Seuraa 

Olen rv 9 ja maannut nyt 3-viikkoa, koska mulla on niin huono olo aivan koko ajan. En jaksa enkä pysty tekemään mitään Pystyn syömään vaihtelevasti, kaikki hajut käy oksettamaan. Välillä särkee myös päätä, migreenin kaltaista. Nyt pystyn kirjottamaan tänne. En pysty katsomaan televisiota enkä lukemaan, vain joskus.

Raskaus on oikein tekemällä tehty IVF PAS, en ole yhtään iloinen tästä raskaudesta.

Myös edellinen raskaus oli kammottava. Ensin pahoinvoinnin takia tuli kilpirauhasen liikatoiminta ja sitte melkein heti perään paha raskausmyrkytys, lapsi syntyi pikkukeskosena.

Kiitos, kun sain valittaa. Tuntuu ihan epätoivoiselta ja kammottavalta.

Kommentit (5)

Aika vähän olen saanut mitään neuvoja. Tosin en tapaakaan ketään enkä jaksa puhua puhelimessa. kaikki tietävät edellisen raskauteni vaivat, joten ehkei mitään " HYVIÄ" neuvoja tule.

Mulla menee myös nuo raa´at porkkanat ja marjat myös hiivaton leipä. Juon varmasti liian vähän. Olen laihtunut 3-viikossa 3kg.

En vaan millään meinaa jaksaa olla koko ajan huonovointinen ja samalla kiukkuinen. Enemmänkin psyyke pettää, tulee niin elävästi mieleen edellinen raskaus.

Sitten taas nukkumaan.

ap.

Hei!

Kiitos viestistä. Tänään on ollut vähän " pirtsakkaampi" päivä. Olen kyllä väsynyt, jaksoin kuitenkin viedä roskat roskikseen. Toivottavasti tämä parin viikon päästä helpottaisi. Menee koko kesäloma tähän makaamiseen.

En sitten tiedä, että olenko myös masentunut vai vain pahoinvoiva tästä raskaudesta.

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tiedän, mistä puhut!

Poikaani odottaessani olin 1,5 kuukautta sairaslomalla mielettömän oksentelun ja huonovointisuuden vuoksi. Tuloksena oli aivan ihana lapsi, joten aika kultaa muistot.

Toisessa raskaudessani olot olivat vielä kamalammat: olin sairaalassa tiputuksesssa jne. Tämä raskaus valitettavasti päättyi 13. viikolla.

Itseäni helpotti ajoittain raa' an porkkanan syönti, joskus mehujää, myös jäiset pakastevadelmat pysyivät hetken sisällä. Kannattaa kokeilla!

Ja jos olo menee tosi kurjaksi, kannattaa mennä suosiolla sairaalaan tiputukseen: kun suolatasapainot saadaan kuntoon, paranee olo ainakin hetkeksi. Ja on ihanaa, kun ei ole PAKKO juoda, kun tippa menee suoraan suoneen. Tiedät varmaan, mitä tarkoitan!

Itseäni pänni viisaiden neuvot:...syö vain säännöllisesti, ettei tule huono olo... Kun olo on tarpeeksi karmea, ei sitä huonoa oloa saa pois mitenkään, ainoastaan tieto nesteen tärkeydestä laittaa yrittämään juomista.

Koita kestää!

Tiedän kokemuksesta, että paljon ei auta, kun muut kertovat samoista kokemuksista, kun itse on " pohjalla" . MUTTA sanon silti, että tässä raskaudessani (4.) voin eka kertaa pahoin ja olen ollut yliyliväsynyt. Se oli vain ja ainoastaan kauheaa, tylsää, surullista ja masentavaa. Olen nyt viikolla 14 ja olen edelleen todella väsynyt, mutta en ihan niin järkyttävän invalidisoivasti kuin aiemmin ja pahoinvointi on helpottanut paljon. Voin edelleen siis huonosti, muttei enää okseta koko ajan , eikä tarvitse maata koko päivää. eli toivotan sulle lähinnä sitä, ettet vaadi liikaa nyt itseltäsi. TOIVOTTAVASTI olosi helpottaa, mutta jos ei ja alkaa esim. todella masentaa, käy neuvolassa puhumassa siitä. Vaikka ei väsy tai huono olo helpota, mieli kirkastuu hetkeksi! Puhun kokemuksesta! Tsemppiä!

Mulla oli just tuollaista kaikissa kolmessa raskaudessa. Sitä kesti viikoille 13-14 ja sen jälkeen mieletön väsymys vielä n viikoille 16-17. Tiedän että se on ihan kamalaa ja siihen oloon ei auta mikään. Minä vaan nukuin ja nukuin ja nukuin ja toivoin että mies ja anoppi hoitavat lapset ja huushollin. Viimeissä raskausessa, mikä oli kaksoisraskaus ajattelin, että täältä sängyn pohjalta en ikinä elämässäni enää jaksa ylös nousta :-(.

Myös minä kävin tiputuksessa ja olo oli sinä iltapäivänä parempi, mutta eihän se sitä oksettavaa oloa poistanut. Yritä vaan pitää mielessä, että SE MENEE OHI ja sen jälkeen sitten tuntuu se odotuskin taas hieman paremmalta. Tsemppiä!!!!!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat