Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Lähdemme neljän päivän kaupunkilomalle Roomaan 3-kuisen vauvamme kanssa. Nyt olisi mielessä muutama kysymys joihin matkatoimisto ei ottanut oikein kantaa:

1. Otetaanko mukaan kunnon vaunut vai suht avonaiset matkarattaat?

Edelliset saattaa olla vähän hankalat jos Rooma on jalankulkijallekin ruuhkainen kaupunki, mutta toisaalta vauva olisi niissä paremmin suojassa kaupungin pölyitä ym. Vaunuja voisi myös käyttää yöllä sänkynä jos hotellissa ei ole vauvansänkyä.

2. Millainen suhtautuminen Italiassa on julkiseen imetykseen? Voiko imettää esim. puistonpenkillä tai ravintolassa imetyspaidan tarjoaman " suojan" turvin vai pitääkö varautua isompaan telttaan tai kokonaan pois katseiden alta?

3. Onko jotain muuta mitä vauvaperheen pitäisi huomioida?

Kommentit (3)

Ehkä laitoit hieman omiasi, etkö vain?

Mä olen nyt asunut Roomasta 6 vuotta ja mulla on kaksi lasta.

Ainoa mikä on suuri ero Suomeen on nukkumaanmenoajat. Meillä vanhempi (3v) menee nukkumaan vasta joskus klo 24 jälkeen. On normaalia, että syödään iltaruokaa vasta kymmenen aikaan illalla.

Kun menen kaupungille niin mulla on usein matkarattaat ja rintareppu. Pienempi lapsista on 6 kk. Imetyksen tekisin " hieman" salassa, ihan vaan jo siitä syystä ettei joku tykkää. Sun on turistina paha puuttua jos joku alkaa sulle huutamaan. Joo, ja kyllä täällä Roomassa huudetaan.

Musta että täällä on aina kesällä kuuma. Eli voi olla että pääset lasten kanssa liikenteeseen vasta joskus illan suussa.

Muuten tervetuloa!!

hymyilevät sinulle leveästi ja utelevat vointiasi. Tulet hämmästymään moista kohteliaisuutta. Nuorisio ihailee ja vanhukset huiskuttavat kättä.

Meillä oli matkarattaat ja ne toimivat hyvin. Vauvaa tuli kannettua paljon sylissä ja matkarattaat oli helppo kuljettaa mukana kaupoissa ja ihmispaljoudessa. Hotelleissa löytyi aina vauvalle sopiva vuode " kunniavieras" kun oli.

Kokemukseni mukaan julkista imetystä ei paheksuttu tai kukaan ei ainakaan tullut sanomaan siitä, mutta ihmiset pysähtyivät katselemaan suu hymyssä sanakkaan sanomatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Roomalaiset ovat ehkä tylimpiä.

Meidät huomioitiin jopa liikennevaloissa. Olihan meillä vauva autossa. Maasudulla pienissä kahviloissa pidettiin hyvää huolta niin äidistä kuin vauvastakin..

Ehkä voisitkin pistäytyä Milanossa jos petyt Roomaan.

Hyvää matkaa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat