Vierailija

On muuttamassa nyt uuden naisystävänsä luokse ja kiire on helvetinmoinen. Mies antaa kaikki " meidän" huonekalut ilmaiseksi serkuilleen ja siskoilleen ja minä en niitä saa vaikka puolet olen niistä maksanut. Huonekalut on hankittu 2vuotta sitten.

No ei tämä vielä mitään. Menin hakemaan eilen hänen luotaan astioita jotka oli minun hankkimia, mutta jätin ne miehelle erossa ettei hänen tarvitse uusia ostaa niin siinä aikani katseltuani niin huomasin keittiössä jätesäkin joka oli täyteen tungettu koriste esineitä. EI JUMALAUTA! Siellä oli minun äitini ostamia kynttilänjaloja(hopeisia), kristalli esineitä jne. jne. Soitin heti exälle että onko nämä todellakin menossa roskiin niin exä sanoi että on, hän ei niillä kuulema mitään tee kun naisystävällään on kaikki tarvittava. Siellä oli myös meidän yhteisiä esineitä jotka olin siis exälle jättänyt ettei hänen tarvitse tyhjää kirjahyllyä katsella. No kaiken huippu joka sai kyllä sydämmenikin itkemään niin exä oli heittänyt pois lastemme kuvat jotka olin kirjahyllyyn kehyksiin laittanut. :( Exä selitti ettei naisensa kotona ole niille paikka, eli roskiin vaan lasten 2v. kuvat.

No eihän se tähän jäänyt, kävin katsomassa sitten lasten huonetta ja kas kummaa siellä oli 2 jätesäkillistä leluja jotka exä heittää roskiin. Ei naisen luokse mahdu kun muutama lelu lapsille mukaan ja lapset ovat kumminkin hänellä 12päivää kuukaudesta!!! Hyviä, ehjiä leluja joista lapset pitää ja jotka ovat heille tärkeitä. Pahalta tuntuu.

En minä odota että mies kantaisi mukanaan meidän yhteistä omaisuutta joihin tietysti jotain muistoja liittyy tai uusi nainen haluaa kotiinsa meidän tavaroita, mutta joku raja sentään. Mies tietää miten rakkaita nämä lelut lapsille ovat niin mikä hänen motiivinsa on heittää ne pois. Mitään valokuviakaan exä ei halua meidän perheestä. Mahtaa lapset joskus miettiä miksei isän luona ole yhtään kuvaa heistä tai yhtään mistään. :(

Sivut

Kommentit (89)

Ymmärrän ap:n huolta.

Vierailija:

Lainaus:

Meillä ei ole myöskään miehen etälapsen kuvia seinillä tai leluja. Vierashuoneessa nukkuu ja tavarat liikkuu aina mukana. Tosin ei ole usein meillä n. 3 kertaa vuodessa joten siinä yksi syy miksi ei ole omaa huonetta käytössä. Hankalaa se on. Ehkä miehesi kokee eron lapsista niin raskaaksi että haluaa heittää muistot pois entisestä elämästä ja aloittaa ihan uudelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

se vaan on niin, että miehet käyttäytyvät juuri näin

uusi naikkonen kehiin, vanha elämä ulos, mistään ei juur voi enää puhua, uusi rakkaus sijalla 1-100000 sen jälkeen saattaa olla muutama muu tärkeä juttu ja sitten lapset mahdollisesti jos hyvin käy. Tämmöisiä on ollut lähipiirissä ja suvussa.

Jos isänsä muuttaa ja päättää vaihtaa samalla sisustusta, niin mitä sitten? Te olette eronne eronneet, ei hänen tavaransa tai tavarattomuutensa sinulle kuulu! Vaikka heittäisi kaiken roskiin, niin sitten heittää! Se on hänen asiansa, ei sinun. Yritä nyt ymmärtää, että et sinä sitä enää päätä!

Tarkoitus oli ilmaista, että joskus näissä kuvioissa on kummallisia tunteita ja niiden pitää antaa ottaa aikansa, jotta elämä voi rakentua tasapainoisesti. Minä en kirjoittanut, että lasten unilelut pitää heittää roskiin, mutta ihmiset toimii joskus todellakin epäreilusti, enemmän tai vähemmän ja jotenkin vaan pitää pyrkiä sovittelemaan. Mies ei tule uutta naistaan jättämään, vaikka tällä palstalla uhottaisiin kuinka tai eksä huutaisi oven takana viisi vuorokautta putkeen. Rakkaus on vaan sellainen asia, ettei sitä pysty ulkopuolinen tuohoamaan, kun se on oikein rakastumisvaiheessa päällä. Ainoa keino on yrittää hyvällä ja ujutuksella saada joitain leluja takaisin isälle ja toivoa, että naisen ystävällinen ja huomaavainen käytös lapsia kohtaan muuttuu todelliseksi välittämiseksi. Nainen voi olla itsekäs joko ilkeyttään (kuten minä olin) tai ajattelemattomuuttaan. Miehen pitäisi vahtia, ettei ylilyöntejä tule (kuten tässä tapauksessa) tai suostua toteuttamaan näitä ylilyöntejä.

Muista ap, että arvostelet vain miestäsi päin naamaa, älä uutta äitipuolta. Miehesi vastaa sikailuistaan ja kestää arvostelusi, mutta uusi ihminen voi vetää herneen kunnolla nenään, jos hänen niskaansa käydään syyttä tai syystäkin. Yritä säilyttää sinne suuntaan mahdollisimman korrektit välit. Mies pystyy erottamaan sinut ja lapset riitelyssä, mutta uudesta naisesta ei oikeasti tiedä tässä vaiheessa.

Tiedän siinäkin mielessä kokemuksesta, että omani lisäksi olen seurannut useita uusperheitä ja suurimmat ongelmat on niissä perheissä, joissa " akat tappelee" . Parhaiten menee niillä, joissa ei poikkipuolista sanaa sanota puolin tai toisin. Lapsetkin voivat parhaiten ja koko kuvio tapaamisineen toimii. Meillä ei ole koskaan ollut riitoja, eikä tule, jos minusta tai miehen eksästä on kiinni. Olemme kehittäneet sellaisen suhteen, jossa olemme äärimmäisen kohteliaita ja minä olen pienten yskäisyiden jälkeen ollut kaikin puolin 100% luotettava ja mukava äitipuoli lapsille, ja kokisin kauhean nolona, jos lapset kertoisi pahoista tempauksista äidilleen. Toinen lapsista on nyt jo aikuinen ja esitteli minut kerran äitipuolenaan. Lisäsi päälle, että tämä on sitten oikeasti mukava, eikä ilkeä sellainen. Ja totta se on, meillä menee hyvin ja enemmän minulle soittoja häneltä tulee kuin tuppisuiselle isälleen.:)

Vierailija:

Lainaus:

eli silitellään vaan äitipuolen päätä kun se rassukka joutuu hyväksymään miehen lapset. Annetaan hänelle vapaus tunkea jopa lapsille tärkeät unilelut roskiin, ettei vaan tuntisi oloaan uhatuksi. Pakotetaan sitten lapset asumaan kolmasosa kuukaudesta asunnossa, jossa ei ole heille yhtään tuttua tavaraa, vain ja ainoastaan isä. Isä joka on niin luuseri ettei uskalla lastensa parasta puolustaa.

Säälittävä sepustus ja AIKUISELTA ihmiseltä.

Vierailija:

Lainaus:

uudellekin naiselle pitää antaa aluksi tilaa hyväksyä koko paketti pohjiaan myöten ja pakottamalla ei onnistu. Itse olen aina pitänyt miehen lapsista, mutta aikuisuuteen kuuluu paljon ristiriitaisiakin tunteita ja se ilmeni lähinnä yhteistä kotia hommattaessa.

Vierailija:

Lainaus:

Alkuperäiset kuvat hopeakehyksissä ... ei tainnut Porvoossa sillä hetkellä muistua mieliin että kaikki valokuvat ovat vedoksia negatiiveista ...

Oli ja on hyvä isä kyllä. Aina lasten kanssa kun oli vaan vapaa-aikaa, vauvasta asti hoitanut lapsia yötä päivää yhtä paljon kun minäkin. Siksi tämä käytös nyt tosiaan ihmetyttääkin minua näin paljon. Mies tietää miten lapsemme ovat kasvatettu todella rutiininomaisesti ja arkea kunnioittaen ja tietää sen miten ne pienetkin muutokset heihin vaikuttavat niin silti hän heittää osan lasten muistoista, tutuista asioista pois kun nämä lelut ja huonekalut toisivat turvallisuutta sinne uuteen paikkaan. Yritin exälle puhua että hän pistäisi edes tutut verhot lapsille sinne uuteen huoneeseen(verhot jotka ovat oikeasti olleet lapsille mieleen ja niitä aina ihastelleet), mutta uusin nainen on pistänyt sinne verhot jo ja vanhat lähti roskiin.

No en voi kun jäädä odottelemaan miten lapset reagoivat uuteen paikkaan ja lähes vieraaseen ihmiseen. Exä kyllä sanoo kovasti että ajattelee tässä vaan lapsia, mutta miten minä en nyt sitä jotenkin vaan huomaa? Lapsille tulee uudessa paikassa sekin asia vielä uutena että he joutuvat nukkumaan toisessa kerroksessa asuntoa ihan yksin kun exä ja hänen naisensa nukkuvat alaalla. Lapset ovat vielä sen verran pieniä että ovat nukkuneet minun luonani viereisessä huoneessa ja yöllä tulevat yleensä viereeni nukkumaan.

Miksi mies ei " anna" sulle yhteisesti hankittuja huonekaluja? Luuletko sinä, että sulla ei ole oikeus saada mitään? Vai miten olette oiken tavarat jakaneet?

Jos olisin erotessa tiennyt että kaikki päätyy roskiin niin luuletko että olisin ne sinne jättänyt.

En halua lähteä taistelemaan oikeuteen tälläisistä asioista. Minun pitää nyt vaan ehkä sitten luottaa exääni ja saanhan toki jotain tietoa lapsiltani miten asiat siellä on. Jos alkaa merkkejä näkymään ettei lapset ole tyytyväisiä niin tietysti niihin on puututtava. Olisi kyllä kiva nähdä tämä asunto ja se että onko lapsilla siellä kaikki tarvittava. Siksi exälle paljon jätin lasten leluja ja lasten huonekalut yms. kun tiedän ettei exäni ymmärrä oikein sellaista asioiden päälle, mutta toki tietää mitkä asiat lapsillemme on/oli tärkeitä.

Onko minulla oikeus todellakin vaatia tämän uuden naisen tapaamista? En haluisi lähteä exän kanssa tappelemaan asiasta. Exä selittää asian niin ettei näe tarvetta sille miksi hänen naisensa tulisi minut tavata ja nainen ei sitä halua koska hänellä on jotain henkilökohtaista " vihaa" minua kohtaan. Liittyy kai eroomme ja eron syihin joita uusi nainen ei hyväksy.

Tuntee lapsemme ja tietää mikä on niille hyväksi ja mikä ei. Mitä tuohon enää sitten sanomaan!?

Uusi nainen ei halua minua tavata vaikka olen monta kertaa tapaamista ehdottanut. Tämä on myös tuskaista koska en tiedä yhtään millaisen ihmisen kotona lapsemme aikaa viettävät.

kuin rutiininomainen. Rutiininomainen tarkoittaa massamaista, tunteetonta liukuhihnakäsittelyä... No, ehkä joku sitten tykkää, että on hienoa hoitaa lapset niin, minusta ei...

17

Mieti itse sama tilanne, päästäisitkö sinä lapsesi vieraaseen paikkaan täysin vieraan ihmisen luokse 12päivänä kuussa? Ilmeisesti et tutustu lastesi päiväkotiinkaan mitenkään.

Kysymyshän oli nyt siitä että miksi exä hävitti kaikki lapsille tärkeät ja tutut lelut yms.! Ihmettelen motiivia tähän.

Isä on kyllä lapsille tuttu, mutta niinkun sanoin exä on viime aikoina muuttunut kyllä hyvin paljon. En voi sanoa että pahempaan päin, mutta lasten etu ei hänen teoissaan kyllä näy tällä hetkellä ja tämä asia huolestuttaa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat