Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

11kk asti vaati tissiä 3-10 kertaa yössä, on korvatulehdus ym kierteessä joten unikoulua ei voinut pitää sairaan lapsen kanssa, ei vaan nukahtanut ilman tissiä vaan huusi ja huusi ja huusi. Raskasta oli, kun en ollut itse nukkunut yhtä ainoaa yötä vähintään 3 herätyksellä, yleensä herätyksiä oli noin viisi. 11kk ikäisenä sitten lopetin imetyksen ja vajaa viikossa lapsi oppi kunnolla juomaan korviketta ja samalla alkoi nukkua yöt!! Nykyään yöt menee 0-1 herätyksellä, aivan luksusta! :)

Kommentit (8)

Jessus mitä yksinkertaisuutta! :O

Vierailija:

Lainaus:

Kauan jaksoitkin. Minä olin ihan puhki ja lopetin imetyksen 5 viikon jälkeen. Mutta sitten rupesikin vauva 2-kuisena nukkumaan yönsä heräämättä. Eikä liiemmin ole sairastellut, luokkaa 1 korvatulehdus / vuosi. Kyllä korvike vaan on verraton.

juuri syötiin edellinen antibioottikuuri loppuun. Yöllä jos herää, rauhoittuu nykyään itsekseen tai annan pullosta vesihörpyn ja nukahtaa. Joskun saatan aikaisin aamulla hakea maitoa jotta nukkuisi vielä pidempään.. Mutta aivan mahtavaa, kun ei tarvitse enää heräillä pitkin yötä monta kertaa :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pari yötä nukuin toisessa huoneessa niin, että olin kuitenkin valmiina imettämään tarvittaessa - vaan ei tarvittu!

Tulkitsin tämän niin, että kun lapsi rupesi liikkumaan unissaan, aloin minä havahtua ja samalla hengitysrytmini muuttui. Lapsi havaitsi tämän unen läpi ja havahtui haluamaan maitoa. Mieheni taas ei hievahdakaan ja vaikka hievahtaisikin, niin lapsi tietää, ettei isältä tissiä heru -> ei kannata herätä :)

" Yönälkä" onkin siis ainakin oman kokemukseni perusteella isolla lapsella pelkästään mukavuudenhalua, ei siis " oikeaa" nälkää (vaikka maitoa menisikin ihan reippaasti yöllä).

Meidän 8kk jätti nyt kuukauden sisään yösyötöt pois ja ihanaa kun saa NUKKUA! Meillä yöunet toi puuron syöttäminen illalla (allergioiden takia vasta NYT löytyi puuro, joka käy), muut soseet eivät yöunta takaa vaikka kuinka tankkasin lapsen täyteen illalla.

Ihanaa!

Kauan jaksoitkin. Minä olin ihan puhki ja lopetin imetyksen 5 viikon jälkeen. Mutta sitten rupesikin vauva 2-kuisena nukkumaan yönsä heräämättä. Eikä liiemmin ole sairastellut, luokkaa 1 korvatulehdus / vuosi. Kyllä korvike vaan on verraton.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat