Vierailija

Olisiko kellään kokemusta asumisesta pienten lasten kanssa talossa, jossa vain vanhempien makuuhuone on (aulan lisäksi) yläkerrassa? Ja lasten huoneet alakerrassa. Onnistuuko miten ja minkäikäisten lasten kanssa. Omat lapseni ovat vielä päiväkoti-ikäisiä nuorin vuoden ikäinen).

Mieheni ei näe siinä mitään ongelmaa, tosin itse ennustan löytäväni itseni nukkumasta alakerrasta lastenhuoneen lattialta. Mutta onko kellään kokemusta vanhempien yläkerta-asumisesta esim. neli-viisivuotiaiden lasten kanssa? Olisin erittäin kiinnostunut kuulemaan kommentteja.

Kommentit (8)

Löytyykö vielä kokemuksia talosta jossa vanhempien makkari ja työhuoneaula yläkerrassa? Sen lisäksi siis kolme pientä huonetta alhaalla (joihin ei oikein parisänky mahdu mihinkään järkevästi).

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä on 5 ja 6v. vielä samassa kerroksessa meidän kanssa, koska en halua heidän yöllä kävelevän pimeässä portaita pitkin, jos onkin jotain asiaa. Olen ajatellut, että kun ovat koululaisia, niin me muutamme alakertaan mieheni kanssa.

Entä kun lapsi haluaa tulla vanhempien luo yöllä vaikkapa painajaista nähtyään? Könyää sitten portaissa unenpöpperössä.

Tai kun lapsi on kipeä: joudut joko ravaamaan koko yön portaita ylös alas katsomassa lasta, nukkumaan itse siellä lastenhuoneen lattialla tai ottamaan lapsen omaan sänkyysi (parisängyn peseminen oksennuksesta on urakkana omaa luokkaansa).

Entä kuulisitko varmasti eri kerrokseen jos kaikki ei olisikaan yöllä hyvin?

siihen saakka tosi usein öisin jollain oli joku hätä / pelko / seuran kaipuu ja minä ravasin jatkuvasti kerrosten välillä. Oli suorastaan ihme etten koskaan väsyneenä kaatunut tai kompastunut rappusissa eikä kukaan lapsistakaan. Olisi ollut huomattavasti helpompaa jos lasten makkarit olisi olleet lähempänä!

Nyt kun lapset ovat isompia (nuorin 6v) tämä ei aiheuta enää ongelmaa ja on tavallaan kiva kun me saadaan olla " rauhassa" ylhäällä (portaiden narina paljastaa lähestyvän " vaaran" ;) )

jossa yläkerrassa aula + mh ja alakerrassa kolme makkaria. Ihan älytön ratkaisu pikkulapsiperheessä. Itse haaveilen talosta, jossa yläkerrassa aulan lisäksi 4 mh ja alakerrassa vielä 1-2. Aikuiset voivat muuttaa alakertaan sitten kun lapset ovat vähän isompia.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat