Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Ovatko lapsennekin kasvissyöjiä? Entä miehenne?

Teettekkö monta ruokaa yhdelle aterialle vai miten olette ratkaisseet ruoka ongelmat..

Eli lapselle eri ruokaa kuin itselle...???

Sivut

Kommentit (27)

Sekasyöjien olisi hyvä myös käydä ravitsemusterapeutin pakeilla. Ei ne lihamössöt ja peruna automaattisesti tee ruoasta terveellistä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mutta olisihan se vähintääkin kummallista jos me alkaisimme syöttämään tulevalle lapsellemme lihaa kun me molemmat ja miehen koko suku olemme kasvisyöjiä? Ihan yhtä kummallista kuin lihansyöjäperhe alkaisi jostain syystä syöttää lapselleen kasvisruokia, vaikka muut syövät lihaa...

Vierailija:

Lainaus:

Ovatko lapsennekin kasvissyöjiä? Entä miehenne?

- Pikkuhiljaa tässä on lapset ja mies alkaneet enemmän syömään kasvispainoitteista ruokaa (olisko jotain 90% kasvis).

Punaista lihaa syövät pari muutaman kerran vuodessa tutun maatilalla jossa saa paikan päältä luomulihaa.

Kalaa/kanaa/kalkkunaa/mereneläviä tms aina silloin tällöin.

Teettekkö monta ruokaa yhdelle aterialle vai miten olette ratkaisseet ruoka ongelmat..

- Toisinaan mies tekee itselle ja lapsille tai osalle lapsille oman ruoan ja varsinkin jos meille tulee frendejä/sukua kylään ja mies tekee jotain lihasafkaa heille ja mä/mies tekee sit kasvisvaihtoehdon. Tykätään kokata, eikä nähdä ongelmaksi 2 ruokaa. Alkuaikoina suhteessa ja esikoisen kanssa meillä oli aina 2 ruoka ja molemmat teimme ruoat itse ja lapsi syö miten milloinkin.

- Meillä kyllä paljon syödään raflois, pikaruokaloissa, pizzaa, roskaruokaa ja usein safkataan sukulaisilla/ystävillä ja usein ostetaan einestä/puolivalmista. Eikä ne aina ole lapsille/miehelle kasvis vaihtoehto. Mutta mies ja lapset pyrkivät silloinkin jo nykyään valitsemaan kasvisvaihtoehdon.

- Olen kotiäiti ja ollut vegenä lapsesta saakka, joten en oikeen osaa tehdä lihasafkaa (varsinkin kun ei voi maistaa) puhumattakaan ettei edes kiinnostas tehdä lihasafkaa, koska se ällöttää. Saatan kuitenkin ostaa lapsille pilttiruokaa, jossa on jotain lihaa (tosin mahdollisuuksien mukaan koitan valita edes luomulihapilttiä).

Hieman fiilisten mukaan mennään. Mielestäni ihminen ei tarvitse lihaa, mutta suon mahdollisuuden muulle perheelle syödä sitä silloin tällöin, eli ihan ehdoton " liha on murha" aktivisti en ole.

Ihanko oikeasti väitätte lauantaimakkaraa tai muuta jämäpalaläskiä hyväksi vaihtoehdoksi leivän päälle? Että ilman sitä ei ole elämää?

Olen raskaana, ja tuleva lapseni tulee tasan syömään kanssani samaa " pupunruokaa" silloin kun minä ruokaa teen.

Lapset syö joskus kasvisruokaa, mutta yleensä ne vetää jotain jauhelihaa tai kalkkunaa. Mies syö välillä lasten ruokaa ja välillä minun ruokaa tai molempia. Jos on kalaruokaa, niin syödään kaikki samaa.

eivätkö vanhemmat KAIKISSA TAPAUKSISSA päätä mitä lapsi syö? On yhtä lailla valinta kasvattaa lapsesta sekasyöjä kuin kasvattaa lapsesta kasvissyöjä. Se, että meillä suurin osa on sekasyöjiä, ei poista valintaa ja vaihtoehtoa. Paska ei ole automaattisesti ja essentiaalisesti hyvää, vaikka miljoona kärpästä siitä pitäisikin ;)

Sekasyöjä, joka ymmärtää myös muiden ratkaisuja

Vierailija:

Lainaus:

se että äiti/isä päättää ettei lapsi saa lihaa.

Se oli pohdintani pointti.

Voisin vähän surra lapsen puolesta, jos vaikka ei voi/saa syödä jäätelöä, mutta lauantaimakkaran takia en kyllä lapsen puolesta surisi...

tai makkaraa, ja kyllä on pahamieli aina selitellä lapselle päiväkodissa, miksei hän saa ihania " herkkuja" kun muut saa ja miksi hänellä on aina eri ruokaa, josta ei edes tykkää...! Joskus kannattaisi miettiä myös sitä lasta. Niinkuin joku jo sanoikin, lihat voi jättää myöhemminkin pois, kunhan vaan lapsi itse niin päättää!!!

mutta ihan sama, tiedän kyllä, että keskustelua herättääksesi äskeisen kommentin heitit...

sama se on allergikoilla, eivätpä hekään kaikkea voi syödä.

Ihmetyttää kovin tämä lihan tuputtaminen. Jos vanhemmat katsoo kasvisruuan olevan paras vaihtoehto, niin miksi ihmeessä he eivät opettaisi myös lastaan kasvissyöjäksi? Kyllähän yleensä vanhemmat haluavat aina parasta lapsilleen.

Fiksu ja monipuolinen kasvisruokavalio ei ole vaaraksi lapsen kehitykselle.

Morre, sekasyöjä.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat