Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Hei vaan!

Ihana pieni poika syntyi 13.06. sektiolla, strategiset mitat 3030g 51 cm. Jouduttiin olemaan sairaalassa juhannukseen asti minun kohonneiden tulehdusarvojen vuoksi. Joten kotona oltu vasta muutama päivä arkea opettelemassa. Pojalla onneksi kaikki hyvin. On aivan ihana pieni pakkaus!

Senniinalla isot onnitteluhalaukset tytön johdosta!

Tässä vain pikainen ilmoittautuminen että kaikki on hyvin, poju heräilee kohta. Palailen sitten paremmalla ajalla.

Sivut

Kommentit (62)

SONJAEMMAlle oikein isot onnittelut pikkupojasta! Ja Senniinalle terveesta kotiutumisesta!

Mami69; uutta putkeen vaan ja yrittamaan... ja muille ihan vaan heiluttavat vilkutukset superhelteista!! Talla hetkella varjossa +44 astetta!

Hope voi mainiosta- on erittain pingottunu maha ja oikee jalka turvoksissa, mutta muuten kaikki okei!

Voikaa hyvin

-levinia ja Hope rv 28+2-

Kaak- Valtsu on jo seuraavana listalla ja siita kohtapuolin meikalainenkin...

[color=FF3030]Ani67 minä -67, samoin ukko (tyttö 03/05 on hänen, esikoinen 05/94 ekasta liitostani), asuinpaikka Varsinaissuomi), mies yrittäjä minä kotona, ei koiruuksia ei kissuuksia

Pietu-65 eli 41 juuri täytin, mies kaksi vuotta vanhempi, kaksi tyttöä, 97 ja 99 syntyneet ja kolmatta kovasti toivotaan, yksi km maalis-huhtikuun vaihteessa. Yritystä syyskuusta-05, haaveissa ollut minulla paljon kauemmin. Asun etelä-savon alueella

Emmi ja 37v, ja mieheni täyttää loppukesästä 37v. Vauvaa olemme yrittäneet elokuusta 2004, ja olemme onnistuneet 3km verran :-( Olemme NKL-jonossa

Sonjaemma vm -67, mies samanikäinen, Espoo, yksi koira, esikoista kuumeiltu 2 vuotta, hoidoissa. Takana 4 inseminaatiota ja 1 ivf josta plussa ja km rv 13, 2.ivf nega ja 3. ivf plussaa.

Trattis vm -65, mies muutaman vuoden vanhempi. Ei lapsia, koiria kaksi. Yritystä takana liian monta vuotta, kaksi keskenmenoa.

Senniina -68, mies -74. Mulla yksi clomilapsi ed.liitosta -99, miehellä ennestään 2 lasta. Lasta toivottu 9/05 alkaen ja 1-5/06 clomit+pregnyl. Hoitoihin 8/06. Eka inssi tehty 10/06 (hyvällä menestyksellä).

vm69 Minä olen 37 ja mies 41. Meillä kolme tyttöä, tänä vuonna 8, 7 ja 3v. Neljäs tyttö syntyi maaliskuussa 06 raskausviikolla 20+5, eikä siis ole kanssamme... vaan enkelinä pilvenreunalla. Km 11/06 ja 3/07. Asustamme Uudellamaalla.

Levinia ' 69; mies ´66

lapsia ennestaan nelja tyttoa 15/11/8/4-vuotiaita tana vuonna. Yritysta helmikuusta 06, pieni tm maaliskuussa, km 06/06 rv8, km 10/06. Viides siis tekosilla!

Teti olen 37 kohta ja mies pari vuotta vanhempi. Ei ole lapsia ennestään ja yritystä takana 11kk eli ollaan vasta alussa tässä yrittämisessä. Täällä savossa asustelen.

mami_69 Lapsi tervetullut 03/04, hoitoon lähdetty 01/05 ensin inssejä luonnolliseen kiertoon, sitten clomien kanssa. 01/06 Ivf/icsi saatiin 13 munasolua, joista 11 hedelmöittyi. Kokeiltiin kummallakin tavalla hedelmöitystä ivf/icsi, molemmat onnistui. Passit sitten 05/06 ja 06/06 nyt pakastin on tyhjä. Ja me siirrymme kunnalliselle puolelle hoitoon.

Pinkerton

Meillä on kolme lasta; kaksi leikki-ikäistä ja pieni vauva. Me olemme nyt vasta tässä pikkuvauva-vaiheessa, kun tapasimme toisemme ei-niin-nuorena ja lapsettomuuskamppailujakin on käyty. Ikää meillä on hiukan alle 40 toistaiseksi vielä ;)

Isotikru: olen vm-69, mies kahta vuotta vanhempi

Asutaan pääkaupunkiseudulla, molemmat on työelämässä ja lapsiakin on 4, poika 13-v, tytär 10-v sekä kaksostytöt 6-v. Tuulimuna 10/06.

Ankkis Täytän ensi kuussa 38 ja mies on saman ikäinen. Lapsia on kaksi, 12-vuotias tyttö ja nykyisen miehen kanssa 2-vuotias poika. Vielä yksi olisi kiva saada jonon jatkoksi ja pikkuveljelle kaveriksi.

Hyrysysy Olen pienen -03-tammikuussa IVF-hoidon tuloksena syntyneen pikkuprinsessan äiti,jolla ikää on 3-viikon päästä 39v.

Maiti, 39 v, mies 32 v., ei lapsia ennestään. Yritystä 1,5 vuotta, selittämätön lapsettomuus. Hoidoissa.

syystoive, 39 v. mies 40, 5 lsta, 6. päättyi km 11/06. Asumme uusimaalla.

Kaoma, 38v., mies 34v. 3. hoitorupeama lakaa alkuvuodesta -07. Kaksi keskenmenoa ja kaksi kohdunulkopuolista raskautta.

Lintupien, vm67. Kaksi lasta, edelliset tulleet miltei heti yrittämään alkoittaessa, uusi toivottu odotuttaa itseään.

Minea68, mies -75 Keski-Suomesta. Kolme poikaa, -91, -01, -04. Keskenmenoja saman verran kuin onnistuneita raskauksia vuosien varrella.

mirjalii, vm -61, mies 49. Ent. liitosta lapset 24,22,17. Vauvakuume iski kovalla voimalla pari vuotta sitten, kun meillä asui toista kuukautta sellainen nuori perhe, jolla oli vajaan vuoden ikäinen poitsu. Otatin silloin kierukan pois ja elin toivossa..

Valdevina, ollaan molemmat 4-kymppisiä, meillä on kaksi teini-ikäistä nuorta. Tuulimunia 04/05, 07/05 ja km 06/06 nyt onnellisesti raskautunut.

Salome haluaa lisätä itsensä kuumeilijoihin. Ikää jo reippaasti yli 40. Meillä on kaksi pientä lasta ja minä (enemmän kuin mieheni) kuumeilen vielä sitä kolmatta. Kokemusta on tuulimunasta ja keskenmenosta.

Angeliq1 -68 vuosimallia, yhden lapsen (-01) mamma. Avoliitossa ja mies on nuorempi. Asun alle 50 000 asukkaan kaupungissa, jonne muutin viitisen vuotta sitten.

Riina67 hakeutumassa siunattuun olotilaan. 3 lasta, keskenmenojakin ollut.

Ximona; Olen siis ihan pian 40v täyttävä, kovasti on lasta yritetty, joskin ennuste on huono. Olen huomattavan ylipainoinen, tupakoiva ja vanha, lääkärit varmaan nauraisivat pihalle, jos menisin sinne lapsettomuuttani valittamaan. Keskenmenokin oli viime vuoden syksyllä, varhainen sellainen ja lääkäri totesi silloin, että saattoi olla onnenkantamoinen ja käski pudottamaan painoa. Niin teinkin, ja nyt on 10 kg pois, olo on tietty hieno senkin puoleen, mutta nyt on vähän ollut ongelmia näiden kuukautisten kanssa.

Peltimetsuri

Olen 37-vuotias, mieheni hieman vanhempi. Entuudestaan kaksi lasta, 4 v ja 7 v. Pääkaupunkiseudulla asustellaan.

Ullrike

Minä ja mies molemmat -64. Luomuna syntyneet pojat 06/03 ja 11/04.

Pippuri04

39 v, mies 8 vuotta vanhempi, lapsettomuus taustaa ja silti saatu kaksi ihanaa lasta hoidolla (2v ja 5v) ja nyt kolmosta kuumeillaan.

Snööpe

Minä 68, mies 65, pojat 12/02 ja 03/05, kolmatta odotellaan jouluksi ;)

-crisse-

Olen vm-69, viides hartaasti toivottu lapsi ois odotettavissa marraskuulle -07.

äitivelho

Täytin juuri 38. 2 biologista lasta on jo. Vauvakuumetta yritetty hillitä jo 3 vuotta.

hobe69

Olen -69 ja mies -73. Yksi poika, vm-06. Muita raskauksia tuulimuna 11/04, ja pikkuisen alkion menetys 05/07.

Plussanneet 60-lukulaiset:

Teti la 20.2.07, poika syntyi .2.07

Emmi la 25.3.07, tyttö syntyi 4.4.07

Tale68

Pinkerton, tyttö syntyi 16.5.07

Mutkala-65, tyttö syntyi 21.5.07

Panjo

Sonjaemma 11.6.07, poika syntyi 13.6.07

Senniina 27.6.07, tyttö syntyi 19.6.07

Valdevina 21.7.07

niisku65

Yllätysäiti

Levinia 15.9.07

syystoive 16.9.07

Pietu 13.11.07

Isotikru 22.11.07

Peltimetsuri 21.12.07

Wemppa 29.12.07

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pinkerton: Olet kyllä oikeassa, siinä mitä kirjoitit Emmille... Jos raskaus alkaa heti toisen perään ja on huonoa oloa, niin odotus voi olla varmaan aika kamalaa. Itse en vaan kärsinyt kakkosta odottaessa mistään vaivoista, joten siksi muistan ajan ihan positiivisena.

Eli jos EMMI sulle kävi " vahinko" , niin samalla toivon, että olosi on koko raskauden huippuhyvä!!

Minea: Joo, kyllä saisi sateet jo loppua. Työmatkaakin ajelee mieluummin selkeässä säässä kuin tuossa kamalassa sateessa. hyvä kun välillä eteensä näkee. Tsemppiä sinne maalausurakkaan. Ja toivottavasti viikon päästä tulee su suuri riemu!!!

Senniina: Tuliko uusia kommentteja äidiltäsi?

Kyllä niitä nukkujiakin on. Mun veljelläkin on sellainen. On kateeksi käynyt välillä... Säkin toivottelit mulle jaksamista töihin jossain vaiheessa - Kiitos!!

hobe69: Kyllä te saatte sen toisen vauvan!! Luota siihen.

ankkis: Kiitos sullekin sanoistasi. Rauhallisesti yritän ottaa, mutta kyllä se töissä joskus on vaikeeta.. Harmittaa kun en pääse tuota Serranoja katsomaan, koska olen äidiltäni sarjasta kuullut. Vanhana Mallorcan asujana kaikki espanjaan liittyvä on niin lähellä sydäntäni.

Miten sun lämpösi, onko jo laskenut?

wemppa

Yiihaa, Ankkiskin katsoo Serranon perhettä. Kyllä on Marcos kuumana maikkaan =). Meitsi on jäänyt ihan koukkuun Serranon perheen toilailuihin. Onneksi se tulee pojan päiväuniaikaan uusintana, jos aamulla nukutaan onnemme ohi =D

Toivotaan, että meillekin tulee nukkujavauva toiseksi, jos nyt edes koskaan saadaan sitä toista vauvaa. Kyllä pitää luottavaisin mielin sitä yritellä.

Meikä on nyt hurahtanut viimein kestovaippoihin. Tai en tiedä hurahtanut, kun kerran on käytetty, mutta oli helppo laittaa, piti vaatteet kuivana ja pepun siistinä, no hätä ja luontoa säästyy¿

Nyt netti kiinni ja etsimään fleecekangasta tilkkuloodasta ja leikkelemään kuivitteita harsoille ym. imuille¿ Niin täällä kans sataa ja sisällä pitää touhata niin päiväuniajat kuin leikitkin pojan kanssa!

t. Hobe

Mielettömät peruukit molemmilla neideillä. Meillä kun molemmat olivat karvaisia kuin kananmunat syntyessään, niin nuo tukalliset vauvat on jotenkin niin ihanan söpöjä.

Ernestiinalla on niin kaunis amorin kaari ylähuulissa. Ja Tiinuskakin on niin syötävän suloinen! Ihan tulee tippa linssiin kun noita kaunottaria katsoo.

-valdevina-

tyttö nukkuu taas..

Hobe, kuulosti tuo sinun esikoisesi päiväuneton toiminta ihan samalta kuin mulla esikoisen kanssa. Tissi suussa losuttiin päivät pitkät ja ties kuinka kauan ja usein öisinkin. Siksi olenkin niin ihmeissäni tämän neitokaisen kanssa ja mietin koko ajan, että koska se ähinä ja käninä alkaa..Bilirubiiniarvo voi olla vielä vähän kohollaan ja aiheuttaa uneliaisuutta nääs. Hyvin hän kuitenkin syö ja on unien välillä ihan virkeä ja pitkähkönkin tovin hereillä. Siskon kakkonen oli kans tällanen nukkuja, joten kai näitäkin sitten voi olla.

Muistan, että en osannut ollenkaan tulkita esikoisen viestejä. En alkuun ollenkaan ymmärtänyt, että onko hän nälissään vai mikä on. Mikään koliikkivauva hän ei ollut, mutta sellaista tuskasen olosta ähkettä ja puhketta kokoajan. Vaunuissa nukkui kyllä, mutta uni loppui siihen, kun kyyti pysähtyi..Olin kyllä hirmu riippuvainen pojasta ja tuntui, etten voi mennä vessaankaan ilman häntä.

Äitini tulee kohta " palauttamaan" esikoista. Katsotaan tuleeko kommentteja..

Oi kuinka ihania uutisia täältä löytyikään näin keskikesän juhlan kunniaksi. Oikein lämpimät onnittelut molemmille. Toivottavasti Ernestiinan keltaisuus on jo mennyt ohi.

Joku kyseli, nyt en muista kuka, että miksi mieheni suostuu yritykseen vain heinäkuun loppuun asti. Jaa-a, kunpa tietäisin! Alunperinhän hän ei suostunut yritykseen lainkaan, mutta asettamalla yritykselle takarajan, onnistuin kiristämään hänet mukaan edes muutamaksi kierroksi. Tämä on aikamoinen perhekriisi meillä ja aiheuttaa selvästi ongelmia tuohon pelipuoleenkin. Olen yrittänyt visusti olla kertomatta kierron vaiheita, mutta osaapa tuo iso mies itsekin kalenteria lukea. Tai sitten minä vain kuvittelen niin.

Nyt en ehdi enempää, kun pitää pakertaa vielä tooosi ahkerasi viimeinen viikko ennen lomaa, eli siis, poikien päivähoidon kesätaukoa.

Olkaatten varovaisia auringossa, toivottaa nimimerkki Punanaama alias Ullrike

ajatuksin Wempan kanssa! Ihanaa kuulla, että Sonjaemmalla kaikki hyvin. Meinasi jo huoli hiipiä esiin. Me kävimme aamulla kontrolliverikokeessa ja puoliltapäivin soittelen tuloksia. Pitäkää peukkuja, että arvot kohdillaan eikä sairaalakeikkaa enää tulis.

Ullrike kävin nopsaan lukemassa viestisi uudelleen ja se mitä en muistanut oli miehesi tulehtunut esinahka hah .. Koomista, täällä me kerrotaan kaikenlaista toisillemme, saattaisivat miehemme saada aimo yllätyksen, jos tietäisivät, että pelit sun muut ovat koko kansan luettavissa, onneksi, emme kirjoittele nimillä ;-)) hahaa

Mutta asiaan .. Todella kurja vaiva, nykyisellä miehelläni ei ko. vaivaa ole, mutta exmiehelläni kylläkin ja se on kiusallinen ja kipeä vaiva. Nykyistä miestäni vaivaa tyrä silloin tällöin ja sekin on kivuliasta ja silloin ei paljoa pelailla. Nyt sait hyvän syyn pyytää lisäkuukautta, jollei siimahäntä kerinnyt karkaamaan suojiisi ..

Ullrike täällä peukutan plussaa sinne teille !!!

t. emmi

sateista torstia vaan :)

Keskimmäinen kaselee teletappia, kaksi muuta nukkuu.

Emmi, *olen ilonpilaaja* minua kauhistuttaisi ajatus raskaudesta pian ed. raskauden jälkeen. Siis minä en kertakaikkiaan jaksaisi pyörittää arkea ja hoitaa vauvaa, kun tulisi alkuraskauden uskomaton väsymys. Tai pakko se olisi, jos olisi raskaana, mutta vapaaehtoisesti itse en lähtisi tavoittelemaan sitä ;) (Kun ne lapset eivät odota eivätkä hiljennä vaateitaan, vaikka äiti puhuisi norjaa yli äyräiden tai liikkuisi valkoisena haamuna nelivetoa lattialla otsanahkaa liikuttaen.)

Toivon sinulle onnea ja tärppiä, mutta myös sitten jaksamista masun ja vauvan kanssa.

Mamille en muistanut laittaa pahoitteluja. paljon olet joutunut kokemaan, onneksi vielä jaksat yrittää KUN kerran toive omasta lapsesta elää. Välillä tuntuu, että tällä lapsenteko-polulla kannustaa ihmisiä vapaaehtoisesti takomaan päätään seinään ja satuttamaan itseään..... Mutta kun kumminkin monesti niiden epäonnistumisten jälkeen on tullut onnistuminen....

mentävä. tsemiä kaikille!

Lomaani joudun odottelemaan vielä 2 viikkoa. Mutta ei se mitään kun tietää, että odotus palkitaan. Ja totta, uskotaan jo vihdoin siihen, että meillä menee kaikilla odotuksetkin hyvin ja sekin odotus palkitaan.

Tiedätkö mitä, mullakin on himo turkin pippureihin... Ja toinenkin tuttu juttu.. nuo keltaiset tarralaput..

Mutta jos nyt muistaisin mennä syömään. Siihen ei onneksi tarvitse muistuttajaa kun vatsa elämöi niin kovasti.

wemppa

Voi että mua nauratti Senniinan ja Valtsun aatokset meikäläisestä post it tarralappuja vetelemässä. Tosin mut tuntien, sekään ei varmaan ole mahdoton ajatus.

Olipa kiva lukea, että Valdevinalla on olo ollut pirteä!!

Senniina: No onpa sulta jo kiloja lähtenyt!! Minä kyllä saan niitä aina raskausaikana helposti kasattua, mutta pois ne lähtee toooosi hitaasti.

Joten kyllä sun äidin kommentit voi jättää ihan omaan arvoonsa.

Emmille toivon mukavaa juhlapäivää. Minäkin kävin tänään Hesassa töiden jälkeen. Ostin itselle pari paitaa H&M:stä. Oltiin kavereiden kanssa syömässä ja käytin hyväkseni Helsingissä olon. Omalla paikkakunnalla kun ei ole kuin S-market, K-kauppa ja pankit...

Eikö ole aivan ihanaa seurata miten pikkuTiinu kasvaa... Nyt jo löytänyt kätensä. Ihana tuo, että kiljuu ja itse pelästyy.

Ullrike: Voi harmi sentään. Paha varmaan miehelle mennä sanomaan, mutta JOS voisit niin sanoisit, että kavereidenkin mielestä ansaitsisit lisäaikaa " sen" vaivojen vuoksi.

Ja nyt olen kyllä ihan loppu ja valmis sänkyyn.

wemppa

unohtui siis omat jutut... mulla on oikeesti aivojen toimintahäiriö. Tänään mm. nostin automaatista 40 euroa, mutta jätin rahat ottamatta. GREAT!!

Mutta se tarina päättyi ihan hyvin miljoonan puhelinsoiton jälkeen.

Neuvolassa kaikki oli kunnossa. Sydänäänet kuuluivat hyvin ja hemoglobiini oli noussut 122:sta 139:ään. Verenpaineet ok ja mun oma paino oli tippunut 200 g. Mä ihmettelin sitä, että laskettua aikaa oltiin muutettu, vaikka sitä ei pitänyt muuttaa, kun aikaistu vaan neljällä päivällä. Mutta kuitenkin la on nyt 25.12. ja mulla onkin viikkoja " jo" 14+2.

Nyt ei sitten kai muuta...?

wemppa

Kyllä näitä sinun kuulumisia onkin odoteltu! Hienoa, että kaikki on hyvin ja nyt vain nautiskelet pienestä pojusta!

Se on sitten seuraavaksi meikkiksen vuoro!!! Uups, nyt alkaa jo ihan jänskättämään omasta puolesta kun ei enää tartte muiden puolesta jännittää...

Nyt onkin saanut jo rampata viikottain neuvolassa tai lääkärissä. Tänään oli neuvolan vuoro. Kaikki on periaatteessa ok sf-mitta ei onneksi enää ole kasvanut edellisestä kerrasta (onkin jo niin muhkea 37!). Verenpaine on hiukan noussut, kuitenkin ihan normaalitasolla. Paino on laskenut. Vielä ei ollut pää kiinnittynyt vaikkakin on jo tosi alhaalla.

Viime päivinä Huuko on ollut taas tosi liikkuvainen, kiehnää puolelta toiselle ja hikkaa jatkuvasti. Siitä pitikin Pietulle kommentoida, kun aikaisemmissa raskauksissa mulla on ollut istukka edessä ja nyt takana niin kyllä ne liikkeet silloin kun istukka on edessä on olleet tosi paljon vaimeampia, en muista, että toi vauvan hikkaaminenkaan olisi silloin tuntunut niin selvältä kuin nyt.

Olo on muuten ok, mutta olen tosi väsynyt tähän jaksamattomuuteen!!! Kun ei vaan kerrassaan jaksa tehdä mitään, jos alkaa touhuta jotain, pyörryttää, supistaa, oksettaa siis tekee lähes kaikkea!!! Tää on jotenkin rasittavaa, kun ois tekemättömiä kotitöitä ihan hirveesti enkä jaksa... No tuskin nuo tuosta katoavat.

Loppuviikko ollaan juniorin kanssa kahdestaan kun iskä ja esikoinen lähtevät jalisturnaukseen Turkkuseen. Täytyy vaan toivoa, ettei tule sillä aikaa lähtöä!

Mamille tsemppiä! Asenne on ihan oikein - periksi ei anneta! Sillä samalla sitkeydellä sitä itsekin tässä taaperretaan viimeisiä viikkoja!

Levinialle jaksamisia sinne helteen keskelle! Täältä voisi kyllä jo näitä viileitä tuulia sinne laitella. Tosin meikäläinen hikoilee näissäkin " helteissä" kun tuo pikkupatteri tuossa etuosassa lämmittää.

Minea, kiva kun kävit moikkaamassa meitä ja kertomassa kuulumisia! Lähetän sinullekin pienen toivon kipinän ja onnea mukaan yritykseen.

-valdevina 36+2 -

Yritän jaksaa.... omat hommat töissä menisikin ihan helposti, mutta kun pitää tuurata vähän jokaista lomalla olijaa, niin meinaa tuo panta alkaa kiristämään...

w

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat