Vierailija

Kommentit (20)

Pidän kovasti Laurastakin ja olisin antanut lapselleni nimeksi MIKÄLI olisi tyttö tullut,mutta tulikin poikia. Tuttavapiirissäni ei ole yhtään Lauraa ja tunnen paljon ihmisiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nimien tarkoitus on kai eroittaa ihmiset toisistaan. En haluaisi lapseni olevan Laura P, kuudes Laura samalla luokalla.

Sinänsä Laura on kyllä ihan kiva nimi. Laurista en tykkää.

joku persoonallisempi, ei kuulu mulle.

Aikoinaan jostain luin/kuulin, että nimet keksittiin alunperin siksi, että ne erottaa ihmiset toisistaan. Kun luokalla on 5 Jennaa joista kahdella on sama Virtanen sukunimi, niin ääh.. ei kiva. minusta ainakaan.

Vierailija:

Lainaus:

t. tavistylsän Laurin sisko, jonka omakin nimi on varmaan Stellan mielestä tavistakin taviksempi ja tylsistä tylsin...

En itsekään ole lapsilleni mitään kovin yleisiä nimiä antanut, ja olen ehdottomasti sitä mieltä, että on kivempaa, jos lapsi on luokallaan yksilö eikä yksi monesta samannimisestä. En vain pidä tyylistäsi kommentoida lähes joka asiaa josta tällä palstalla keskustellaan ' tavikseksi' tai ' tavistylsäksi' tms., ikäänkuin omassa elämässäsi kaikki olisi niin paljon suurempaa ja hienompaa ja harkitumpaa (vaikka niinhän se on, kuvitelmissasi ;)). Minusta sinä olet tyly ja epäkohtelias, etkä ollenkaan niin suvaitsevainen kuin millaisen olet yrittänyt trollistasi tehdä.

Ja muuten, nykyään nimiä ei anneta ollenkaan samanlaisia määriä kuin esim. Jarin ja Sarin kulta-aikaan, joten todennäköisyys sille, että pikku Jennalla on luokallaan toinen samanniminen on huimasti pienentynyt 70-80-lukujen nimibuumeista. Jos vuonna 2006 Jenna-nimen sai 285 tyttöä (luvussa mukana myös toiset ja kolmannet nimet), osannee peruskoulumatikallakin laskea, että kovin suuri todennäköisyys ei ole joutua samalle luokalle toisen samannimisen kanssa, kun lapsia Suomessa syntyy vuodessa se n. 60 000 tjsp.

S80:

[quote]

Aikoinaan jostain luin/kuulin, että nimet keksittiin alunperin siksi, että ne erottaa ihmiset toisistaan. Kun luokalla on 5 Jennaa joista kahdella on sama Virtanen sukunimi, niin ääh.. ei kiva. minusta ainakaan.

Nelikymppinen isoveljeni on töissä isossa kansainvälisessä firmassa ja ulkomaalaiset kollegat ja asiakkaat järjestään pitävät häntä naisena, ellei hän kerro sitä heti ensimmäisessä sähköpostiviestissään tms. yhteydenotossa.

Ei tietenkään siinä tapauksessa jos näkevät hänet heti " livenä" :)

meidän Lauri-pojalla.

S80:

Lainaus:

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat