Vierailija

Haluttaisi kovasti mennä leikkauttamaan silmät. Näkö on noin -2.5.

Sekä positiiviset että negatiiviset kokemukset kiinnostavat ja molemmista prk ja lasik leikkauksista. MIkä ajankohta olisi paras? Olen ajatellut syyskuuta.

Kommentit (11)

Leikkaajana Juhani Pietilä, alan uranuurtajia maailmassa. Ottaa vastaa Mehiläisessä Tampereella (aiemmin Kirurgipalvelu), tosin hänelle ilmeisesti nykyisin vaikeaa saada aikoja.

Leikkausta suosittelen erittäin lämpimästi! Mullakin oli miinuksia lähes 10, laseja en ole sen koommin tarvinnut. Käy katsomassa Mehiläisen sivuilta videopätkät leikkauksista, niiistä käy ilmi kaikki tarpeellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Se lasik kuulostaa kyllä hyvältä. Hurjan kallis vain on!

Vaikkakin helpottaa tietty elämää. Sehän se tärkeintä on. Ja maksaa ne rillit ja piilaritkin vuosien mittaan melkoisesti.

Sen kummempia ongelmia en ole kuullut. Itse en aio lasikiin mennä, koska leikkaus on joka tapauksessa aina - koska kyseessä on kosmeettinen juttu, riskien pitäis olla hyvin lähellä nollaa. Pärjään ihan ok (-4), ehkä sit menisin jos en voisi käyttää piilareita.

Eiran sairaalassa leikattiin pari vuotta sitten, miinuksia oli todellakin jotakin 7-9 tietämillä. Nyt näen todella hyvin, eli yksi elämäni parhaimmista ratkaisuista tuo leikkaus oli - vaikka maksoi maltaita, kai noin 3500 ¿ (en enää muista, ja hinnat tietty muuttuneet tässä vuosien varrella).

Menetelmä oli Lasik. Esitarkastuksessa todettiin, että toista silmää voisi myöhemmin korjailla, jos ei menen nollille. Toisessa miinuksia niin paljon, ettei voi korjatakaan.

Leikaus sujui hyvin ja oli todella nopea. En jaksa siitä jaaritella, mutta todellakin ihan helppo nakki se oli, ja kotiin pääsi heti. Seuraavana päivänä oli jälkitarkastus, jossa todettiin että toisessa silmässä leikkauksen jälkeen siirtynyt läppä oli asettunut ihan kohdilleen; pidin ekan yön hoitavaa piilaria silmässä.

Suojalaseja käytin viikon verran. Muutamassa päivässä näkö asettui hyväksi, mutta jos miinuksia on vähemmän niin sänkö kuulemma korjaantuu tosi nopeasti.

PRK:ta en suosittele. Se on kivulias ja paraneminen kestää kauan, kuulemma riskit on suuria. Ilmeisesti prk:ta tehdäänkin enää vain siksi, että aikoinaan kalliilla hankitut laitteistot pitää käyttää lopppuun asti... Tunnen monta ihmistä, joille tehty prk-leikkaus, ja kaikki sanoo samaa, että ei tosiaan kannata! Hinta on ilmeisesti suht. edullinen, mutta Lasikin kivuttomuus ja nopeus on hintansa väärtti.

Suosittelen siis Lasikia ja kyllä Eiran sairaalakin oli ihan ok, varsinkin jälkitarkastukset hoitanut lääkäri oli mahtava.

kävin kolme vuotta sitten ja pidän sitä yhtenä elämäni parhaimmista sijoituksista. Leikkaus sujui hyvin ja nopeasti. Paraneminen oli joutuisaa ja kivutonta. Itse olin Lasik leikkauksessa. Oli hieman kalliimpi, mutta molemmat silmät leikattiin samalla eikä ärtymistä ollut leikkauksen jälkeenkään.

Elämä on vaivatonta ilman laseja ja piilolinssejä. Omat vahvuuteni olivat jotain -1.75. Suosittelen lämpimästi!!

Mua optikko joskus varoitteli, että lähinäkö saattaisi mennä nuorempana ja joutua ottamaan lukulasit käyttöön, jos silmät käy leikkauttamassa, Onkohan siinä perää, onko jollakulla käynyt niin?

Ei ole väliä milloin, joskin toki vasten talvea on parempi, koska ei ole niin paljon valoa. Ei tarvitse fanaattisesti pitää aurinkolaseja koko ajan :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat