Vierailija

Mut irtisanottiin tänään (tuotannolliset syyt). Olen ollut töissä 20 tuntia viikossa huhtikuusta 2006 lähtien ja opiskelen AMK:ssa samanaikaisesti (tavallisella päivälinjalla). Olenko oikeutettu saamaan ansiosidonnaista päivärahaa, jos opiskelen, vai pitääkö irtisanoa opiskelupaikka, ennen kuin " saa" ilmoittautua työttömäksi?

Kommentit (11)

Opiskelijan elämä nyt vaan oon tollasta kituuttamista. Jos on tottunut oleen työtön niin siitähän saa tietenkin paljon enemmän, epäoikeudenmukaista mutta niin totta. Etsi uusi työpaikka, mutta muista että saat tienata vain 500e kuussa!!!!

älä nyt heti irtisano opiskelupaikkaasi, jos olet kiinnostunut alasta. Voi myöhemmin kaduttaa. Opintotuen lisäksi voit saada asumistukea ja muitakin tukia sossusta, jos tarvitset. Mieti rauhassa asioita. Käy kelan sivuilla tutkailemassa ja laskeskelemassa. Entä jos hakisit jotain muuta työtä?

Elämä kantaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

älä nyt heti irtisano opiskelupaikkaasi, jos olet kiinnostunut alasta. Voi myöhemmin kaduttaa. Opintotuen lisäksi voit saada asumistukea ja muitakin tukia sossusta, jos tarvitset. Mieti rauhassa asioita. Käy kelan sivuilla tutkailemassa ja laskeskelemassa. Entä jos hakisit jotain muuta työtä?

Elämä kantaa

Olen kyllä kiinnostunut alasta, mutta se ei ole niin tärkeä. Kiva lisähän se olisi koulutuksena, mutta ei ole todellakaan varaa jäädä opiskelijaksi. Mies tienaa sen verran, että ei saada asumistukea, sossusta täällä ei saa mitään meidän tuloilla. Haenkin muuta työtä, mutta ei se ole niin helppoa, todellakaan. Mulla on takana pitkä työttömyys (5 vuotta), joten kokemusta on siitäkin.

Mua ei elämällä todellakaan ole ollut tapana kantaa...

Ei kai kukaan eläisi pelkällä opintotuella jos olisi mahdollista olla samanaikaisesti työtön. Ota lainaa ja hanki joku muu sivutoiminen työ.

t. 5

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat