Vierailija

Onko se sopivaa, jos äiti itse ei kutsu käymään? Ja kuinka pian kotiutumisen jälkeen? Entä mikä olisi kivaa viemistä vauvalle ja äidille? Pitäisikö sisarukset myös huomioida (5 kpl), entä isä..?

Kiitos!

Kommentit (7)

Että ei sitä mitään ihmeellisyyksiä tartte tuoda! Kunhan nyt itsesi tuot.. ;)

Lapsille vaikka karkkipussit, tai iso rasia josta jakaa? Tai joku iltasatukirja? Kaikki saa taas osallistua.. Tai joku peli kaikille jos lapset osaa kaikki pelata peliä. Lastenkuohuvaa?

Isää ja äitiä voi muistaa kukalla, suklaalla.. Tai lupaa joku ilta lastenvahtinaoloa? Erikseen ei tartte miettiä kaikille omaa lahjaa, ellei oikeasti keksi jotain hassua/pientä eikä näe siinä vaivaa; hitto kudo vaikka sukat! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse en ole kutsunut varmaan ketään vaan kaikki ovat kutsuneet itse itsensä :) Olen ottanut vieraita vastaan jo sairaalaan ja heti kotiin.

Eli ehdottomasti saa kysyä.

Ja jos lupa vierailuun annetaan ja viemisiä haluat viedä. Vauvalle ehkä joku pieni lahja + jos leivot tai ostat tarjottavaa kahvin kanssa. Ei tarvitse äidin niistä murehtia.

Isoja sisaruksia muistat parhaiten olemalla heistä kiinostuneita etkä vain ryntää vauvan luokse ja unohda muita lapsia täysin.

Ja sitten riippuu miten läheisiä olette perheen kanssa niin siitä olisi pienen vauvan kanssa iso apu jos vaikka kahvittelun jälkeen siivoat pöydän, tiskaat, täytät koneen. Pieni asia mutta iso helpotus arkeen.

Ei noita kaikkia tarvitse tietenkään viedä ja tehdä. Mutta ehdottelin vain

n. kuukauden päästä voisin kysyä että saako vauvaa tulla katsomaan. Sisaruksia ei välttämättä tarvitse muistaa, mutta jos keksit vaikka jotain yhteistä heille, peli tms. Tai ihan vaikka karkkia. Äiti ei välttämättä jaksa heti vieraita ja jos kysyt ei ehkä kehtaa sanoa ei...

En ole koskaan kutsunut ketään katsomaan lapsiamme. Isompina sitten kutsutaan synttäreille..

Eli meille saa tulla, kiva olis jos soittaa etukäteen niin voi vaikka siivota vähän tai on ainakin kotona!

Itse tykkään että sukulaiset nyt kävis ekoina päivinä kun ollaan kotiuduttu mutta soittamalla selviää miten sopii tulla.

Itselläni on ajatukset aina niin sekasin ettei tajua järjestää kaikille omaa aikaa tapaamaan. Mutta tulla saa ihan itse tulemalla, niinkuin nyt yleensä ihmisiä tapaan.

Jonkun ajan kuluttua sitten sitä alkaa liikkumaan enempi kylissä, silloinkin saa pyytää kylään oma-alotteisesti! :D

Mä olin tosi huonossa kunnossa synnytysten jälkeen ja väsynyt, vieraita olin valmis ottamaan vastaan vasta kun vauva oli 1kk vanha (toki mummit ja kummit ja sisarukset kävi heti syntymän jälkeen). Mutta kaverit vasta 1kk kuluttua.

Vie viemiseksi vauvalle jokin helistin/muu vauvalelu, muulle perheelle kahvileivonnaiset/voileipäkakkua/herkullisia voileipiä + suklaata. Mä olin niin huonossa kunnossa, että en olis jaksanut laittaa edes pulla pöytään, mutta pakko oli jotain kuivaa kekisä kaivaa kun ihmiset ei älynny tuoda mitään...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat