Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Onko se maissivelli paras vaihtoehto?

Kommentit (10)

Nykyään suositellaan esim iltapuuron antamista (esim maissipuuroa ensimmäiseksi) ja yöllä imetystä ihan normaalisti. Meillä tämä ainakin toimi todella hyvin, eikä poika ole koskaan mitään vellejä saanutkaan / tarvinnutkaan. Minullakin on nyt 4kk ikäinen vauva, joka on vielä täysimetyksellä. Tarvittaessa annan suoraan kiinteitä, en velliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meilläkin yöllä heräiltiin 1-2h välein ja velli pidensi ensimmäistä pätkää kuuteen tuntiin ja sitten vielä nukkui kolmen tunnin pätkän ennen seuraavaa syöttöä.

eli vauva herää kukkumaan aamuyöllä kolmen-neljän maissa pariksi tunniksi vaikka olisi mennyt vasta klo 22 nukkumaan, kyselin siis " vellitainnutuksesta" kun olin jo aivan loppu valvomisesta.

Suosittelivat vaan täysimetyksen jatkamista.

Velliä ei nykyään suositella ollenkaan ensimmäiseksi, vaan jos tahdot välttämättä koettaa ns. vellitainnutusta koeta soseilla, siis vaikka perunaporkkanalla tai itse keitetyllä ja omalla maidolla jatketulla sileäksi soseutetulla porkkanalla.

Minä tiedän, että monet eivät halua vellejä käyttää ollenkaan, mutta aion ensimmäisenä kokeilla niitä josko auttaisivat. Myös vanhemmat lapset ovat saaneet velliä ja samalla linjalla aion jatkaa nytkin. Nyt vain aloitan ne kuopukselle hieman aikaisemmin.

Ja minä olen oman kokemukseni perusteella hieman eri mieltä siitä pidentääkö vellit syöttövälejä vai ei. Jos en siihen uskoisi niin en edes niitä aloittaisi. Jos lapsi heräilee yöllä nälän takia niin lisäruoka auttaa varmasti, mutta jos vauva haluaakin tissille eri syystä niin tietystikään vellit eivät siinä mitään auta.

siloita tarvittaessa siivilän läpi tai tehosekoittimella tms sekä jatka tissimaidolla, siis vellin sijaan. Koostumus melko samanlainen ja siis tämä parempi vaihtoehto kuin velli.

Tarkoitin, että syöttövälejä pitäisi yöllä saada pidennettyä vaikka viestistäni saa kyllä muunlaisen käsityksen.

Meillä tyttö syö n. tunnin välein myös yöllä ja nyt on oikea aika antaa hieman tuhdimpaa iltapalaa ennen unia. Velleillä aion aloittaa ja toivon, että iltavelli riittäisi vielä jonkin aikaa. Ajattelin vain kysellä, että mikä niistä velleistä on paras aloitukseen?

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat