Vierailija

Kommentit (34)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Onhan se itsestään selvää, että ikätovereitaan paljon pidempi lapsi myös painaa enemmän, vaikka olisi sopusuhtainenkin.

Pätee myös aikuisiin. Minä painan 72 kg. Joku toinen olisi tässä painossa läski, minä olen laiha, koska olen niin pitkä.

Laskin huvikseni muuten lapsen painoindeksin. 18,1.

Vierailija:

Lainaus:

Vaikka siksi että painokäyrä kulkee huolestuttavan korkealla 38-kiloisella 7-vuotiaalla? Tuo 130cm lapsi kulkee normaalilla +2 käyrällä.

Onhan se itsestään selvää, että ikätovereitaan paljon pidempi lapsi myös painaa enemmän, vaikka olisi sopusuhtainenkin.

Pätee myös aikuisiin. Minä painan 72 kg. Joku toinen olisi tässä painossa läski, minä olen laiha, koska olen niin pitkä.

Laskin huvikseni muuten lapsen painoindeksin. 18,1.

Vierailija:

Lainaus:

Vaikka siksi että painokäyrä kulkee huolestuttavan korkealla 38-kiloisella 7-vuotiaalla? Tuo 130cm lapsi kulkee normaalilla +2 käyrällä.

Meillä on pääkäytössä Maxi Cosi Rodi, josta poika tykkää hurjasti. Kakkosautossa ja isän autossa on Römer Kidit, jotka menee, mut ei ole niin hyviä kuin tuo Maxi Cosi. Saa istua nyt istuimessa pääntukineen toistaiseksi, selkämitta lienee se, joka tulee ottamaan kiinni jossain vaiheessa.

Katso video Adacin sivuilta http: //tinyurl. com/ytkemk

Videon nukke vastaa kymmenvuotiasta lasta, ja kuinka käy kolarissa ilman turvavyöistuinta tai edes koroketta? Lantiovyö nousee lantion luiden yli ja painuu vatsaan, aiheuttaen vakavat sisäelinvammat. Ja kaupan päälle diagonaalivyö leikkautuu kaulaan. Kannattaisiko kuitenkin hankkia jonkinlainen istuin?

Pojan kavereilla ei ole pariin vuoteen ollut mitään korokkeita ja se on ollut pojalle arka paikka, kun täytyy pallin päällä istuskella. Me olemme tällaisia kuuliaita kansalaisia ;-) Ehkä keskivertoa ajattelevaisempiakin. Yllättävän suuri istuinprosentti täällä onkin! Ei noita istuimia eskari-pikkukoululaisilla juurikaan näe.

Naapurin lestadiolaisilla on serkkulapsia kylässä ja ne mättää farmarin peräronkkiin ne, jotka jää sisätiloista yli. Älkääkä sanoko, että piti taas lestat vetää tähän! En ole keidenkään muiden nähnyt toimivan noin hälläväliä meiningillä. Yleensä lapset (varsinkin muiden) on erityisen hyvin kiinnitetty vaikka aikuiset olisivat ilman turvavöitä.

Sama istuin myös 5-vuotiaalla kuopuksella. Vaikka muuten joudumme rahojamme laskemaan ja välillä jostain asioista tinkimään, ei turvallisuus ole koskaan tingittävissä.

Mutta kun lasketaan pituuden ja painon suhde, ei hän ole ylipainoinen. Ei ainakaan kouluterveydenhoitajan mielestä. Aihe vapaalla tilanne on tietenkin toinen.

T: 2 jne

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat