Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (39)

Huomentapäivää Sissit!

Juuri hetki sitten kampesin itseni ylös pedistä, söin aamupalan ja sitten koneelle lukemaan teidän kuulumiset. Tulimme eilen mökiltä kotiin ja jotenkin omassa sängyssä nukutti nyt oikein hyvin :) Koti on paras paikka! Juhannus sujui kivasti Savossa, ilmat vaihteli alun tuulisuudesta mukavaan auringonpaisteeseen ja jopa helteeseen. Perinteisestihän se Jussi taas tänäkin vuonna vierähti. Poikkeuksena, että uimaan en mennyt, enkä maistellut muuta kuin Pepsimaxia. Vesi tuntui tosi kylmältä ja kun edelleen aina välillä supistelee ajattelin, että on paree vain kuunnella itseänsä. Mulla on nauvola tällä viikolla, niin näkee sitten tuon kohdunsuun tilanteenkin. Lapset nauttivat mökkielämästä täysillä. Meidän mökkirannassa vieraili äiti sorsa ja sen 9 poikasta aina aamuisin ja iltaisin. Leipä tuntui maistuvan lasten syöttämänä oikein hyvin :).

Sain viime viikolla varattua meille sen Tallinnan matkankin heinäkuulle. Mennään siihen uuteen Tallink Spa kylpylä hotelliin viikonlopuksi. Ihanaa, en malttaisi odottaa. Toivotaan, että todellakin tuo kohdunsuu on ja pysyy kiinni, niin uskaltaa kylpeä ja nauttia muutenkin olostaan.

Nyt huomaa, että vauva ja kohtu kasvaa vauhdilla koko ajan, vatsanahka on niin pinkeä, että tuntuu, että se ei voi enää kamalasti venyä. Mulla ei ole raskausarpia tullut noista aiemmista raskauksistani, mutta nyt en yhtään ihmettelisi jos vaikka tulisi. Sen verran kireenä tuo iho on etenkin siis tuossa masussa. Turvotuksia on edelleen hyvin vähän, mutta liikkuminen sen sijaan on erittäin " ankkamaista" . Välillä pitää oikein keskittyä kävelemiseen, ettei vaakkuisi eteenpäin niin hassusti :). Mä todellakin näytän siltä, että synnytän heti kohta, enkä kahden kuukauden päästä.

Se on kuulkaa mullakin tänään " kolmikymppiset" , kun raja paukkui rikki tänään. JES!!!

Tänään on ohjelmassa jalkahoito ja alennusmyynnit, joten tää menee nyt tästä taas ja palaa taas myöhemmin.

Haikarapolska ja neiti masukki 30 tasan!

muistaakohan kukaan enää mua.... Meillä on ollu kiireistä aikaa raksalla ja nyt ollaan uudessa. Tosin nukutaan asuntovaunussa, mutta tavarat on täällä ja kaikki pääosin tarvittava toimii. Juhannus vietettiin rauhas mökillä ja oli oikein hauskaa. Miehellä on vain tää viikko lomaa, niin otetaan siksikin nyt pioeni hermolepo raksaamisesta, mitä nyt jotain pientä tehdään. tänään laatoitettiin takanedusta aj haettiin pakolliset lamput siis loisteputket kaupasta.

Omaan masuun kuuluu myllerryksiä ja ei epäilystä etteikö villi yksilö tulisi. Neuvolantäti on sitä mieltä, että poika siel on, mutta ultrassa povattiin tyttöä... No kiva että säilyy yllätyksenä. Meilläkin on päiovitelty lyhyttä ikäeroa, meillä esikoinen on huomenna 1v 4kk. Mulla laskettu aika aikaistui tod näk ihan syyskuunb alkuun. Mulla on todettu raskausajan diabetes, jota hoidetaan vaan ruokavaliolla. Paastoarvo oli 5,5. Muuteen ei ole ihmeempiä vaivoja tässä vaiheessa. Painoa ei ole tullut grammaakaan! Mä siis olen ylipainoinen ja alkuajan pahoinvointi tiputti kiloja pois ja nyt olen lähtöpainossa... Mutt semmoisia tänne

Minna, masuaarre/helmi rv jotain 29 tienoilla ja elsa-esikoinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pitäis vissiin ruveta töissä jo huonetta ja pöytää siivoamaan kun ei muutakaan oikein jaksa tehdä, kyllä on helpotuksen huokaus kun perjantaina täältä lähden, ihanaaa!!

Mullakin masuasukki tuntuu olevan varsin vilkasta sorttia, selvä rytmikin on havaittavissa, liikkeitä tuntuu aina jossain vaiheessa aamupäivällä, iltapäivä taitaa olla uniaikaa ja sitten taas illalla kun itse rauhotun sohvalle niin masussa alkaa varsinaiset hulinat. Hikkaa en ole vielä tuntenut, esikoiselta muistan kyllä selvästi että sen huomasi ja tunnisti ihan selkeästi.

Raskausarpien suhteen olen myös varsin onnekas, ei taida mun ihoon moiset tarttua. Pahoinvointia sen sijaan on mullakin havaittavissa, onneksi tosin paljon paljon lievempää kuin alkuraskaudessa, mutta jos syöntien väli venyy pitkäksi niin heti tuntee olossa. Toivottavasti ei tästä enää pahene.

Kovasti olette taas ostelleet vauvalle vaatetta ja tarviketta. Itse joudun vieläkin toteamaan, että yhtään mitään en ole hommannut enkä kaapeista vielä vanhojakaan kaivellut. Vähän alkaa jo tulla huono omatunto kun mitään en ole pikkuisen varusteiden eteen tehnyt..Esikoisen odotusaikana tilanne oli toinen kun piti yhtä ja toista hommata. Meillä esikoinen oli syntyesssään 53cm, joten ihan pieniä 56cm vaatteita ei ehtinyt kuin muutaman kerran pitää enkä niitä meinaa nytkään ostella, meillä ainakin poika kasvoi ihan alussa tosi nopeasti ulos vaatteistaan ja oli ihan sääli kun niitä ihania pikku nuttuja ei ehtinyt juurikaan pitää.

Jondeliini ja pikkuinen rv30+4

Kiva kun kaikkien juhannus näyttää menneen leppoisissa merkeissä.Niin meidänkin.Mökki-juhannus äidin ja hänen miehensä luona jossa oli tätikin miehensä kanssa mukana.Hyvää ruokaa, saunaa ja aurinkoa...

Mahan myllääminen on tosiaan aika hauskaa seurattavaa.Huojuu puolelta toiselle ja välillä kohoilee ja tekee mitä ihmeellisimpiä keikauksia.Todellista viihdettä mulle ja miehelle.

Tuli tuosta jonkun viestistä (sori kun nikki uupuu) mieleen, että onko joku tietty vuodenaika kun esim siitepöly ja heinäpöly allergiatestit tehdään?Oon ensimmäsitä kertaa elämässäni ollu keväästä asti aika tukossa päivittäin, ja mietin, jos jossain vaiheessa hakeutuis testeihin.Kai niille voi näin aikuisiälläkin siis herkistyä.

Osta&myy-palstalle jatkaa hän....

Pitkästä aikaa vähän kuulumisia. Juhannus sujui oikein mukavasti. Perjantaina matkattiin mun enon mökille saareen. Osan matkaan mä menin poikien kanssa isovanhempien veneellä, voi että kun pienet miehet oli innoissaan. Mies ajoi auton lähirantaan niin päästiin näppärästi sitten yöksi kotiin. Ohjelmassa oli saunomista, uimista (merivesi oli +19) syömistä ja kalastusta. Yöksi lähdettiin kotiin. Muksut sammui autoon n. 5min ajon jälkeen. Kotona kannettiin lapset sänkyyn ja grillattiin vielä iltapalaa miehen kanssa puoliltä öin. Lauantai ja sunnuntai menikin lähinnä muita kestitellessä.

Sunnuntai ahkeroitiin pellolla rikkaruohoja nyppien ja mies ja veljensä korjasivat vanhaa kaivoa jotta saatiin kasteluvettä. Nyt on kaivossa pumppu ja letkut kasvimaalle. Ekat uudet perunat alkaa olla syömäkokoisia. Porkkanoita ja mansikoita lapset ovat syöneet jo innoissaan. On se kumma kun nuo porkkanatkin maistuu kun ne saa itse maasta ottaa, muutoin ei meidän pienempi poika laita vahingossakaan mitään kasvista suuhunsa.

Masuasukki voi hyvin, potkinnasta päätellen ainakin. Kylkiluut ovat tulilinjalla. On kääntynyt pää alaspäin, ottaa kylkiluista vauhtia ja oikein poraa välillä päätään lantioon, auts. Vatsa näyttää kyllä koomiselta kun hyppii välillä puolelta toiselle ja on ihan muodottoman näköinen.

Heinänuhasta olen kärsinyt viime päivä oikein huolella. Allergialääkkeet ei tunnu oikein tehoavan ja aivastusten määrä on valtaisa. Tänään aamulla olotila oli kuitenkin jo edes vähän siedettävämpi, tiedä sitten vaikuttaako kun ulkona on vähän viileämpää.

no nyt herä pikkumies, tarvii mennä laittaamaan aamiasta.

minttupipsa rv 29+1

Voi miten tämä aika juoksee ihan käsittämätöntä vauhtia!!! Juhannus oli ja meni ja vaikea taas kuvitella miten ihanalle tuntui keskiviikkona jo lähteä juhannuksen viettoon ja kuinka pitkältä lomalta tuntui!! Oli kyllä ihana juhannus! Ja levollinen. Oltiin siis meidän perhe eli minä, mies, koira ja 2 kissaa porukoiden mökillä jossa olivat myös mun vanhemmat ja pikkusisko perheineen. Oskari on jo niin iso poika!!! Vaikea kuvitella että se muutaman kilon rääpäle joka hän vuosi sitten juhannuksena oli, istui nyt onnellisena kahluualtaassa ja roiskutteli vettä ja kiljui kuin palosireeni riemusta. Kyllä nämä selvät juhannukset on mun makuuni =). Iskä on absolutisti, äiti tais juoda yhden siiderin, sisko pari lasia viiniä ja mun mieheni ja lankoni vielä muutamat oluet. Oli mullakin omat " viinat" pari alkoholitonta siideriä. pari alkoholitonta olutta ja litra karpalomehua =D.. Vaikea enää ees kuvitella niitä parin vuoden takaisia " rymyjuhannuksia" jotka aloitettiin kavereiden kanssa jo torstaina ja aamusta iltaan dokaus jatkui sunnuntai aamuun saakka.. Olihan silloinkin hirveän kivaa, mutta pakko myöntää että en kaipaa sitten pätkän vertaa niitä aikoja!!!!

Kihlis oli mukana geimeissä juuri sen verran ettei tullut huoli ollenkaan. Kehtasikin aloittaa sen potkimisen ja takomisen aina ruokapöydässä!! Heh, koittakaas syödä kun toinen pamauttelee oikein kunnolla =D. No joo, kyllä mä silti SÖIN!! Huoh, painasin varmaan about 100 jos just nyt pitäs punnita..

Äiti kovasti yritti tuntea potkuja, mutta eipä se kukkokaan käskien kieu! Joka ainoa kerta liikkeet loppuivat kuin seinään kun mamma lähestyi kätensä kanssa =D.. Mä en ite ihan hirveästi tykkää mistään mahan silittelyistä (paitsi mies saa tietty paijata, saisi tehdä sitä paljon enemmänkin) joten ehkäpä mä ite sit jännityn jotenkin niin että Kihliskin sen vaistoaa...

Miehellä taitaa alkaa tulemaan kova huoli synnytyksestä.. Se mietti jo voisko mut laittaa sairaalaan sillon kun laskettu aika tulee täyteen. Hei halooo!!! Heh, se nimittäin pelkää jos ei ehitäkään kättärille ajoissa =) Meiltä ajaa sinne noin 15 minsaa.. " Mutta mitäs sit tehdään jos se syntyy autossa" ja eihän hän voi ajaa samaan aikaan jos mä synnytän takapenkillä..

Ja sitten samalla se pelkää ilmeisesti että Kihlis tulee minä päivänä tahansa.. Kun just viimeksi eilen se laskeskeli että jos se ees muutaman viikon vielä pysyisi masussa. Voi rakasta!! Vaikka toki, eihän sitä ikinä tiedä milloin vauva päättää syntyä.. Ei tosin minkäänlaisia syitä ole ainakaan toistaiseksi siihen että Kihlis tulisi yhtään etuajassa. Mä varmaan lyllerrän vielä lokakuussakin lapsi mahassa!!

Nyt on pakko jatkaa hommia!

Kivaa maanantain jatkoa kaikille!

Colis ja Kihlis jo 27+4

Arki astunut kuvioihin - ja ihan mukavalta tuntuu sekin :)

Juhannukset mennyt kaikilla nähtävästi hyvin. Niin meilläkin - Isäni mökillä, joka päivä vähän erilaisilla kokoonpanoilla. Lapsia ja aikuisia sopivassa suhteessa (ja karvaisiakin kavereita). Juhannus saunassa käytiin, mutta en kyllä itse uskaltanut uimaan. Hyviä ruokia riitti, limppari maistui minulle, perinteisiä kesäpelejä ja yleistä rentoutumista. Iltaisin maistui uni aika nopsaa - ja niin kuin joku muukin sanoi, kotona maistui sitten unet yllättävänkin pitkään koko porukalla :)

Raskausarvista tuli mieleen - Mulle on tainnut muutamia tulla jo. Tosin oli edellisestäkin erästä jäljellä omat viirunsa ja niistähän ne venyy sopivasti uudestaankin, että onko nyt sitten ne vaan pistäneet silmään, vai onko uusia(?). Masunahka on jo turhauttavankin kireenä, rasvausta vaan kait.. Mutta TIEDÄN että seuraavien 13n viikon aikana kerkee tulla vielä monen monta arpea :/ *höh*

Äitiyspäiväraha päätökset tuli tänään postissa :D Samoin äitiysavustus, jonka otin rahana, maksetaan torstaina.

Taidan lukasta nuo edelliset jutskat vielä loppuun..

Dumle rv *jaa mitäs ne onkaan* 27+4

Mie täällä palstalla notkun, kun mies tekemässä autoon huoltoa, että uskaltaa hyvillä mielin lähteä reissuun.. Lapsukaiset touhuaa omiaan, muutama lähti isännän mukaan auton pohjaa ihmettelemään.. =)

Dumlekos se raskausarvista kirjoitteli? Juuh, nuo ikävät riesat ovat saapuneet tännekin.. Masuun tai rintoihin mulle ei ole niitä ennenkään tullut, mutta sen verran kiristää tuo takaliston iho, että siellä kai nuo vanhat, jo " hävinneet" arvet muistuttavat olemassa olostaan.. =( Kun ne yksi päivä huomasin, tuli ihan paha mieli.. Olenkohan hieman turhamainen??

Lisäksi olen huomannut, ettei kannata katsoa tällä hetkellä vanhoja kotivideoita.. Lapset tuossa tänään laittoivat viime kesältä yhden pyörimään ja katsahdin sitä hetken itsekin.. Näytin " kevyeltä" .. On se jännä, miten tätä olotilaa odottaa ja sitten tuskailee.. Vaikkakin toisaalta nautin täysin rinnoin.. Mutta kyllä nykyään, varsinkin lämpöisinä päivinä, on voimat aika kortilla.. Ei paljon ylinmääräisiä jaksa tehdä.. Onneksi tuo ukko-kulta patistaa lepäilemään..

Jotain piti muutakin kommentoida, vaan enpä enää muista.. Vauva ollut tänään varsin aktiivinen, ihan aristaa jo masua..

Odottelin kovasti tänään vesisateita.. Eipä ole näkynyt.. Kaipaa tuo meidän piha jo vettä, enkä jaksaisi sitä alkaa kastelemaan.. Kunhan nyt tomaateille kasvihuoneeseen saisi vettä vietyä.. => LAISKOTTAA!!!

Heitin tuossa kuopuksen heti aamutuimaan ratsastusleirille ja mielessä oli vielä pinet aamu-unet sen jälkeen, mutta eipä sitten enää väsyttänytkään. Outoa :). Nyt siis täällä.

Peikkoäet, elektiivinen sektio tarkoittaa juuri tuota ennalta suunniteltua keisarinleikkausta. Mulla on indikaationa ahdas lantio. Lapset eivät mahdu tulemaan alateitse maailmaan ja sen takia sitten tuo leikkaus. Ensimmäisessä synnytyksessä asiaa ei vielä tiedetty ja ihan normaalisti käynnistyi synnytys kestäen 30 tuntia ennen kuin vauva hätäsektiolla sitten viimein ulos saatiin. Sen jälkeen sitten ymmärrettiin kuvata lantio ja todettiin, että alatiesynnytys ei tule onnistumaan. Kuopus tuli sitten jo suunnitellulla sektiolla, kuten taas tämä kolmaskin.

Alkuun riitti päivittelijöitä siitä, että voi harmi kun et voi kokea tuota alatiesynnytystä ja kysymyksiä siitä koenko olevani huonompi äiti. Se tuntui tosi kummalliselta ja oudolta. Tuli jotenkin syyllinen olo, mutta aika pian pääsin noiden kommenttien yläpuolelle. Nyt taas kun synnytys lähestyy näitä ihmettelyjä ja kysymyksiä on alkanut puikahtaa esiin, mutta yleensä kuittaan asian sillä, että keisarinleikkaus on toinen tapa synnyttää, jossa ei kyllä kivulta tai vastavuoroisesti lapsen tuomalta onnen tunteelta säästy. Henkilökohtaisesti koin ensimmäisessä synnytyksessäni kaiken muun paitsi ponnistusvaiheen, joten jotain perspektiiviä asioihin kyllä löytyy.

Nuo viime päivien lööpit ovat olleet surullista luettavaa. Itsekin ajattelen niin, että se oikein tapa synnyttää on se, mikä ei vaaranna äidin tai lapsen/lasten henkeä.

Masukuva oli tosi hieno, kiitos siitä peikkoäet. Pitäisiköhän mun viimein käydä katsomassa miten tuo siirtäminen näille sivuille tapahtuisi...jääköön se nähtäväksi.

Piti jo aikaisemmin kommentoida myös rakkausvauvan kuvia. Komia on masu ja ah miten ihania tytön vaatteita olitkaan löytänyt. Teidän böönälla on jo ihan oma garberoobinsa.

Mä olen ihan tyytyväinen näihin tämän hetkisíin säihin, nimittäin olen alkanut hikoilemaan. Aamuisin herään tukka märkänä ja nukun ilman peittoa. Päivisinkin mulla on koko ajan kuuma. Ihan semmonen " mummotauti" olo, vaikka kyseessä mammataudin yksi oire :)

Nyt kahvin keittoon!

Haikarapolska ja neiti masukki 30+3

Mies lähti just asiakkaalle ja minä makaan aivan ähkynä tässä sängyllä kun tuli hieman ahdettua aamiaisella.No aikaa on yhteen saakka kun onneksi sai pitää huonetta hieman pidempään.

kamala ilma ulkona, ei huvita mennä sinne pyörimään.

Eilen hieman kiertelin kaupoilla mutta ei onneksi tarttunut mitään mukaan.

Itselleni en kyllä nyt mitää osta ja vauvalla on todellakin tarpeeksi vaatetusta.Meidän neidit kylläkin tarttis syksyksi kouluvaatteita.

ikäerosta on ollut puhetta.meillä tytöillä on 1v 8kk ikäeroa ja olen ollut tosi tyytyväinen.Silloin kun Sonja syntyi niin oli Sara-siskosta jo apua vauvan hoidossa (haki vaippaa,tuttia,keinutteli sitterissä..)ja oli siinä touhuisssa muutenkin ylpeänä siskona mukana.Leikkineet ovat yhdessä ja välillä tuntuu että ovat kuin kaksoset kun kysyy esim.että onko nälkä niin Meillä ei ole nälkä,Me halutaan ja Me tullaan...

Se on kiva kun on seuraa toisistaa mutta toki osataan myös tapella!

Kiva kun peikkoäet oli laittanut masukuvan:)

Jotakin piti kommentoida mutta tää pää...

palailen myöhemmin taas;)

Heips!

Terveisiä sairaalan ensiavusta. Mulla ja vauvalla kaikki hyvin, ei hätää. Esikoinen oli eilen jumppatreeneissä loukannut toisen peukalonsa ja sitten vasta tänä aamuna kertoi asiasta ja näytti turvonnutta, sinertävää sormeaan. Mitenkään kovin kivulias sormi ei ollut, eikä siis kipulääkkeitä tai kylmää edes peukkuun tarvinnut, mutta ajattelin, että parempi mennä näyttämään varmuuden vuoksi. Odotettiin neljä tuntia lääkärille pääsyä! Ja lopputulos oli se, että sormea ei edes kuvattu. Lääkäri oli sitä mieltä, että kyseessä on vain pahempi venähdys. Hyvin mahdollista, että näin on, mutta mun mielestä se oltaisiin kaiken varalta voitu kuvata. Etenkin kun aiempi kokemus on pikku sormesta, joka jätettiin hoitamatta ja nyt on ikävästi koukussa ja kummallisessa asennossa. Kyseessä kuitenkin pieni naisen alku, jolle estetiikkakin jotakin merkitsee. Jokatapauksessa neljän tunnin odotuksen päätteeksi sormeen pistettiin tukeva sidos ja se siitä. Ei auttanut, vaikka pyysin useampaan otteeseen josko sormen voisi kaiken varalta kuvata. Ehkäpä vien lapseni yksityiselle. Tuli taas mieleen minkähän takia noita veroja maksetaan. Raivostuttavaa!

Muuten kaikki ok.

Haikarapolska ja neitimasukki 30+1

Aamulla kävin sitten lääkärineuvolassa ja kaikki on ihan hyvin. Eiliset sokerirasitusarvot olivat kohdallaan (0h 5,0, 1h 7,3 ja 2h 5,3). Sf-mitta oli 27 eli yläkäyrällä mennään edelleen (taas ;), painoa on nyt tullut 4,5 kiloa eli viime kerrasta melkein puolitoista kiloa lisää. Mutta edelleen olen kilon verran kepeämpi kuin esikoisesta näillä viikoilla. Hemoglobiini oli vain 102 eli nyt pitää tsempata tuon raudan ottamisen kanssa. Pari per päivä pitää muistaa, nyt ottaminen on ollut vähän satunnaista. Arvasinkin tämän kun on alkanut väsyttää taas ihan eri tavalla kuin ennen. Pikakuuri nyt sitten rautaa että jaksaa kesälomailla :) Verenpaine oli 106/60

Pää-asia että kaikki oli hyvin, paikat kiinni ja voin siis lomailla aivan rauhassa. Tyttö on viihtynyt kotona tosi mainiosti siskoni ja kummipoikani kanssa. Eilen ruoka odotti kun menin kotiin, voisikohan tätä palvelua jatkaa vaikka jouluun asti, hih! Enää kolme työpäivää lomaan ja ajatukset alkavat kieltämättä olla jossain ihan muualla kuin täällä arkisissa puuhissa.

Helsingissä ainakin sataa, joten illaksi pitää kehitellä varmaan jotain kivaa " sisäpuuhaa" muksujen kanssa.

Mukavaa tiistaita toivottelee Typykkä ja Hermis 27+5

Eipä ole tullut kirjoiteltua yli viikkoon. Juhannus meni puoliks maalla tapetoidessa ja puolet sit rauhallisesti kotona.

Mua on viime aikoina pyörryttäny aikalailla ja välillä näkyny tähtiäkin. Eilen oli sit neuvola ja syykin selvis. Verenpaine niin alhaalla. Muuten kaikki hyvin. Sykkeet oli 150-155 ja hemppakin oli noussu itestään 121. Pyöräily multa kiellettiin, koska kohtu painaa niin palleaan jo. Sano et oon niin lyhyt (157) et sen takia kohtu vie niin paljon tilaa mun mahasta. Olihan mulla sf mitta kaksi viikkoa sitten jo 30 cm! nyt tais olla noin 29. Puntari näytti kyllä neuvolassa ihan jotain muuta kuin piti nimittäin näytti et olisin laihtunu kahessa viikossa almoust 2 kg! Ja siihenhän en usko alkuunsa. Nimittäin kotipuntari näytti about kilon nousua. Joten kahen viikon päästä, jos puntari näyttää neuvolassa sit oikeeta niin voipi olla aika rankka nousu mukamas tiedossa!!!

Raskausarvista oli puhetta. Mulla on tullu pari ihan pientä alavatsaan, mut mikäs ihme se on kun tää maha näin yhtäkkiä teki kasvupyrähyksen.

Sitten tosi typerä kysymys.... Kuinka pieniä vaatteita te olette ostaneet. Meillä on hirveesti kokoja 62 mutta pienempiä ei oo hirveesti. Riittääkö jos ostan 56 cm vai täytyykö olla pienempiä? Tyhmä kysymys sillä, että meidän suvussa ollut viime aikoina aika isoja vauvoja ja ne ei oo paljoa pystyny käyttään nuita oieniä kokojaja mulle vaantoitotettu et ostaa isompia kokoja. Meille kuitenkin ilmeisesti tulossa ihan suht " normi" kokonen lapsokainen. Olenhan itekin näin pieni. Ainut laatuaan meitin perheessä ja suvussa... Persjalkanen mikä persjalkanen.

hain muuten eilen äippäpakkauksenkin postista ja kyllä oli niin ihania vaatteita. Just mun lempivärejä. Tyytyväinen olen siihen.

Mutta nyt täytyy lopettaa ja alkaa laittaan tavaroita kasaann. Lähetään taas päiväks maalle.

Uma81 28+5

Kaikilla tuntuu tuo Juhannuksen vietto sujuneen hyvin, mukava niin!

Pitäisi tässä pikkuhiljaa pakkailla reissua varten kamoja, mutta taidan jättää kaiken huomiselle..

Hain äitiyspakkauksen tänään postista, oikein mukavan näköisiä juttua! Kovin näytti vaan vaatepuoli isolta, mutta meillä on nyt tuota ihan pientä vaatetta hankittu niin, että pärjätään, niin kiva kun ne vauvat kasvavat niin nopsasti, niin on sitten valmiiksi jo vähän isompaakin vaatetusta..

Piiu ja 007 31+3

Oon tässä pari päivää ottanut ihan iisisti kun on ollut sitä päänsärkyä ja niitä valovälähdyksiä..

Tänään oli neuvola painoa tullu 800g/viikossa joka kertoo tuosta turvotuksesta.Vauvalla kaikki hyvin ja siellä se mesosi masussa kun sydänääniä kuunneltiin(142),Mun verenpaine oli HYVÄ ja ei ollu pissassakaan mitään ylimääräistä:))))))))))

Näköhäiriöt voi johtua jäykistä niskoista ja siitä että olen juonut liian vähän.Sain mukaani tikkuja joilla voin pissaa kotona stikstailla:)

Asuuko muuten joku tampereella tai turussa?

Olen huomenna lähdössä mieheni mukaan ensin tampereelle aamupäivästä kun sillä on siellä asiakastapaaminen ja sitten mennään turkuun jossa ollaan yötä.Kahville kerkeisin molemmissa cityissä jos jollakin on luppoaikaa?

Raskausarvista oli puhetta.Mulle ei ole nyt ainakaan vielä tullut.Esikoisesta ei tullu ollenkaan mutta tokasta tuli kun se iso köntti roikkui tuolla lähtökuopissa pitkään jo ennen kuin oli määrä syntyä ja sitten meni vielä yliaikaiseksi.

Hikottelusta myös on ollut puhetta.Täällä masussa hikkaillaan kyllä kovasti välillä.

Mieliteoista piti vielä kirjoitella.Mulla ei nyt ole koko aikana sen kummempia mielitekoja ollut kuin aluksi appelssiinit.Nyt on kuitenkin pakko saada joka päivä pakkaus nektariineja ja helmipuuroa aamuin illoin:)

@Piiu@ lähtee lomalle,mukavaa lomaa teille:)

Mun piti laittaa teille niitä kuvia uusista baby vaatteista ja päivitetty masukuva kun lupailin.

Nyt meille tulee kohta vieraita joten jos vaikka illemmalla linkittäis ne tänne.

Meidän eläintarhaankin ilmestyi uusi " jäsen" kun tulimme su mökiltä niin peura seisoskeli pihalla vastassa.Ketustahan laitoinkin kuvan aiemmin.

On tää kyllä landea.Me asutaan tosiaan hyvän kivenheittäjän päässä kehä III ja hämeenlinnan väylältä:)

nähdään taas....

moikka,

Neuvolasta palattu.kaikki ok.Painoa tullu jonki verran enkä jaksa stressaa tulee mitä tulee,olen jo valas:)

syke oli 148,paineet vähä koholla mut just kiirehtiny edellisestä paikasta sinne.Pisu puhdas,sf mitta oli 29,5cm.Mua sattu ihan kamalasti ku terkka yritti kokeilla vauvan päätä.Joten ei sitä enempää rönkitty,mutta oli kovasti sitä mieltä,että vauva on pääalaspäin.

Sokereiden kotimittausta pitää jatkaa 2 krt viikossa 1 päivä arkena ja toinen viikonloppuna.

Laittoi lähetteen synnytystapa arviointiin johon tulee kutsu n rv36.Sitte pitää kinua siihen käynnistykseen.

olipa typykällä rankka sokerirasitus.paasto arvo oli alhainen,ja varmaan se sokeri kohosi liian nopeesti liiaan paljon rasituksessa.

Toivottavasti rakkausvauvalla ei olisi raskusmyrkytys tulossa! (toivottavastti nickki meni oikein)

Meillä isäntä on lomalla,mutta joutuu tekee töitä melkein joka päivä enemmän tai vähemmän :(

eipä muuta ihmeempää...kotia vois siivoilla taukoamatta.

AuringonTytär rv 29+1

Yritän tässä tosiaan nyt sitten pakkailla seitsemän ihmisen ja pienen pienen koiran tarpeisiin kaikki tavarat, jotka reissussa tarvitaan.. Urakka on aikamoinen, tai siis lähinnä se, että muistaisi ottaa edes suurinpiirtein kaiken sen mitä mukana tarvitaan. Onneksi myös matkan varrella on kauppoja, joista saa täydennystä.. Onhan nyt sopivasti alennus myynnitkin, jos täytyy vaatetta hankkia.. =)

Mietin tosiaan jo itsekkin, että miten pärjään koko reissun lukematta tiedän kuulumisianne.. =) Puhelimellani kyllä pääsee nettiin, mutta taitaa olla hieman arvokasta puuhaa? Ehkäpä löydän itseni Kuopion kirjastosta netin ääreltä.. =) Miten niin muka riippuvainen meidän porukasta??? =)

Vettä satelee tasaisesti, vaan eipä haittaa.. Onhan tätä jo odotettu.. Pihamaa oli ihan pikkasen kuiva.. Tuota nurmikkoakin tuossa on sen verran paljon, ettei sitä kukaan ala letkulla kastelemaan.. Nousee vesilaskut muuten huippu lukemiin..

Mutta lapsoset tuossa kinuavat taas koneelle pääsyä.. Äippä väistyy takavasemmalle.. Ja jatkaa pakkausta.. Palailen taas..

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat