Vierailija

Itsensä, lapsien ja yhteiskunnan kannalta, ihan miten vaan.

Kommentit (23)

Vierailija:

Lainaus:

älytöntä hommata lapset vanhana vain, jotta omat porukat ois jo eläkkeellä valmiina hoitamaan lapsenlapsia! huh huh tätä nykyajan minäminäminä-maailmaa! Isovanhemmat ovat oman hommansa hoitaneet jo!

kun vuosi sitten jäi eläkkeelle ja saa olla lasten kanssa. Välillä on muksut viikonkin äidilläni tai anopilla, kun soittavat että saiskos ne lapsukaiset tänne kun on kaamee ikävä. Torstaina lähtevät anopin halusta anopille ja sunnuntaina haemme pois.

Minulla oli sellaiset mummot ja ukki, että alvariinsa pyysi sinne hoitoon tai yökylään. Miehelläni taas on äitinsä äiti, joka ei koskaan pyytänyt ja hyvin vastenmielisesti suhtautui lastenlasten hoitamiseen. Arvaappa onko miehellä läheiset välit mummoonsa?

Ei, hän käy paljon mieluummin minun mummojeni ja ukkini luona kylässä.

Sääli jos sulla on tuollainen asenne. Nimittäin se minä minä onkin just sitä " minä olen hommani jo hoitanut" -asennetta ja sen laskun maksat kyllä aikanaan lastenlasten vierailutiheydessä.....Se on sitten eri asia, jos mummolle väkisin lapsia tungetaan hoitoon.

Ap:n kysymykseen vastauksena, että likempänä 50 on jo mielestäni liikaa, mutta aika harvinaista sinänsä. Mieheni äidinäidinäiti sai lapsensa 47-vuotiaana ja 13-vuotiaana tyttö joutui katselemaan äitinsä kuolemaa syöpään. Ehkäpä sen takia hänestä tuli tuollainen kylmä mummo, joka ei uskalla osoittaa kiintymystä keneenkään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itselle 30 - 35, muille mikä vaan, jollekin ei ikinä toivottavasti lapsia.

Joku päälle 45-vuotias nainen on ehdottomasti liika vanha minusta synnyttämään, mies nyt voi olla vaikka 70-vuotias, mutta ehkä parempi nuorempana...

Vierailija:

Lainaus:

älytöntä hommata lapset vanhana vain, jotta omat porukat ois jo eläkkeellä valmiina hoitamaan lapsenlapsia! huh huh tätä nykyajan minäminäminä-maailmaa! Isovanhemmat ovat oman hommansa hoitaneet jo!

hoidella niitä pieniä lapsenlapsia. Ikä tuo erilaista kremppaa. Mitä kellekin. Meillä taas toinen mummo ei ole ollut kiinnostunut lapsenlapsistaan koskaan vaikka on asunut lähellä ja ollut eläkkeelläkin jo kauan.

Aina on ollut selityksiä ja verukkeita että miksi ei voi edes käymään tulla. Hoitamaan ei olla edes pyydetty mutta kun ei tahdo tulla edes käymään. Että niin kovin ne jotkut rakastaa lapsenlapsiaan. Puheissaan vaan lässyttää kun ne on niin ihania.

Mielestäni ei voi sanoa että " sitten kun niitä ei enää tule" , koska nykyään moni nuorikin tarvitsee hieman lääketieteellistä apua tullakseen raskaaksi, eikä se tee heistä mitenkään huonompia vanhempia.

Oma äitini sai alle 25-vuotiaana kaikki lapsensa, nyt kun minulla kolmekymppisellä on pienet lapset on äitini edelleen aktiivisesti työelämässä. Sekä hän että minä harmittelemme, ettei hänellä ole aikaa lapsenlapsille toisin kuin niillä, jotka tekivät lapsensa vähän vanhempana ja ovat sopivasti päässeet eläkkeelle lastenlasten synnyttyä.

Pääsääntöisesti naiset saivat viimeisen lapsensa n. 42-46-vuotiaana eli eiköhän tuo luoonon asettama raja ole ihan ok nykypäivänäkin tai oikeastaan varsinkin nykypäivänä, koska naiset elävät keskimääräin 80-vuotiaiksi, jolloin kuopuksetkin jo varsin vanhoja...

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat