaikille enskoille!

Peipposka ja vaavi 39+6

Pitää tässä kohta lähteä hakemaan mies töistä ja lähdetään sitten auttamaan äitiä muutossa. Jospa siitä muutaman supparin saisi palkaksi!

Kävin aamulla neuvolassa, vaikka oikeasti aika olisi ollut vasta perjantaina. Mulla on ollut vaan jotenkin niin väsynyt olo ja ei ole oikein saattanut paljoa syödä. Taitaa vaan olla jotain loppuraskauden pahoinvointia, kun kaikki mittaukset oli ok. Puhuin taas samalla rytmihäiriöistä, joita on ollut siis puolesta välistä raskautta asti ja eihän terkka oikein osannut niihin mitään kommentoida. Ehdotinkin itse, että käyn otattamassa sydänfilmin, jotta nähdään onko se edelleen ihan ok ja saan itselleni mielenrauhan loppuajaksi. Terkka näyttää filmin huomenna lääkärille ja soittelee sitten oliko siinä mitään erikoista. Äippäpolille en oikein ole innostunut lähtemään, kun rytmihäiriöitä tulee kuitenkin sen verran vähän ja kohtahan tässä synnyttämään mennään ja toivon mukaan sille tielle nuo vaivat jää.

Muutenkin koko päivä ollut melkoinen, kun aamulla löysin meidän toisen gerbiilin ketarat ojollaan häkistä. Oli siis yön aikana kuollut. En olekaan nähnyt sen käyvän syömässä useampaan päivään, vaikka hengissä on kuitenkin ollut. Ikää sillä oli jo 2,5v, joten odotettavissa oli ettei enää kauan elä. Saas nähdä elääkö toinen gerbiili (kuolleen poika) enää kauan, kun joutuu yksin olemaan ja silläkin ikää jo yli 2v. Mutta tällaista se elämä on!

Kelankin kanssa joudun vielä asioimaan, kun minulla piti loppua työsopimus tämän kuun loppuun, mutta työnantajalta oli tullut viestiä, että onkin jatkanut sopimusta vuoden loppuun asti, vaikka en siis tosiaan tänä vuonna enää töihin mene. Outoa! Soitin heti Kelalle, että muuttuuko päiväraha-asiat, mutta virkailija ei osannut sanoa, vaan otti numeron ja aikoi soittaa takaisin, mutta eipäs mitään ole kuulunut vielä. Pitää itse nyt huolehtia, että asia tulee selvitetyksi etten joudu takaisin myöhemmin maksamaan rahoja. Kaikkea sitä voikin olla!

Omaa napaa tässä nyt vaan tuli, mutta sehän tässä vaan mielessä nyt pyörii. Mielenkiinnolla tosin pitää käydä aina tarkistamassa onko kenellekään tullut vielä lähtöä! Kaikille muillekin hyvää vointia! Ja uusille tottakai tervetuloa kirjoittelemaan!

Hoyt rv38+5

Nytköhän sitä sitten alkoi täälläkin tapahtumaan?! Mulla on nyt tullut muutama tosi kipeä supistus... Jännää! Katsotaan miten tilanne etenee... Nyt just on taukoa supistuksissa.

Merihepalle kiitokset tsempityksestä! Jännää miten eritavalla synnytykset ihmisillä etenee. Mukava kuulla, että olette noin hyvin vauva-arjen saaneet pyörimään.

Titille en osaa kyllä sanoa mitään tuohon punertavaan vuotoon. Kannattaa varmaan kysästä neuvolasta. Tsempityksiä, ja toivotaan, että teilläkin olisi jo synnytys lähenemässä!

Juskalle ja muille loppupään enskoille vielä vilkutuksia! Hermionelle kanssa kiitos tsempityksestä. Joskos tämä meidän vauva alkaisi pikkuhiljaa syntymään. Jatkan suppareiden bongailua...

Peipposka 40+2

Hyvä, että sait asian kunnolla esille! Toivottavasti vuorosi olisivat jatkossa aamuvuoroja. Mulla oli tosi rankkaa silloin alku- ja keskiraskaudessa, kun minun seuraajani ei vielä oltu valittu ja minun piti pystyä suoriutumaan tuotantoryhmän muutoksista ja uusista alkaneista projekteista. En halunnut " valittaa" , joten tein vain kiltisti hommani ja ylitöitäkin melkoisesti. Olisi pitänyt avata suu! Noh, onneksi kaikki sujui hyvin eikä ongelmia tullut. Kun tuuraajani sitten aloitti olin jo aika valmista kauraa... Heti tosin helpotti, kun sai tuupattua hänelle hommia :) .

Aloitetaan omalla navalla: Kiitos kaikille tuota rankkaa työreissua kommentoineille, ihanaa tsempitystä täällä kyllä saa aina tarvittaessa! Teinkin päätöksen asiassa: en lähde sinne reissuun ja kerroin siitä jo pomollekin. Kommentit oli kyllä vähän ärsyttävän ympäripyöreitä: ¿katsotaan sitten sitä tilannetta¿ ja ¿kyllähän sinuu siellä tarvittais¿... Mutta ei voi mitään, en halua/jaksa/uskalla lähteä tuollaiselle reissulle. Jos ei muu auta, niin haen saikkua. Nyt on Pätkiksen hyvinvointi tuhat kertaa tärkeempää kuin mikään työjuttu.

Buuffa: meinaan kyllä neuvolassa mainita tuosta työstressistä jotain. Katsotaan, mikä on neuvo. Kyllähän minä itsekin olen joutunut esim. loma-ajankohdissa joustamaan töissä, joten jotain joustoa nyt tässä tilanteessa täytyisi tulla myös työnantajan suunnalta. Stressi ei ole hyväksi, en vaan tiedä oikein mikä auttais... Onnea uusista kympeistä!

Hermione: koitahan jaksaa vielä tää päivä töissä ja lepäile kunnolla vapaalla.

Jushka: tsempitystä, jospa se Naksu sieltä pikkuhiljaa alkais haluta ulkomaailmaan : )

Peipposka: joo, siksipä juuri ajattelinkin, että on reilua kertoa tuosta jaksamisongelmasta jo nyt, että ehtii työnantaja hommata tuuraajan. Ostitkos palapelin? Minä bongasin Anttilasta sellaisen Kaj Stenvallin ankka-palapelin joskus muutama viikko sitten, mutten tullut ostaneeksi. Pitäsköhän varustautua jo äippälomaa varten, ja käydä ostamassa? : )

Pikku-Juska: Sinä taidat olla innokas käsityö-ihminen? Aika söpöt nuo pöksyt ; ) Voi kun olis itselläkin taitoa tehdä itse vaatteita... tai kai sitä ehkä oppis, jos opettelis. Toivotaan, että protskut ei nyt taas sitten kohoa liikoja.

Ostimme viime viikon shoppailukierroksella sitten vaunut! Ei ollut ihan vielä tarkoitus muuta kuin katsella ja vertailla, mut kun sopivat ja vieläpä alessa olevat löytyi, niin mikäpäs siinä. Nyt odottelen, että saisin hakea ne kaupasta hypisteltäviksi : )

Dajm + Pätkis 18+6 (puoliväli lähenee....)

Tästä mun työputkesta..

Meidän osastonhoitaja (joka tekee listat) on ollut nyt pitkään pois. Ensin sairasloma sit kesäloma putkeen. Ja listat on tehnyt yks karsee eukko joka ei juurikaan välitä ihmisistä, pääasia että saa vaan listat tehtyä keinoilla millä hyvänsä. En mä edes tiedä tietääkö se että mä olen raskaana kun ei sitä meidän osastolla juurikaan näy?

Eilen oli talon johtaja pistäytynyt ja katsastanut meidän työvuorolistaa. Hän oli ihan ääneen ihmetellyt että miten raskaana olevalla naisella teetetään noin pitkä työputki? tarkoitti siis minua. Laitoin nyt toiveen että kesäloman jälkeen aina äitiysloman alkuun asti mieluummin aamuvuoroja (ne kun meillä on kaikista mukavimpia, helpoksi ei voi sanoa mut työkavereita on aamussa aina eniten ja apua saa nopeasti kaikessa missä tarvitsee).

Jospa se toive menis perille..

Kiitos huolenpidostasi =)

[color=red]Oon tässä pitkin päivää yrittänyt niitä saamarin pölyjä pyyhkiä, mutta hommasta ei tahdo tulla mitään kun puuskuttaa ja ahdistaa koko ajan. Ja sitten supistaa kun menee kyykkyyn ja on pakko mennä lepäämään. Ottaa päähän kun ei yksinkertaisesti jaksa tehdä mitään ja tekemistä kyllä olis ja aikaa samaten... Onko muilla loppupään odottajilla samanlaisia tuntemuksia? Sitten kun en ole ollenkaan sellaista laiskottelija tyyppiä niin ei tosiaankaan huvittaisi maata sohvallakaan... Äsken vessassa käydessä tuli taas sellasta vaaleenpunaista/rusehtavaa valkkaria, pitänee ihan yleinen kysymys heittää tuonne palstalle että tietääkö joku mitä se meinaa. Ei se tuoksahdakaan pahalle että tuskin mikään tulehdus on, itse luulisin että kohdunsuulta tihkuttaa verta valkkarin sekaan, olisko sit just ennakointia limatulpan irtoamisesta tai jostain... Pitänee soittaa huomenna neuvolaan ja kysäistä sieltä että mitäs tämä nyt meinaa. Tosin sielläkin on se sijainen joka ei tiedä mistään mitään joten saa nyt nähdä tuleeko sieltäkään mitään selvyyttä asiaan... No, pitänee lähteä yrittämään jos saisin vielä keittiöstä pölyt pyyhittyä, muualta talosta se homma onkin jo suoritettu...[/color]

Porelle piti tulla kommentoimaan, että se on tosiaan ihan uskomattoman hieno fiilis, kun näkee np-ultrassa pienokaisen huitomassa vimmatusti! Siinä kohtaa varmasti kolahtaa myös miehelle, että pieni ihminen sieltä on syntymässä :).

Lisbetille toivotan vielä suppareita, kun teilläkin menee tuo 38 puhki nyt! Pian meillä on jo vauvat tällä puolen mahaa!

-peipposka-

Kiitoksia kaikille tsempityksestä! Tosiaan LA on tänään, mutta aika hiljasta on... Äh ja pöh - ei taida siis meidän vaavi syntyä ihan vielä. Mulla ei ole juuri mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Vain näitä pieniä supisteluja (osa kipeitä ja osa kivuttomia) silloin tällöin ja sitten tosi kipeet nivuset. Joten siis alhaalla vaavi on, mutta ulos hän ei ole vielä tulossa. Kävin urkkimassa tuolla kesäheinissä, niin siellä tapahtuu vaikka mitä ihmisillä! Ei mulla ainakaan mitään limatulppaa ole tullut puhumattamaan mistään tosi kipeistä supistuksista... Noh, pitää olla kärsivällinen. Vauva tulee kun on tullakseen, eikä sitä millään nopeammin saa tulemaan! Miten muuten muilla loppupääläisillä - onko teillä jotain merkkejä lähestyvästä synnytyksestä? Löysin tällaisen sivun, jossa noita merkkejä on listailtu http://www.pampers.fi/fi_FI/content.do?type=101&contentId=2367&currentid....

Suppareita iso kasa kaikille loppupääläisille!! JUSKALLE, JUSHKALLE, GREETASILLE, LISBETILLE, TITILLE JA HOYTILLE!! SUP-SUP-SUP!! Kyllä nämä vauvat pian jo syntyvät :)

Malalaika oli kysellyt tulevien isien rooleista vauvaprojekteissa. Meillä tämä lähti yhteisestä innostuksesta, kun miehen parhaalle kaverille syntyi esikoinen. Hurahdettiin molemmat, ja tosiaan huhtikuussa 2006 jätettiin ehkäisy pois. Plussan teinkin sitten lokakuun lopussa juuri ennen häitä. Häistä tuli sitten holittomat :)

QUICKV: hienoa, että pääsitte miehen kanssa keskustelemaan asiasta, ja että hän suhtautui asiaan hyvin! Onnea vielä kerran! Tsemppiä myös odotusaikaan ja toivotaan, että kaikki menee hyvin.

DAJM: Kiitoksia suppareista! Toivottavasti kaveri pian innostuu syntymään. Tsemppiä sulle sinne rakenneultraan. Toivottavasti pätkis näyttäisi sukupuolensa.

JUSKA: Kyselit nimistä ja siitä, onko niitä tullut mietittyä. Meillä on muutama vaihtoehto sekä pojalle että tytölle. Tosin kuten Titi tuossa mainitsi, pitää toki nähdä onko tulokas yhtään meidän pohtimien nimien näköinen. Ajateltiin kuitenkin toinen nimi ottaa suvusta, joten sitä ei tarvitse meidän pohtia.

HERMIONE: mukavaa vapaapäivää sulle! oot kyllä lomapäivä ansainnut :)

TIPU: tsemppiä viimeiseen työpäivää! Nyt sitten vaan kesälomalle ja siitä sitten jatkuu äippävapaa.

HOYTilla kanssa poksui tänään viikot! Jännä nähdä kumpi meistä lähtee ekana nyyttiä hakemaan. Tosin voihan olla, että joku (Lisbet, Titi, Juska, Jushka, Greetas) ohittaa meidät vielä, kun niin monella on jo täysiaikainen raskaus! Jännää!!

Peipposka ja vaavi 40+0 (hui!!)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat