Vierailija

Lapseltamme meni viikonloppuna käsi sijoiltaan ja kiiikutimme hänet terveyskeskukseen. Siellä päästiin jonon ohi, lääkäri käänsi luun paikalleen ja ei maksanut mitään!

Vautsi. Pelättiin jo, että jonotellaan tunteja kun ei ole varaa vakuutuksiin....mutta eihän sitä tällaisella palvelulla mitään vakuutuksia tarvita :)

KIITOS SUOMI

Kommentit (20)

(ilman eri mainintaa oletan sen olevan terveyskeskus) ilman vanhempia. Annoin luvan. Minä olen sellaisessa työssä jossa ei voi vastata puhelimeen. Siinä vois lapselle ja hoitajillekin tulla oikeasti hätä, jos joituisivat odottamaan minun kiinnisaamista kun siihen voi mennä jopa 3 tuntia aikaa, ennen kuin voin soittaa takaisin.

Ja todellakin toivon että lapsi pääsee tarvitsemaansa hoitoon heti kun mahdollista. Ja jos päiväkodin hoitaja voi hänet sinne toimittaa nopeammin kuin minä tai lapsen isä, niin lapsen kannalta se on parempi. Itse emme koskaan käytä terveyskeskuksen päivystystä, mutta luulen ettei päiväkodilla ole muuta mahdollisuutta.

joka syötit omat eväsleipäsi pienelle veljenpojalleni, kun hän oli mahataudissa mennyt tosi heikkoon kuntoon ja verensokeri oli laskenut hälyttävän alas. Olen vakaasti sitä mieltä, että joka alalla on olemassa inhimillisiä ja toisista välittäviä ihmisiä sekä myös niitä, joille on ihan sama miten hommat hoidetaan. Kunhan saavat vuoron vedettyä loppuun ja tilipäivänä rahat käteen. Yleisesti ottaen terveyskeskusten palveluista ei ole muita mukavia kertomuksia, mutta tuo aiemmin kertomani osoitti mieltä lämmittävää hyväsydämisyyttä =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Missä se lupa niille luovutetaan? Onko jokin lomake, millä tuon voi kieltää? Vai tehdäänkö vapaamuotoinen kielto? Hoidan sen kyllä heti loman jälkeen!

5

Kerroin, että on vetelä, yleistila huononemassa jne. Vastaus oli tuo " 10 ihmistä edessä jonossa" . Sehän tuossa eniten närkästyttikin.

Miehen kanssa olemme pohtineet, että jotain on reilusti pielessä systeemissä, jos on hoitoa saadakseen siirryttävä _sairaalan tiloissa olevasta päivystyksestä_ yksityiselle, että lapsi ei pääse liian huonoon kuntoon.

t. 11

Vierailija:

Lainaus:

omin nokkineen??? Minä en ainakaan lapsiani sinne halua.

Jos jollekulle nico-petteri-janicalle tapahtuu tapaturma, niin pitäisikö ensin soitella vanhemmille (joita ehkä ei saa kiinni) ja kysellä, missäköhän he haluaisivat nico-petteri-janican saavan hoitoa tai peräti ensiapua. Ja sitten selvitellä missä tämä nico-petteri-janican arvolle sopiva paikka on ja onko siellä mahdollisuutta hoitaa kyseisenlaisia tapaturmia ja kuljettaa hänet sinne. Ja nico-petteri-janica huutaa tämän ajan tuskissaan saamatta hoitoa, ettei vaan joudu isän ja äidin pelkäämään terveyskeskukseen. Siellä kun voisi saada hoitoa nopeasti, joka on tärkeää tapaturmissa.

Oikeasti, haluaisin tietää mitä tapahtuisi, jos lapsia ei vietäisi tarvittaessa mahdollisimman nopeasti saamaan hoitoa tapaturman vammoihin. Huh.

Meillä päinvastainen kokemus, tosin terveyskeskuspäivystyksestä.

Istuimme kolme tuntia keuhkokuumeisen kolmevuotiaan kanssa päivystyksessä. Oli suht ok kun menimme, koska oli saanut reilusti kipulääkettä. Kolmen tunnin kohdalla ryhtyi hiipumaan käsiin, ei enää pysynyt kunnolla pystyssä jne. Kun kävin sairaanhoitajalta tiedustelemassa, meneekö kauan, vastaus oli että edellämme on 10 hengen jono.

Tässä kohtaa poistuimme yksityiseen päivystykseen, jossa pääsimme saman tien lääkärille, siellä labroihin ja sitten lähetteellä takaisin alkupisteeseen, sillä kertaa lastenpäivystyspolin puolelle. Siellä taas tuntikausien jonotus ennen osastolle siirtymistä, mutta se oli ok, koska lasta seurattiin ja hoidettiin koko ajan (mm. kuumelääkettä jne). Toki meillä oli päivystykseenkin juomista ja syömistä jne mukana, mutta esim. lääkkeitä en ollut älynnyt ottaa.

Alunperin menimme päivystykseen, koska tiesimme päätyvämme sairalaan ja ajattelimme, että jää yksi turha sivukäynti pois. Edellisellä kerralla lapsi oli samassa tilanteessa jo mennessä niin huonossa kunnossa, että pääsi suoraan lastenpäivystyspolin puolelle olemaan, vaikka lääkäri tulikin terveyskeskuspuolelta.

Tuon viimeisen kokemuksen jälkeen en enää ikinä vie lasta terveyskeskuspäivystykseen, oli sen verran karmiva.

keväällä päiväkodista joutuivat käyttämään siellä pienen tapaturman takia ja jonon ohi meni ja lääkäri oli ottanu hyvin huomioon että äiti ei ollut mukana yms.

(pk:sta ilmoittivat vasta kun tulivat tk:sta että olivat sinne joutuneet, siksi en ollut itse.)

Lapsi ei ollut " kuolemassa käsiin" , hänen yleistilansa vaan heikkeni. Kuolemaan olisi mennyt vielä reilusti, reilusti kauemmin. Joten ihan en voinut perustellusti sanoa, että lapsi kuolee käsiin. Jos tilanne olisi oikeasti ollut moinen, olettaisin jonkun varmasti reagoineen asiaan.

t. 11

Vierailija:

Lainaus:

Missä se lupa niille luovutetaan? Onko jokin lomake, millä tuon voi kieltää? Vai tehdäänkö vapaamuotoinen kielto? Hoidan sen kyllä heti loman jälkeen!

5

ole velvollisuus hoitaa apua tarvitseva hoitoon mahdollisimman pian ja antaa taitojemme mukaan ensiapua. Muuten sitä kutsutaan heitteillejätöksi, josta voi joutua syytteeseen. Enpä usko, että voit tehdä yhtään mitään kieltoa. Tai ehkä voit tatuoida lapsesi otsaan, ettei kukaan koskaan saa auttaa häntä missään soittamatta sinulle, jos osuu vaikka onnettomuuteen.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat