Seuraa 

Eli lapsellamme (2v) on infektioastma ja on oireillut koko kevään ja alkukesän. Astmalääkitystä on korotettu ja lisätty, silti lapsi oireilee jatkuvasti. Viime viikolla lääkärikäynnillä kuulimme että lääkitystä ei pysty enää lisäämään vaan alkaa olla maksimi mitä poika voi käyttää. Lisäksi väläyteltiin mahdollisuutta/pakkoa jäädä kotiin, jopa useaksi vuodeksi oireilun mukaan. Oletettavissa nimittäin on että hoidossa lapsi oireilisi vielä enemmän.

Onko kukaan jäänyt kotiin hoitamaan pahasti astmaattista lasta? Miten kelan tuet? Tällä hetkellä saan kotihoidon tukea ja sairaanlapsenhoitotukea (sen pienimmän). Saako sairaan lapsen hoitotukeen korotusta jos oireilu on pahaa maksimilääkityksestä huolimatta? Tai onko olemassa jotain toista tukea?

Kiitos jos etukäteen vastaajille.

Kommentit (6)

Tai alkoiko paheneminen muutettuanne uuteen kotiin? Jos vastaus jompaan kumpaan kysymykseen on kyllä, niin kannattaa selvittää, onko koti tai päiväkoti homevaurioitunut.

Onko ilmassa tunkkainen tuoksu? Haisevatko puhtaat vaatteet kaapista ottaessa? Näkyykö pinnoilla kosteusvaurion merkkejä (kupruileeko maali/tapetti, onko parketti tummunut, onko laattoja irti pesuhuoneessa jne.). Hengitysliiton sivuilta saa lisätietoa tarvittaessa ( www.heli.fi).

Sairastelut vahenivat huomattavasti, lapsen peruskunto ja mieliala paranivat, ja oli ihanaa, kun lapsi sai kokea normaalia lapsuutta eika vain sita ainaista sairastelua ja huonoa oloa. Kyllahan meilla toki edelleen sairasteltiin, mutta vain sen verran kuin nyt kuka tahansa lapsi sairastaa, ja lapsi sai rauhassa parantua, kun tyonantaja ei ollut kiskomassa aitia takaisin toihin ennen kuin lapsi oli kunnolla terve.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kuinka paha lapsesi astma ja allergia on? Kuinka pahasti ja kuinka usein lapsella ahdistaa henkeä? Kuinka usein joudutte käymään sairaalassa tai esim spiirassa? Haluaisin vähän tietää että millaisilla oireiluilla on mahdollista saada tukea kunnalta. Mietin että onkohan tämä lapsemme astma vielä tarpeeksi paha, että saisimme tukea kotihoitoon. Tosin meillehän on lääkärit jo väläytelleen tätä kotihoitoasiaa. Sähköpostiosoitteeni on katjam76@hotmail.com jos haluat vastata mieluummin privaatisti.

Meillä yksi vuotias poika jolla monta eri diagnoosia, joista yksi on astma. Meillä kunta maksaa infektioherkille lapsille sairaanlapsen erityiskuntalisää. Saan sitä 550¿ kuukaudessa.

saan myös Kelan korotettuahoitotukea, mutta olen ymmärtänyt, että jos lääkäri kirjoittaa todistuksen kotihoidon tarpeellisuudesta niin silloin voidaan ansionmenetys ottaa huomioon hoitotukea myönnettäessä, eli voisitte saada tuon korotetun.

tässä yksi vuotiaan erityislapsen äitinä on oppinut huomaamaan, että tuet ovat monimutkaisia, kukaan ei niistä infoa, jos et itse tajua kysyä jne. Eli kehottaisin soittamaan kuntaan ja kysymään millaista hoitopaikaa heillä olisi tarjota lapselle, sillä kunnanhan on aina järjestettävä hoitopaikka lääkärin ohjeiden mukaisesti. Näin minä tein ja kun kunta koki hoidon järjestämisen liian vaikeaksi tarjosivat minulle tuota tukea maksimissaan jos jään kotiin.

Meillä vaikeasti allerginen ja astmainen 4 vuotias,jota olen jäänyt kotiin hoitamaan.

Olen hakenut kunnalta omaishoidon tukea ja se myönnettiin vuoden alusta.

Lisäksi kela maksaa korotettua sairaan lapsen hoitotukea.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat