Vierailija

.

Kommentit (9)

Taloudellisesti ei ole merkittävä uhraus, sillä voit saada osittaista hoitorahaa sekä veroprogressio tulee avuksi.

Minulla kaveri tekee kolmipäiväistä työviikkoa, jolloin myös hoitomaksut ovat pienemmät. Kuulemma saa noin 80% vanhoista nettotuloista 60%:n työpanoksella.

Ei monellakaan alalaa lyhennetty työaika ole vaihtoehtona. Itse teen opettajan töitä ja tunteja on viikossa paljon. Vaihtoehtona oli tämä työ tai ei mitään työtä. Perhe pitää elättää, joten lapsella on pitkä päivä. Matkat on pitkiä pk-seudulla, etenkin jos pitää vaihtaa useaan otteeseen kulkuneuvoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tilanne tämä: Kun vien lapsen aamulla, täytyy lapsi viedä klo 8:ksi jotta ehdin 8.20 lähtevään bussiin (kulkee kauempana, joten kävelyä tulee). Bussilla olen töissä n. 8.45, ja pääsen lähtemään töistä 8h:n kuluttua eli 16.45-17.45. Siinä vaiheessa tuo aamuinen bussilinja ei enää kulje, joten kotimatka kestää kauemmin ja olisin tarhalla n. 17.20-17.45. riippuen mihin bussiin ehtii, paljonko on liikennettä ym.

Eli 9h ei riitä millään, ja luulisi, että monella muulla pk-seutulaisella on sama juttu, puoli tuntia ei riitä täällä työmatkoihin.

Olen yh, joten itse on vietävä ja haettava. Hoitovapaalle yritän jäädä, mutta voi olla että se on taloudellisesti mahdotonta, joten pahimmassa tapauksessa ko. päivät tulevat lapselle eteen jo 1-vuotiaana. :(

Meidän pk on auki 7-17 ja mun poika on valitettavasti siellä melkein koko tuon ajan. Olen myös yh ja vien pojan klo 7 päiväkotiin. Töissä olen klo 8 ja lähden klo 16. Ehdin hakemaan pojan vähän vaille 17.

Ennen klo 7 ja jälkeen 17 on päiväkodeissa päivystysaika, jota päiväkodit toivovat käytettävän mahdollisimman vähän.

Pk:ssa on myös iltahoitoa, joten on auki pidempään kuin 17.30 asti.

Valitettavasti omassa työssäni ei työajan lyhennys ole mahdollista. Hommat vaan eivät hoidu alle 8h:ssa, pikemminkin olis painetta tehdä ylitöitä. Osittaisen hoitovapaan saa vain työnantajan suostumuksella, mikään automaatti se ei ole. Tokihan se olisi paras ratkaisu.

En tiiä, vaikea kysymys. 2,5 -vuotiaana siis nuo päivät olisi lapsella jokatapauksessa edessä, mutta luultavasti jo aiemminkin. :/

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat